ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: باز هم می‌گویم نوازندگی عمومی و کنسرت در مشهد حرمت‌شکنی است

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی بار دیگر سخنان گذشته خود در مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد را تکرار کرد و گفت در همه جای دنیا در اماکن مقدس قوانین فرق می‌کنند.

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی بار دیگر سخنان گذشته خود در مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد را تکرار کرد و گفت در همه جای دنیا در اماکن مقدس قوانین فرق می‌کنند.

احمد علم‌الهدی: قانون در تمام کشور یکسان است اما مشهد سرزمین مقدس است

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ۵ خرداد در نماز جمعه این شهر گفت مشهد حرم امام هشتم شیعیان است و هر سرزمین مقدسی «استثنائاتی دارد که مربوط به قانون نیست بلکه مربوط به عرف است».

علم‌الهدی «مقدس بودن مشهد» را سخن خود ندانست و گفت: «حدیثش را خواندم» و حرم امام رضا «حتی در عرف مسیحیت و غربی‌ها مقدس است».

او افزود: «نگوئید قانون در تمام کشور یکسان است، بله قانون در تمام کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس است.»

علم‌الهدی یکی از مخالفان سرسخت برگزاری کنسرت در مشهد است که در پی مخالفت‌های یک سال اخیر او، در چند شهر دیگر از جمله قم نیز مراجع دینی شیعه با برگزاری کنسرت مخالفت کردند. با این حال مخالفان این اقدامات می‌گویند اگر قانون مانع از برگزاری کنسرت در دیگر نقاط کشور نمی‌شود باید این مورد باید در مشهد هم رعایت شود.

علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد گفت: «ایجاد کنسرت و نوازندگی عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجارشکن باشد نه تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور است اما در مشهد قطعاً حرمت‌شکنی نسبت به امام رضا است.»

او پیش از این گفته بود که با برگزاری کنسرت در سراسر کشور نیز مخالف است چون کنسرت، «هنر کُش» است.

او همچنین از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌ هستند خواسته بود که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.

مخالفت با برگزاری کنسرت، لغو و برهم زدن کنسرت‌ها، و مخالفت با اجرای موسیقی توسط زنان از جمله چالش‌های مهم سه سال اخیر محافل موسیقی ایران بود. وزارت ارشاد دولت یازدهم به‌رغم آن‌که در حرف از برگزاری کنسرت‌ها حمایت می‌کرد در عمل به خواسته مخالفان کنسرت تمکین کرد و در چند شهر برگزاری کنسرت عملاً ممنوع شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Spacewalk

    در تاکیید اهمیت و ارج حاکمیت قانون، بسیاری می گویند، قانون بد بهتر از بی قانونی است! اینها مردم را برانگیختن به سوی خود که می خواهند حاکمیت قانون اسلامی و جمهوری و قانون اساسی را جرای کنند، بعد از 38 سال همچنان دکان آخوندها قانون به من در آر نبستند. حتی ولی فقیه و حکم حکومتی هم عطش این ها برای فراقانونی و بی قانونی ملاها کفایت نمی کند. در عرف و منطق ادیان از جمله سالام فرق و مذاهبش، ما اصطلاحی به نام حرم داریم. حرم جایی است که با دیوار و بنا از سایر مناطق شهر و آبادی جدا می شود. در حرم قواعدی هست که برای حفظ احترام مکان مقدس دینی. خارج آن را بیرون حرم می گویند و مردم مجبور نیستند آن قواعد مخصوص حرم به جا آورند. این بسط حرم و تقدس به کل یک شهر 500 کیلومتر مربعی یا استان های بزرگی مثل خراسان (بیش از 300 هزار کیلومتر مربع) یک جهالت و ظلم مضاعف به ملت ایران است. شاید رهبری نظام تصور کند با ایجاد دولت های در سایه ائمه جمعمه و سپاه و غیره دارد به قدرت خویش می افزاید! اما او اشتباه محض می کند، این ملوک الطوائفی و پراکنده قدرت در دست افرادی که هیچ مبانی قانون ندارند، در نهایت به زیان او نظامش تمام می شود.

  • کرماشانی

    این آقا در سن 73 سالگی برای کشوری تعیین تکلیف می کند جوان ترین جمعیت جهان را دارد. متأسفانه جناح روحانی چی و اصلاحاتچی که برای رأی آوردن به چنین لولوخورخوره هایی نیازمند است با این ها برخورد جدی نمی کند و فقط تظاهر به مخالفت می کند.