ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقادات از سند ۲۰۳۰ از تریبون‌های نماز جمعه؛ دعوت از وزیر اطلاعات برای پاسخگویی در مجلس نسبت به احتمال یک توطئه

حسن روحانی از یک «توطئه» سازمان یافته سخن گفته است. وزیر اطلاعات به مجلس برای پاسخگویی دعوت شده. در همان حال انتقاد از سند یونسکو از تریبون‌های راست افراطی ادامه دارد.

حسن روحانی از یک «توطئه» سازمان یافته  پیرامون ۲۰۳۰ یونسکو سخن گفته است. فاطمه سعیدی، نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده که از وزیر اطلاعات برای حضور در مجلس شورای اسلامی «برای کشف ریشه تهمت‌های مرتبط با سند ۲۰۳۰» دعوت شده. در همان حال انتقاد از سند یونسکو از تریبون‌های راست افراطی ادامه دارد.

مخالفت با سند ۲۰۳۰ یونسکو، شاهرخ حیدری

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده که فاطمه سعیدی وعده داده نتیجه گفت‌وگو با وزیر اطلاعات را به زودی اعلام می‌کند. در همان حال، خطیبان جمعه شهرهای کرمانشاه و قم بخشی از خطبه نماز جمعه امروز را به انتقاد از سند ۲۰۳۰ یونسکو اختصاص دادند.

آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در فرازی از سخنانش در انتقاد از سند یونسکو درباره رفع تبعیض از نظام آموزشی در جهان گفت:

«سند ۲۰۳۰ مصداق نفوذ دشمنان برای تغییر سبک زندگی و رفتار ملت ایران اسلامی است. این سند مشکل دارد بیگانگان با این سند دنبال ایجاد این تغییر در ایران اسلامی نیز هستند تا سبک زندگی آینده‌سازان این کشور را تغییر دهند. شورای انقلاب فرهنگی به وضعیت سند ۲۰۳۰ رسیدگی کند چون سازمان‌های بیگانه نمی‌توانند برای ما تصمیم بگیرند. در سند ۲۰۳۰ نیز گفته شده که جهاد در کتاب‌ها نباشد تا درس حسین فهمیده از کتاب‌ها جمع شود.»

آیت‌الله محمد سعیدی، امام جمعه قم هم در بخشی از خطله‌های نماز جمعه امروز این شهر در انتقاد از سند ۲۰۳۰ گفته است:

«آنان که این سند را امضا کرده‌اند، به‌جای آنکه مردم را متهم کنند جواب درستی به امضای این سند بدهند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشستی هم در تهران با عنوان «مرامنامه ارباب – رعیتی و سبک زندگی» برگزار شد. حسن رحیم‌پور ازغدی، یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی در انتقاد از سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت:

«هدفشان حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تهدیدشونده است و منظورشان از اقشار آسیب‌پذیر جریانات فاسد جنسی است. آنها تعریف متفاوتی از خانواده دارند و می‌گویند که خانواده می‌تواند همجنس یا غیرهمجنس باشد. طبق این سند یعنی اینکه به فساد یا انحراف جنسی مشروعیت بدهیم و از آن حمایت کنیم.»

سعدالله نصیری قیداری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در گفت‌وگویی که خبرگزاری تسنیم با او انجام داده، خاطرنشان کرده که اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو در ایران متوقف شده است.

در سند ۲۰۳۰ یونسکو از مسائلی مانند ایجاد امکانات آموزشی برابر برای همه کودکان و جوانان و به ویژه رفع تبعیض جنسیتی سخن رفته و ۱۹۲ عضو سازمان ملل موظف شده‌اند برای شهروندانشان فارغ از جنسیت و قومیت و سن و سال آن‌ها امکانات برابر تحصیلی با کیفیت بالا فراهم کنند.

در شهریور ۱۳۹۵ بر اساس مصوبه هیأت وزیران «کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰» برای به اجرا درآمدن سند یونسکو تشکیل شد. این مصوبه اما بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در انتقاد از سند یونسکو متوقف شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی روز گذشته از «توطئه ۲۰۳۰» سخن گفته بود و اعلام کرده بود که تا آخر دولت دوازدهم این موضوع را دنبال می‌کند.

روحانی: از توطئه ۲۰۳۰ نمی گذرم

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.