ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک فرمانده سپاه: سومین «کارخانه زیرزمینی تولید موشک» تأسیس شد

سنای آمریکا پیش‌نویس طرحی برای تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بررسی می‌کند. در همان حال نیروی هوا فضای سپاه از کارخانه تولید موشک در زیر زمبن رونمایی کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران از راه‌اندازی سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک بالستیک در خاک ایران خبر داده است. این نخستین بار است که سپاه پاسداران از یک کارخانه تولید موشک در زیرزمین رونمایی می‌کند. در همان حال سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات پیش‌نویس طرحی را برای تشدید تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران به سنای آمریکا تقدیم کرده‌اند.

برنامه موشکی سپاه (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده اعلام کرده است که نخستین موشک بالستیک زمین به زمین ایران که «دزفول» نام دارد تا سال آینده در کارخانه زیرزمینی موشکی سپاه تولید خواهد شد.

سردار پاسدار امیر علی حاجی‌زاده در سخنانی در شهر دزفول گفته است:

«ما قدرت موشکی را افزایش می‌دهیم و این طبیعی است که دشمنان ما یعنی آمریکا و اسرائیل از تولید موشک، آزمایش‌های موشکی و نشان دادن شهرهای موشکی ما ناراحت و عصبی باشند چرا که می‌خواهند ملت ایران همیشه در موضع ضعف باشد.»

پیش از این سپاه پاسداران از شهرهای موشکی‌اش رونمایی کرده بود، اما این اولین بار است که یک فرمانده سپاه از تأسیس کارخانه در زیرزمین برای تولید موشک خبر می‌دهد.

— Hossein Dalirian (@HosseinDalirian) 25. Mai 2017


سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالات متحده آمریکا بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها از رزمایش‌های موشکی ایران انتقاد کرده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که اگر برنامه موشکی ایران ادامه پیدا کند، تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی اما می‌گوید در آخرین قطعنامه شورای امنیت که توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را تأیید کرده، ایران فقط از آزمایش موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند منع شده است.

در تازه‌ترین اقدام برای محدود کردن برنامه موشکی ایران، ۱۴ سناتور دمکرات و جمهوریخواه طرحی را به سنای آمریکا تقدیم کرده‌اند که در آن تحریم سپاه پاسداران و شرکت‌ها و نهادها و اشخاص مرتبط با برنامه موشکی ایران پیش‌بینی شده. این طرح همچنین رییس‌جمهوری آمریکا را ملزم می‌‌کند، تا هر فرد و نهادی که ممنوعیت سازمان ملل درباره خرید و فروش تسلیحات با ایران را نقض کند، مورد تحریم قرار دهد. پیش‌نویس این طرح، ۲۵ مه/ ۴ خرداد (به وقت آمریکا) در سنا به بحث گذاشته می‌شود. در حالی که در آستانه بررسی این طرح، جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا نسبت به وضع تحریم‌هایی که برجام را نقض کند هشدار داده است، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در سخنرانی‌اش در دزفول از تأسیس کارخانه زیرزمینی تولید موشک سپاه پاسداران پرده برداشت.

سردار پاسدار امیر علی حاجی‌زاده در فرازی از این سخنان گفت:

«ما توان دفاعی را قدم به قدم و پله به پله جلو می‌بریم. باز همین‌جا اعلام می‌کنم که طی سال‌های اخیر سومین کارخانجات زیرزمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه تاسیس شده است. ما به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد و ترس‌های تجار امریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد.»

وزارت خارجه ایران تحریم‌های موشکی جمهوری اسلامی را «غیر قابل قبول و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل» خوانده است. حسن روحانی در کارزارهای انتخاباتی‌اش از جمله در سخنرانی‌اش در مشهد ، به تلویح فرماندهان سپاه پاسداران را به کارشکنی در برجام متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    من نمی دانم چرا مردم اینهمه به خبرهای خالی بندی سرداران سپاه پاسداران خالی بندان توجه می کنند حالا مگر این موشک اس ۴۰۰ ساخته که کسی از او بترسد الان اینهمه چین روسیه و امریکا و اروپائی ها در ساخت موشک پیشرفته اند مگر کسی از کسی ترسیده که از این چندتا پاسدار خالی بند کسی بترسد . اینها توانائی ایجاد اشتغال ندارند مردم را سرگرم خالی بندیهای خودشان می کنند . البته دوستان انکلیسی و امریکائی هم کم کمکشان نمی کنند . این پاسدارها همه امریکائی و صهیونیستی هستند ببینید از هر ۱۰۰۰ پاسدار پناهنده چند نفر باقی مانده است که به امریکا و اسرائیل پناهنده نشده باشد .

  • ايوا

    آقاي روزبه، درسته. بسيار روشن است كه پشت اين خبرها اشوبي برپاست. هيچ كشوري ساختن و داشتن تجهيزات دفاعي خود را اينقدر در بوق و كرنا نميزند. دو خواسته ي بسيار روشن پشت اين فريادهاست كه يكي: "تو را به خدا بيا منو بگير " اگر ميتوني! كه نشان از جنگ خواهي ويرانگرانه ايرانست و ديگري "دروغگويي و بلوف" احمقانه براي تخريب دولت و ملت ازاديخواه! كه باز هم دوداش به چشم مردم ايران ميرود و بس. ارزوي همه ي ايراني ها داشتن توان دفاعي كافي در برابر هرگونه تجاوز دشمن خارجي است. اما چه بهتر كه با خرد سياسي و سازگاري اين پشتوانه ي دفاعي را بسازيد.

  • روزبه

    با انتشار این اخبار غیر ضروری که باید کاملا سری باشه سنگ اندازی جلوی پای روحانی مجددا شروع شد. من تا بحال نه جای خوندم نه شنیدم کشوری ساخت تاسیسات نظامیشو تو شیپور جار بزنه.