ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: مکرون در دیدار با پوتین همجنس‌گرا ستیزی در چچن را مطرح کند

سازمان عفو بین‌الملل در پاریس ساعاتی قبل از دیدار مکرون و پوتین از رئیس جمهوری فرانسه خواست تا به موضوع همجنس‌گرا ستیزی در چچن بپردازد و پوتین را در این زمینه تحت فشار قرار دهد.

سازمان عفو بین‌الملل در پاریس ساعاتی قبل از دیدار مکرون و پوتین از رئیس جمهوری فرانسه خواست تا به موضوع همجنس‌گرا ستیزی در چچن بپردازد و پوتین را در این زمینه تحت فشار قرار دهد.

کارزار عفو بین‌الملل در پاریس صبح با شعار «همجنس‌گرا ستیزی در چچن را متوقف کنید»

عفو بین‌الملل صبح روز دوشنبه ۲۹ مه / ۸ خرداد کارزاری بر روی شبکه‌های اجتماعی با شعار «همجنس‌گرا ستیزی در چچن را متوقف کنید» راه‌اندازی کرد.

این کارزار برای محکوم کردن آزار و اذیت همجنس‌گرایان در چچن به‌راه افتاده و در آن زوج‌های همجنس‌گرا با در دست داشتن شعار کارزار در اطراف برج ایفل، به عنوان نماد فرانسه تصاویر خود را منتشر کردند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه قرار است روز دوشنبه در پاریس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

سیسیل کوردیو، نایب‌رئیس عفو بین‌الملل فرانسه گفت: «ما می‌خواهیم که مکرون از پوتین بخواهد تا با فشار بر رمضان قدیرف، رهبر چچن مانع از آزار و اذیت همجنسگرایان در چچن شود.»

کوردیو افزود: «عاملان این آزار و اذیت‌ها با حمایت مقامات روسی از مجازات مصون می‌مانند.»

اوایل ماه آوریل ۲۰۱۷ روزنامه نوایا گازتا (مستقر در روسیه) خبر داد که نزدیک به ۱۰۰ نفر از همجنس‌گرایان ۵۰-۱۶ ساله در چچن ناپدید شده و در بازداشتگاه‌های مخفی توسط نیروهای امنیتی رمضان قدیروف، رئیس‌جمهوری این کشور، تحت شکنجه و بازداشت هستند. این گزارش از مرگ دست‌کم سه نفر از همجنس‌گرایان خبر داد.

کارزار عفو بین‌الملل در پاریس صبح با شعار «همجنس‌گرا ستیزی در چچن را متوقف کنید»

این روزنامه بعد در گزارشی نوشت که تعداد بازداشتگاه‌های مخفی مخصوص شکنجه همجنس‌گرایان بیشتر از آن است که گزارش شده بود. نوایا گازتا از شش بازداشتگاه ویژه همجنس‌گرایان خبر داد و افزود بیم آن می‌رود که تعداد دستگیرشدگان بیشتر از ۱۰۰ نفر باشد.

رمضان قدیروف و گروه‌های شبه‌نظامی اسلام‌گرایی که از سال ۲۰۰۷ همراه با او قدرت را در چچن به‌دست گرفته‌اند، با حمایت روسیه بر سر کار مانده‌اند. روسیه اما حاضر نیست برای نجات جان دستگیرشدگان در چچن با گروه‌های حقوق بشری همکاری کند.

مقامات چچنی پاک‌سازی همجنس‌گرایان این کشور را کتمان می‌کنند. در همان اوایل آوریل که موضوع ربودن و شکنجه همجنس‌گرایان مطرح شد، علوی کریموف، سخنگوی دولت، وجود همجنس‌گرایان در کشور چچن را کتمان کرد و گفت اصلاً در چچن «چنین افرادی» وجود ندارد. او در ادامه گفت که اگر «چنین افرادی» در چچن باشند توسط خانواده‌هایشان به «جایی بی‌بازگشت» فرستاده خواهند شد.

رمضان قدیروف هم در دیداری با ولادمیر پوتین روایت روزنامه نوایا گازتا را تحریک‌آمیز و دروغ خواند. پوتین اما هیچ واکنشی نشان نداد.

سازمان ملل نیز از روسیه خواسته بود تا درباره گزارش منتشرشده در مورد بدرفتاری با همجنس‌گرایان مرد در چچن که منجر به مرگ چند نفر از آن‌ها شده تحقیق کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.