ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم بازداشت برای چهار روزنامه‌نگار دیگر در ترکیه

حکم دستگیری صاحب امتیاز و سه کارمند روزنامه «سوزجو»، روزنامه نزدیک به جمهوری‌خواهان ترکیه، جمعه شب در دادگاهی در این کشور صادر شده است. آنها به همکاری با شبکه گولن متهم شده اند.

دادگاهی در ترکیه در ادامه سرکوب آزادی بیان در این کشور پس از کودتای نافرجام ژوئیه گذشته، حکم رسمی بازداشت برخی کارکنان یک روزنامه دیگر را صادر کرد.

اعتراض به بازداشت روزنامه‌نگاران ترکیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که حکم دستگیری صاحب امتیاز و سه کارمند روزنامه «سوزجو»، روزنامه نزدیک به جمهوری‌خواهان ترکیه، جمعه شب در دادگاهی در این کشور صادر شده است. آنها به همکاری با شبکه فتح‌الله گولن، روحانی ساکن آمریکا متهم شده اند که آنکارا او را مغز متفکر پس کودتای نافرجام ژوئیه گذشته می‌داند؛ اتهامی که گولن بارها رد کرده است.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتا در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ تا کنون ۱۳۰ رسانه را بسته و بیش از ۱۵۰ روزنامه‌نگار را به زندان انداخته است. امروز ترکیه بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان محسوب می‌شود.

در حالی که یونجا یوجک آللی، مدیر مالی روزنامه سوزجو جمعه شب آزاد شد، اما حکم مدیها اولگون، سردبیر اینترنتی این روزنامه و گوکمن اولو، خبرنگار روزنامه در ازمیر رسماً تأیید شده و آن دو در بازداشت هستند. هر دو روزنامه‌نگار بازداشتی از منتقدان سرسخت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و حزب او، حزب عدالت و توسعه به شمار می‌آمدند.

صاحب امتیاز روزنامه اما در خارج از ترکیه به سر می‌برد. نیروهای امنیتی ترکیه هفته گذشته خانه او را تفتیش کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.