ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنتی: سلامت انتخابات را تأیید می‌کنم، اما تخلفاتی هم صورت گرفته

دبیر شورای نگهبان: «البته بخشی از تخلفات، طبیعی است و در همه دوره های انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری بوده است.»

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان در آغاز جلسه هیئت رئیسه این مجلس، که چهارشنبه ۳ خرداد برگزار شد گفت سلامت انتخابات ریاست جمهوری را تأیید می‌کند. او شرکت وسیع مردم در انتخابات را به تبعیت از رهبر برگرداند و گفت: «مردم به یک اشاره رهبر معظم انقلاب و تشویق ایشان در انتخابات حضور یافتند و آرای بسیاری در صندوق ها ریختند.»

آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا

دبیر شورای نگهبان گفت: «بنده سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود، اما تخلفاتی هم صورت گرفته که بر اساس گزارش های ناظران از دور و نزدیک و برخی گزارش های مردمی بوده است و شورا نیز حسب مورد به مسأله ورود داشته است.»

جنتی در ادامه افزود: «البته بخشی از تخلفات، طبیعی است و در همه دوره های انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری بوده است.»

در همین روز که جنتی در جلسه هیئت رئیسه خبرگان صحت انتخابات را تأیید کرد، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در یک مصاحبه مطبوعاتی به یک جلسه ویژه این نهاد اشاره کرد و گفت: «اعضای شورای نگهبان در این جلسه، نسبت به برخی گزارش‌ها درخواست بررسی‌های بیشتری داشتند که قرار شد کارشناسان، بررسی‌های بیشتری انجام دهند و اوایل هفته آینده در جلسه‌ای این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم‌گیری کنیم.»

"اعتراض متمدنانه"

از مجموع اظهار نظرهای مقامات برمی‌آید که قرار است  صحت انتخابات تأیید شود اما سایه اتهام تخلف بر سر آن افکنده باشد تا جناح اصول‌گرا بتواند بگوید تخلف شد، اما  آنان نظم را رعایت کردند و دست به حرکت اعتراضی نزدند.

روزنامه اصول‌گرای "وطن امروز" در عنوان صفحه اول روز دوشنبه، یکم خرداد شیوه اعتراض جناح شکست‌ خورده را "متمدنانه" خواند. همین روزنامه در مطلبی در شماره سه‌شنبه خود در مطلبی با عنوان «ما هستیم درست وسط میدان»، خطاب به حسن روحانی نوشت: «گوش ما، فرمان از ولی‌امر می‌برد و اگر این گونه نبود و اگر اطاعت ما از قوانین مملکت نبود، شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۶ را چنان به کامتان تلخ می‌کردیم که برای ابد، از خاطرتان محو نشود.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوود

    اصلاح املایی من از کسانی که به شرکت‌کنندگان در انتخابات توهین می‌کنند خواهش میکنم عقل خودشان را به کار بگیرند و اینقدر متوهم نباشند. اینها اکثرا” کسانی هستند که دهه‌ها از ایران دور بوده و آشنایی چندانی با فضای حاکم بر ایران امروز ندارند و البته از علم سیاست هم چیزی نمی‌فهمند و خیال می‌کنند باید ایران یک‌-شبه با حمله‌ی نیروهای خارجی و انقلاب داخلی تبدیل به سوییس شود تا آقایان و خانم‌ها تشریف بیاورند رای بدهند. البته مطمئن باشید این بی‌عمل‌ها در اون زمان هم بهانه‌ی دیگه‌ای سر هم خواهند کرد. من در عجب هستم که چطور یک انسان می‌تواند اینقدر نادان باشد که واقعا” خیال کند اصلاح‌طلبان و مخالفان آنها در اصل یک گروه هستند و انتخابات نمایشی است که بر اساس نقشه‌ای مشترک و تقسیم سهم پیش میرود. شما واقعا” باید بی‌نهایت بی‌عقل باشید که همچین نظری را می‌پذیرید! تنها چیزی که انسان رو نجات میده استفاده از عقل و خرده و نه توسل به توهم‌های توطئه‌ی احمقانه.

  • داوود

    من از کسانی که به شرکت‌کنندگان در انتخابات توهین می‌کنند خواهش میکنم عقل خودشان لا به کار بگیرمد و اینقدر متوهم نباشند. اینها اکثرا" کسامی هستند که ده‌ها از ایران دور بوده و آشنایی چندانی با فضای حاکم بر ایران امروز ندارند و البته از علم سیاست هم چیزی نمی‌فهمند و خیال می‌کنند باید ایران یک‌شبه با حمله‌ی نیروهای خارجی و انقلاب داخلی تبدیل به سوییس شود تا آقایان و خانم‌ها تشریف بیاورند رای بدهند. البته مطمئن باشید این لی‌عمل‌ها در اون زمان هم بهانه‌ی دیگه‌ای سر هم خواهند کرد. من در عجب هستم که چطور یک انسان می‌تواند اینقدر نادان باشد که واقعا" خیال کند اصلاح‌طلبان و مخالفان آنها در اصل یک گروه هستند و انتخابات نمایشی است که بر اساس نقشه‌ای مشترک و تقسیم سهم پیش میرود. شما واقعا" باید بی‌نهایت بی‌عقل باشید که نمچین نظری را می‌پذیرید! تنها چیزی که انسان رو نجات میده استفاده از عقل و خرده و نه توسل به توهم‌های توطئه‌ی احمقانه.

