ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال سران کشورهای اتحادیه اروپا از حضور ترامپ در اجلاس ناتو

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرده که رئیس جمهوری آمریکا به اتحادیه اروپا امتیازی نخواهد داد. مقابله با تروریسم، تعریف اهداف ناتو و امنیتِ تجارت جهانی در دستور کار قرار دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار و گفت‌وگو با سران کشورهای عضو ناتو وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شده است. سران کشورهای عضو ناتو از اینکه اجلاس ناتو با وجود همه اختلافات بین اتحادیه اروپا و آمریکا برگزار می‌شود خشنودند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته است ترامپ در این اجلاس به اروپا امتیازی نخواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا و همسرش هنگام ورود به بروکسل

سران کشورهای اروپا در نظر دارند پنجشنبه ۲۴ مه درباره تجارت و امنیت جهانی با رئیس جمهوری امریکا گفت‌وگو کنند. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز با ترامپ هنگام صرف ناهار درباره توافق اقلیمی پاریس گفت‌وگو می‌کند.

توافق اقلیمی پاریس که به امضای ۱۹۵ کشور جهان رسیده است، در دستور کار اجلاس سیسیل در ایتالیا نیز قرار دارد. این اجلاس بلافاصله بعد از اجلاس ناتو، در روزهای جمعه و شنبه، ۲۵ و ۲۶ مه با حضور سران کشورهای اتحادیه اروپا و رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ پذیرش توافق اقلیمی پاریس را به بعد از برگزاری اجلاس سیسیل موکول کرده است.

ترامپ در نطر دارد از سران کشورهای عضو ناتو بخواهد بودجه دفاعی بیشتری در اختیار ناتو قرار دهند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در آستانه برگزاری اجلاس ناتو گفته است:

«مطمئن باشید که رئیس جمهور در اینمورد سخت‌گیر است. آمریکایی‌ها سهم مهمی در تأمین امنیت اروپا دارند. اروپایی هم باید سهم خود را بپردازند.»

کورنلیوس آد‌بار، عضو شورای روابط خارجی آلمان بی‌اعتمادی موجود بین کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را به این شکل بیان کرده است:

«اهداف آمریکا با اهداف اتحادیه اروپا در ناتو یکسان نیست. یکی از هدف‌های اجلاس ناتو در بروکسل این است که آمریکا نسبت به درستی هدف‌های اتحادیه اروپا قانع شود. ما به اعتمادسازی نیاز داریم.»

ابهام در مورد رابطه ترامپ با پوتین به بی‌اعتمادی اتحادیه اروپا به رئیس جمهوری آمریکا نیز دامن زده است.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و نخست‌وزیر لوکزامبورگ نیز با دونالد ترامپ درباره تجارت آزاد جهانی و مقابله با تروریسم گفت‌وگو می‌کنند. مقابله با تروریسم در پرتو حمله انتحاری به منچستر که نسل جوان بریتانیایی‌ها را هدف قرار داده بود، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  در آستانه برگزاری اجلاس بروکسل اطمینان داده که این اجلاس نمایانگر «وحدت» بین کشورهای عضو ناتوست و حامی «پیامی مؤثر» خواهد بود.

در اجلاس ناتو در بروکسل رهبران ۲۳ کشور شرکت می‌کنند. قرار است هدف‌های استراتژیک ناتو تا پایان سال جاری در این نشست به تصویب برسد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای اروپایی عضو ناتو خواسته است که بودجه دفاعی‌شان را به میزان ۴۱ درصد افزایش دهند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید بودجه دفاعی کشورهای اروپایی عضو ناتو به میزان ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و این امر – به گفته او – نمایانگر تفاهم کشورهای اتحادیه اروپا با اهداف دفاعی رئیس جمهوری آمریکاست.

اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری اجلاس ناتو اعلام کرد که به ائتلاف جهانی ضد داعش می‌پیوندد. این تحول اخیر هم نشانه دیگری‌ست از تمایل کشورهای اروپایی به نزدیک شدن به سیاست‌های مورد نظر دونالد ترامپ در مورد ناتو.

فرانسه اعتقاد دارد که پلیس و مأموران امنیتی بهتر از ارتش می‌توانند با تروریسم در خاک اروپا مقابله کنند. درباره این موضوع مکرون و ترامپ یا یکدیگر به طور جداگانه گفت‌وگو خواهند کرد.

اعزام نیروی نظامی به افغانستان هم یکی از چالش‌های پیش روی کشورهای عضو ناتو در اجلاس بروکسل است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.