ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجلاس گروه ۷: ساز مخالف ترامپ بر سر توافقنامه اقلیمی پاریس

رهبران اروپایی خشمگین هستند. آنها می‌گویند که قرار نبوده به عقب بازگردند و بر سر توافقی که واشنگتن دو سال پیش امضا کرده، بحث کنند.

رهبران اروپایی خبر دادند که به دلیل عدم حمایت واشنگتن از توافقنامه اقلیمی پاریس، بحث بر سر سیاست‌های زیست‌محیطی به یکی از جنجالی‌ترین قسمت‌های اجلاس گروه ۷ بدل شده‌است.

پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا (راست)، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا (چپ)

مهم‌ترین اختلاف آخرین روز اجلاس گروه ۷ در شنبه، ۲۷ مه بر سر توافقنامه اقلیمی پاریس است. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به رهبران اروپایی گفته که هنوز برای اعلام حمایت از این توافق‌نامه تصمیمی نگرفته است.

رهبران اروپایی نیز خشمگین هستند. آنها می‌گویند که قرار نبوده به عقب بازگردند و بر سر توافقی که واشنگتن دو سال پیش امضا کرده، بحث کنند.

آخرین روز‌های سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰ کشور توافق کردند تا همگی در کنار یکدیگر برای توقف روند گرمایش جهانی و جلوگیری از افزایش دما تا زیر دو درجه سانتیگراد(نسبت به مقطع ورود به عصر صنعتی شدن) دست به عمل بزنند. اگرچه این توافق از اهمیتی تاریخی برخوردار بود، اما تنها آغازی برای پیمودن مسیر دستیابی به اهداف محیط زیستی جهانی است. مهم‌ترین مانع تحقق آن نیز عدم اجرایش از سوی کشورهای مختلف، به‌خصوص قدرت‌های بزرگی همچون ایالات متحده و روسیه است.

دونالد ترامپ با وعده از بین بردن مقررات زیست‌محیطی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، و رونق‌دادن مجدد به صنایع سوخت فسیلی همچون نفت و زغال‌سنگ بر سر کار آمد. او پس از رسیدن به کاخ سفید مهم‌ترین بخش این مقررات را کنار گذاشت. روسیه نیز تا کنون از تصویب توافق‌نامه اقلیمی پاریس سر باز زده است.

آنگلا مرکل، جمعه ۲۶ مه در حاشیه اجلاس ۷ به خبرنگاران گفت که بحث بر سر توافق پاریس «جنجالی» بوده‌است. او توضیح داده که تمام رهبران حاضر بر سر میز مذاکرات از ترامپ خواسته‌اند تا از این توافق حمایت کند و او امتناع کرده است.

پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ترامپ هنوز از توافق اقلیمی پاریس حمایت نمی‌کند.

همزمان با امتناع آمریکا از توافق پاریس، گزارش‌ها از آمادگی چین برای به دست گرفتن رهبری جهانی چرخش به سوی سوخت‌های پاک و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌گویند.

اجلاس گروه ۷، هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، از جمعه ۲۶ مه در شهر تائورمینای ایتالیا آغاز شده و امروز، شنبه پایان می‌یابد.

چهار رهبر کشور صنعتی برای نخستین بار در اجلاس گروه ۷ شرکت کرده‌اند: امانوئل مکرون (رئیس جمهوری فرانسه)، پائولو جنتیلونی (نخست‌وزیر ایتالیا)، ترزا می (نخست‌وزیر ایتالیا)  و سرانجام دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا).

ترامپ تنها رهبر جدیدی است که با توافق اقلیمی پاریس موافق نیست. پیشتر مکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه از او خواسته بود تا حمایت خود را هر چه سریعتر اعلام کند.

کاخ سفید نیز خبر داده بود که ترامپ پس از اجلاس گروه ۷ موضع خود را اعلام می‌کند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.