  • naseem

    واقعا عجیبه وقتی ۲۴میلیون به احمدی نژاد رای میدن میگن مردم نفهمیدن میگن تقلب شده مثل...میریزن توخیابونا مملکتو به آتیش میکشن ! وقتی همون ۲۳ میلیون به روحانی رای میدن میگن مردم فهیم شدند! عجب ! زیاد از فهم مردم مطمین نباشید خیلی راحت میشه با دوسه تا سخنرانی فریبشون داد.?! اگه فهم مردم زیاد قابل اطمینان بود که علی ع ۲۵سال خانه نشین ومظلوم نمیشد. روحانی خیلی راحت جای پاسخگویی به عملکرد بسیار ضعیفش باطرح دروغین مباحثی مثل آزادی و رفع سایه جنگ وامنیتی نشدن فضا وتعامل با دنیا مردم را فریب داد. نشانه اش هم اینکه خواهید دید از این به بعد تواین زمینه ها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد!

  • Farid

    ازقبل از شمارش میگفتند ۴۲ میلیون نفر رای داده اند! در اتاق “تجمیع آراء ”، که همان تاریکخانه وزارت کشور نظام باشد، هر طور که خواسته‌اند رقم سازی کرده‌اند“!فقط برای نمونه : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران: آمار واجدين شرايط اخذ رأي شهرستان رباط کریم 130369 كل آراء مأخوذه 119764 درصد مشاركت ۹۱.۸۶!! این درصد بالا در تمام جهان بی نظیراست! !

  • faryad

    بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات قلابی، بساط دار و شکنجه را در زندانهای سراسر کشور از سر گرفت. طی روزهای اول و دوم خرداد ۱۰زندانی در زندانهای تبریز، زاهدان، اردبیل، کرمانشاه، اصفهان و زندان مرکزی کرج بدار آویخته شدند. صرفاً 9تن از آنها در روز دوم خرداد اعدام شدند.!

  • hasani

    رژیم همیشه در انتخابات یا قصد تقلب دارد یا اصولا قوائد انتخابات را بلد نیست . وقتی آمار دارید 53 میلیون واجد شرایط هستند چرا و چرا 200 میلیون تعرفه چاپ میکنید ، پاسخ تقلب است . تعرفه انتخاباتی باید قبل از انتخابات به آدرس پستی افراد ارسال و محل اخذ رای هرنفر باید مشخص و نزدیکترین شعبه اخذ رای باشد نه اینکه هرکس هرجا دلش خواست برود رای بدهد . در محل اخذ رای روش احراز هویت تطبیق کارت شناسایی با نام رای دهنده در دفتر انتخابات محل است که پس از امضاء دفتر رای خود را در صندوق می اندازد . با این روش که در تمام کشورهای دموکراتیک انجام میشود دیگر حاج آقا قصاب رئیسی قادر نیست اتوبوس اتوبوس آدم از مکانهای مختلف جمع کند نهاری و دست مزدی بدهد و به هر مکانی که دلش خواست سرازیر کند و عربده بکشد کوووو تعرفه چرا کم است . خوب بابا جان محلی که 1500 نفر رای دهنده داره چرا شمارش آرا شده 16943 رای ؟ تاره ادعا میکنید در همین 1500 نفری 12000 نفر درصف بودند نتوانستند رای بدهند .!!

  • دگران اندیشه

    دبیر شورای نگهبان گفت: «بنده سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود، اما تخلفاتی هم صورت گرفته که بر اساس گزارش های ناظران از دور و نزدیک و برخی گزارش های مردمی بوده است و شورا نیز حسب مورد به مسأله ورود داشته است.» ----- در همین پارگراف بالا، کخلص کلام انتخابات نمایشی برای نظام داعشی وار اعلام شد: دبیر شورای سرکوب نگهبان ظنام استبدادای ولایی بنده، یعنی نوکر نظام و نه خادم ملت! سلامت، یعنی به سلامتی باندها و مافیاهای قدرت، این بار شو موفق اجرا شد. تایید می کنم، یعنی این پیرمرد خرفت که نمی تواند اه از به تشخیص دهد، سلامت شوی انتخبات اجباری بین بد و بدتر تایید می کند! خیلی خوب، آره از این بهتر نیمش و، با شرکت سهامی اصلاحات چی معامله شد و دیگر اسناد دزدی رو نیمش ود و غارت کده ایران و تهران همچنان برقرار است. اما تخلفاتی شد! وقتی برای حفظ آبروی نداشته جلاد در برابر شیاد، تخلف هم هم می شود و در این جا مردم هم می توانند گزراش بدهند. کبریت بی خطر مردم اچمز شده و منفعل، ههه بیچاره دانشجوهای تازه کرا چه پزی میدهند که فعال سیاسی هستند در چارچوب نظالم!