ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن یک فرمانده ارشد سپاه در غرب موصل

شعبان نصیری از فرماندهان قدیمی لشکر ۱۰ سید الشهداء استان البرز در شهر باعج در غرب موصل و نزدیکی مرز سوریه کشته شده. بنا بر گزارش‌ها، البغدادی در این شهر مخفی است.

یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در نبرد با گروه دولت اسلامی(داعش) در غرب موصل کشته شد.

شعبان نصیری، فرمانده کشته‌شده سپاه در غرب موصل

خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران شنبه ششم خرداد، در گزارشی از کشته‌شدن«شعبان نصیری»، یک سردار سپاه پاسداران در غرب موصل خبر داد.

این نخستین باری است که خبر کشته‌شدن یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران در عملیات بازپس‌گیری موصل از داعش منتشر می‌شود. شعبان نصیری عصر جمعه، پنجم خرداد در غرب موصل کشته شده‌است.

به گزارش تسنیم، شعبان نصیری از فرماندهان قدیمی لشکر ۱۰ سید الشهدا استان البرز است. او در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق مجروح شده‌بود. نصیری چندسال نیز در سوریه جنگیده‌است؛ به قول تسنیم، «برای دفاع از حرم زینب».

ایران سربازان و نظامیانی را که به سوریه و عراق فرستاده است، «مدافعان حرم» می‌خواند.

سپاه پاسداران ایران بزرگترین و اصلی‌ترین حامی نیروهای شبه‌نظامی شیعه عراق، موسوم به «حشد الشعبی» است که در نبرد علیه داعش در بسیاری از نقاط عراق، از جمله غرب موصل حضور دارد. این نیروها از ورود به خود شهر موصل منع شده‌اند. این شبه‌نظامیان به نقض حقوق اهل سنت و اعمال خشونت علیه آنها و گاه ارتکاب جنایات جنگی متهم شده‌اند.

وب‌سایت خبری مشرق، دیگر رسانه وابسته به سپاه پاسداران نیز گزارش داده که محل کشته‌شدن او باعج در استان نینوا، یکی از آخرین شهرهای عراقی تحت کنترل داعش در غرب موصل و در نزدیکی مرز سوریه با عراق است.

به گزارش رویترز، ابوبکر البغدادی، رهبر داعش احتمالاً در شهر باعج مخفی شده است.

حشد الشعبی نیز جمعه اعلام کرده‌بود که با بازپس‌گیری پایگاه نظامی سنجار از داعش که در نزدیکی باعج قرار دارد، به مرز با سوریه نزدیک‌تر شده. عراق از طریق شبه‌نظامیان شیعه خود به سمت مرز سوریه نزدیک می‌شود تا کنترل آن را برعهده بگیرد. ارتش سوریه نیز در حال نزدیک‌شدن به مرزهای خود با عراق است. داعش با جابجایی آسان از طریق این مرزها توانست قدرت خود را در ابتدای کار افزایش دهد و تثبیت کند.

انتشار خبر مرگ یک سردار سپاه در موصل و تأیید آن از سوی سپاه استان البرز برای نخستین بار رخ می‌دهد. اگرچه ایران پس از سقوط صدام حسین در عراق، شبه‌نظامیان شیعه را در آن کشور تقویت کرد و از ابتدای ناآرامی‌های سوریه در کنار بشار اسد به سرکوب مخالفان او و مبارزه با گروه‌های جهادی افراطی همچون داعش پرداخت. تهران مدت‌ها حضور مستقیم نظامی خود را در این کشورها تکذیب کرده.

رویترز اما گزارش می‌دهد که تهران در سازماندهی و آموزش و جذب هزاران شبه‌نظامی شیعه از عراق، افغانستان و پاکستان برای شرکت در جنگ سوریه نقش اصلی را داشته‌است. ایران اصلی‌ترین حامی حزب‌الله لبنان نیز به شمار می‌آید که در کنار ارتش اسد می‌جنگد. ایران همچنین به سازماندهی مهاجران افغان ساکن کشورش برای اعزام به سوریه متهم شده. چندی پیش نیز اعتراض‌هایی در استان سیستان و بلوچستان علیه جذب و ارسال جوانان بلوچ به سوریه رخ داد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.