ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۱,۵میلیون خانوار ایرانی در اتاق ۱۲ متری زندگی می‌کنند»

یک کارشناس اقتصاد مسکن می‌گوید در مدت چهار سال اخیر ۷۰۰ هزار خانوار به شمار خانوارهای کم‌درآمد زیر خط فقر و مستأجر افزوده شده است.

یک کارشناس اقتصاد مسکن می‌گوید در مدت چهار سال اخیر ۷۰۰ هزار خانوار به شمار خانوارهای کم‌درآمد زیر خط فقر و مستأجر افزوده شده است.

عکس از آرشیو

فردین یزدانی، کارشناس اقتصاد مسکن دوشنبه ۸ خرداد به خبرگزاری تسنیم گفت سال ۹۲ در بخش مسکن ۲,۵ میلیون خانوار کم‌درآمد زیر خط فقر، مستأجر شناسایی شده بود که بر اساس مطالعات جدید؛ رقم مذکور به  ۳,۲ میلیون خانوار افزایش یافته است.

به‌گفته او ۶۰ درصد این خانوارها در بافت‌های ناکارآمد سکونت دارند.

یزدانی همچنین افزود در سال ۹۲ حدود ۱,۵ میلیون خانوار در وضعیت بدمسکنی قرار داشتند یعنی براساس تعریف مرکز آمار، خانوارهایی که در یک اتاق ۱۲متری و کمتر از این میزان زندگی می‌کنند. از این تعداد حدود ۱,۲ میلیون خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده‌اند.

عباس آخوندی، وزیر مسکن، راه و شهرسازی ایران در اسفندماه سال گذشته از وجود ۱۹ میلیون نفر که در وضعیت بدمسکنی به‌سر می‌برند خبر داده و تعداد خانه‌های ساخته‌شده که خالی مانده‌اند را ۱,۶ میلیون واحد عنوان کرد.

آخوندی ضمن ناموفق دانستن پروژه مسکن مهر که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به‌اجرا در آمد، اعلام کرد که تاکنون از ۱۹ میلیون افراد بدمسکن حتی پنج درصد آن‌ها نیز به خانه‌های مسکن مهر منتقل نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    در همین سایت گزارش شده که با پادرمیانی(!) اسماعیل هنیه و قاسم سلیمانی افزون بر کمکهای کمیته امداد امام خمینی پرداخت ماهانه 25 میلیون دلار به غزه از سر گرفته میشود. با پادرمیانی پول قبول میکنند ! هزینه های نجومی پاسداری از حرم حکومت بعثی سوریه و هزینه های سرسام آور در عراق و جنوب لبنان و هزینه های نهادهای آخوندی داخل کشور و .... بحای خود ! تازه خسارت حمله عراق بجای خود ! حاکمانی نیستند که تا این اندازه دشمن ملت خود باشند. آدرس دشمن را هم جای دیگر میدهند ! طرفداران و پشتیبانان این حکومت سراسر فساد و جنایت و خیانت کی به خود می آیند ؟

  • Farid

    همزمان با آغاز ماه رمضان طرح افطار 250 هزار روزه دار در باریکه غزه با حمایت !!هلال جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. به گزارش ایرنا از غزه این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و بر اساس آن روزانه هفت هزار و 500 بسته افطاری در بین مردم غزه توزیع خواهد شد. این طرح از منطقه «الشجاعیه» غزه آغاز شد که در جریان جنگ سال 2014 تخریب شد. بسته افطاری شامل برنج، گوشت، مرغ، ماهی، خرما، سبزیجات و نوشیدنی می شود ! طی سال های اخیر این طرح از سوی هلال احمرجمهوری اسلامی در غزه اجرا شده است!

  • central

    2.5 میلیون مستاجر و 2.5 میلیون خانه خالی! جهانگیری معاون حسن روحانی گفته: ارزش خانه های خالی در ایران معادل 250 میلیارد دلار است! یعنی هر خانه صد هزار دلار معادل 380 میلیون تومان برابر درامد حدود 400 ماه یک کارگر و در نتیجه اگر خانواده و خود کارگران فقط مزدش پس انداز کند وخرجی دیگر نکند 33 سال طول می کشد تا این پول جمع گردد! از آنجا سبد معیشت کارگران سه برابر مزد است، هرگز شانسی این افراد ندارنددر ین خانه های گران سکنی گزینند. دولت سرمایه گرای حسن روحانی که تحت نفوذ عقاید و القائات اشراف حریص و طماع است، بعید به این مردم زمین رایگان بدهد که خودشان خانه بسازند. این دولت اشرافی حتی مسکن مهر قبول ندارد و می گوید بایست به بافت فرسوده پرداخت. معنی حرفشان این است هرگز به فقرا زمین رایگان داده نخواهد شد و احتمالا اکثر آنها از- زمین کشورمان- فقط دو متر قبر نصیب خواهند برد!