ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۱۰۶ غیرنظامی در حملات ائتلاف جهانی در سوریه کشته شدند»

این حملات به شهر المیادین انجام شده که در دست داعش است. به گفته فعالان حقوق بشر اعضای خانواده داعشی‌ها در میان قربانیان هستند و دست‌کم ۴۲ کودک نیز کشته شدند.

جنگنده‌های ائتلاف جهانی ضد داعش به‌رهبری آمریکا حملات شدیدی را به شهر المیادین سوریه انجام داده‌اند که به‌گفته فعالان حقوق بشر ۱۰۶ نفر از غیرنظامیان، از جمله اعضای خانواده افراد گروه داعش در جریان این حملات کشته شده‌اند.

ائتلاف جهانی ضد داعش به‌رهبری آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ حملات خود را به مواضع داعش در سوریه آغاز کرده‌ است. ـ عکس از آرشیو

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیاست جمعه ۲۶ مه / ۵ خرداد ضمن اعلام این خبر گفته است که دست‌کم ۴۲ نفر از قربانیان این حملات کودک بودند.

یک سخنگوی ائتلاف جهانی در این‌باره گفت هواپیماهای ائتلاف در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه حملاتی را به نزدیکی المیادین انجام داده‌اند. المیادین همچنان در دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) است.

ائتلاف جهانی ضد داعش همچنین گفته است که در حملات تلاش می‌شود غیرنظامیان کشته نشوند اما نتایج این حملات و گزارش فعالان حقوق بشر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید موشک‌های شلیک‌شده چندین خانه را مورد هدف قرار داده‌اند. یک حمله نیز به یک ساختمان اداری صورت گرفته که در جریان آن ۱۰ نفر از افراد داعش کشته شده‌اند.

اغلب کشته‌شدگان سوری و مراکشی بوده‌اند که به‌گفته فعالان حقوق بشر از شهر رقه، مقر اصلی داعش در شمال سوریه به المیادین گریخته بودند.

ائتلاف جهانی ضد داعش به‌رهبری آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ حملات خود را به مواضع داعش در سوریه آغاز کرده‌ است. این ائتلاف در حال حاضر از حملات نیروهای کُرد به رقه پشتیبانی می‌کند.

سازمان غیردولتی «ایروارز» که مقر آن در بریتانیاست و به بررسی تعداد تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف جهانی در عراق و سوریه می‌پردازد، گفته است که شمار قربانیان در ماه‌های مارس و آوریل سال جاری به بالاترین تعداد خود از آغاز حملات هوایی در ماه اوت ۲۰۱۴ رسیده است.

کریس وودز، مدیر «ایروارز» می‌گوید شمار قربانیان از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سیر صعودی داشته و به‌نظر می‌رسد که به‌ویژه در سوریه حفاظت از جان غیرنظامیان کمتر شده است.

این در حالی است که ارتش آمریکا همواره گفته است قواعد حملات در دوران ترامپ تغییری نکرده است.

روز پنج‌شنبه پنتاگون اعلام کرد که در یک حمله هوایی ائتلاف ضد داعش در ۱۷ مارس / ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ به ساختمانی در شهر موصل عراق به‌طور سهوی ۱۰۰ نفر از غیرنظامیان کشته شدند. داعشی‌ها در این ساختمان مواد منفجره قرار داده بودند. نه نیروهای ائتلاف جهانی و نه نیروهای امنیتی محلی خبر نداشتند که در این ساختمان غیرنظامیان پنهان شده‌اند. این حمله با سلاح‌های دقیق انجام شد.

هفته گذشته نیز سازمان دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا خواسته بود تا در حملات خود در افغانستان به حفاظت از غیرنظامیان توجه بیشتری بکند.

این سازمان مدافع حقوق بشر گفته بود که آمریکا در حملات هوایی خود به مواضع تروریست‌های مظنون، تدارکات و آمادگی‌های لازم را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.