ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق لاریجانی: از شعار «رفع حصر» بوی «فتنه» می‌آید

رئیس قوه قضائیه اعلام کرده که در پشت پرده تلاش‌هایی برای رفع حصر محصوران انجام می‌شود. او رسانه‌های طرفدار دولت را تهدید کرد که اگر این موضوع را پیگیری کنند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

صادق لاریجانی در جلسه‌ای که دوشنبه ۸ تیر با مسئولان قوه قضائیه برگزار کرد، اعلام کرد که در پشت پرده تلاش‌هایی برای رفع حصر محصوران انجام می‌شود. رئیس قوه قضائیه گفت از این تلاش‌ها بوی «فتنه» می‌شنود. او رسانه‌های طرفدار دولت را تهدید کرد که اگر این موضوع را پیگیری کنند، تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند.

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه گزارش داده است که صادق لاریجانی در جمع گروهی از مسئولان قوه قضائیه با انتقاد از شعارهایی که طرفداران حسن روحانی در کارزار انتخاباتی او در برخی شهرها مانند کرمانشاه و همدان و تهران برای رفع حصر محصوران سر داده بودند، گفته است:

«در فضایی قرار داریم که عده‌ای به دنبال جریان‌سازی پوپولیستی برای ایستادن در مقابل تصمیمات نهادهای قانونی کشور هستند. از اتاق‌های فکر آنان خبر می‌رسد که می‌گویند تا التهابات انتخاباتی باقی‌ست و فضا داغ است، باقی منویات خود را دنبال کنیم و سخنانمان را به کرسی بنشانیم. بنده از چنین فضایی بوی فتنه استشمام می‌کنم. موضوع رفع حصر  هم از جمله این موضوعات است. ما این مسائل را، هم از دور می‌بینیم، و هم، از نزدیک شاهد اتفاقاتی هستیم که در پشت پرده رخ می‌دهد.»

صادق لاریجانی سپس بدون آنکه از حسن روحانی نام ببرد در جلسه یاد شده گفته است:

 «نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده‌ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»

حسن روحانی در نخستین نشست خبری‌اش بعد از پیروزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران رفع حصر از محصوران را به حقوق شهروندی ربط داده و گفته بود:

« کشور دارای چارچوب و مقرراتی‌ست. همه باید در پی اجرای مقررات باشیم. من نسبت به حقوق تک تک شهروندان ایرانی مسئولم، حتی ایرانیان خارج از کشور. در حد توان خودم در احقاق حق شهروندان می‌کوشم. از طریق تماس با قوه قضائیه و جلسات رؤسای قوا، حقوق شهروندی را پیگیری می‌کنم.»

صادق لاریجانی در سخنانی که در جمع مسئولان قوه قضائیه ایراد کرد، یک بار دیگر به تأکید این مدعا را در میان آورد که حصر میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی‌ست.

او به دولت روحانی و رسانه‌های نزدیک به دولت هشدار داد که اگر «عواطف مردم را برای ایستادگی در مقابل مسائلی مانند حصر تحریک کنند» تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند:

«هشدار می‌دهیم که این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار، خود این بساط را جمع خواهد کرد.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از آنان به عنوان «سران فتنه» نام می‌برند، از بهمن‌ ۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند.

در ماه‌های گذشته مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، ‌ محمد خاتمی، ‌ رییس جمهوری اسبق، و علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، خواستار رفع حصر این سه نفر شده‌اند.

صادق لاریجانی در جمع مسئولان قوه قضائیه یک بار دیگر یادآوری کرد که حتی اگر از محصوران رفع حصر شود، قوه قضائیه آن‌ها را محاکمه می‌کند.

میر حسین موسوی و مهدی کروبی بارها اعلام آمادگی کرده‌اند که در یک دادگاه علنی محاکمه شوند. علی خامنه‌ای اما دو سال پیش در دیدار با علی مطهری، جرم این دو نفر را بسیار بزرگ توصیف کرده و گفته بود چنانچه محاکمه شوند مجازات سنگینی در انتظارشان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در امور فرهنگی: فتنه‌ها تکرار نمی‌شود.! حسام‌الدین آشنا که غیر از مشاوره رئیس جمهور، ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک را نیز بر عهده دارد و داماد آیت الله دری نجف آبادی، وزیر پیشین اطلاعات در زمان وقوع قتل‌های زنجیره‌ای است!، یکی از چهره‌های امنیتی جمهوری اسلامی به شمارمی‌رود. آشنا از دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی از نزدیکان او به شمار می رود. اکنون مشخص نیست با توجه به اینکه نزدیکان روحانی از اعتراض به نتایج انتخابات ۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند و سران آن را «فتنه گر» می نامند، وی چگونه ادعا کرده که می‌خواهد برای رفع حصر «فتنه گران» تلاش کند!!

  • اشکان

    جالب است. یک مقام انتصابی میتواند به کسی که 23 میلیون رای دارد بگوید شما چه کاره ای .

  • فرهاد

    این صادق لاریجانی در میان عمله امام خامنه ای بسیار شخصیت مسلمان و انقلابی محسوب می شود. نظیر این بابا شارلاتان و مسلمان در تمام دم و دستگاه ملایان هم کم پیدا می شود.بسیار شخصیت مسلمانی است و بطور خلاصه یک آخوند درجه یک است. در خرافات، ترویج حماقت در جامعه و گمراهی هم با اختلاف ناچیز پشت سر امام خامنه ای قرار دارد؛ کافی است اظهار نظراتش درباره علمای واقعی خطاب به رفسنجانی را بخوانید تا ملتفت شوید این بابا چقدر پرت است. یک عمامه سیاه ندارد که آن هم چیزی از ارزش هایش کم نمی کند چون الباقی هم سید جفتکی هستند. همین را بکنند امام بعدی خیرش را ببینند! به نقی اگر نایب امام نشود در حق اش ظلم کردند.

  • شبرنگ

    مقصودت بوئیه که از خودت میآد؟آنهم از نوع قوی و کشنده آن؟