ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرداری تهران: به کارگیری کودکان کار برای جمع‌آوری زباله سازمان‌یافته نیست

پیمانکاران برای جمع‌آوری زباله و جابجایی اقلام بازیافتی در تهران کودکان کار را به کار می‌گیرند. شهرداری تهران می‌گوید این امر تعمدی و سازمان‌یافته نیست.

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران وظیفه دارد زباله‌هایی را که شهروندان در کلانشهر تهران تولید می‌کنند از بین ببرد. خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه پیمانکاران طرف قرارداد با سازمان مدیریت پسماند کودکان کار را برای زباله‌گردی و جابجایی اقلام بازیافتی به کار گرفته‌اند. سازمان پسماند اکنون در توضیح به کارگیری کودکان کار اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.

دو کودک کار در تهران هنگام زیر و رو کردن زباله‌ها

سازمان پسماند در این اطلاعیه می‌گوید به کارگیری کودکان کار تعمدی نبوده است:

«بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل فعالیت کودکان کار، معتادان خیابانی، اتباع بیگانه و همچنین بیکاری و ... متأسفانه به موضوع پدیده زباله‌گردی دامن زده و کنترل عوامل بروز این پدیده خارج از حیطه اختیارات و مسئولیت شهرداری بوده و بدون همکاری سایر نهادهای ذیربط از جمله وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست، ضابطین قضایی و ... امکان‌پذیر نمی‌باشد.»

آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در تهران وجود ندارد. معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی سال گذشته برآورد کرده بود که حدود هفت هزار کودک کار در تهران زندگی می‌کنند. برخی از این کودکان اجاره داده می‌شوند. ۲۲۵ پاتوق هم در شهر تهران شناسایی شده که کودکان کار از این محل‌ها به کار گرفته می‌شوند. بسیاری از این کودکان تابعیت غیر ایرانی دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.