ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو انفجار در بغداد ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

انفجار اصلی در محله پر آمد و شد «الکراده» اتفاق افتاد. در ماه رمضان، شب‌ها مردم به رستوران‌ها و کافه‌های این محله هجوم می‌آورند. اغلب آن‌ها هم شیعه هستند. داعش مسئولیت را به عهده گرفته.

در دو انفجار در بغداد نزدیک به ۳۰ نفر کشته شدند. انفجار اول در ساعتی بعد از نیمه‌شب و انفجار بعدی ساعاتی بعد از آن رخ داد.

محله پر رفت و آمد الکراده، ساعتی بعد از انفجار

انفجار نخست فروشگاه آبمیوه‌فروشی «الفقمه» را هدف قرار داده بود که یک مجتمع بزرگ فروش نوشیدنی‌های غیرالکلی، شیرینی‌جات، آبمیوه‌ و اغذیه فروشی‌ در منطقه پر رفت و آمد «الکراده» است. در این انفجار ۱۶ نفر کشته و ۷۵ نفر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عراق بلافاصله محل حادثه و خیابان‌های اطراف آن را محاصره کرده و بستند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) از طریق وب‌سایت خود «اعماق» مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت و گفت این اقدام علیه «تجمع شیعیان» صورت گرفت.

انفجار «الکراده» در سومین روز ماه رمضان اتفاق افتاد. در ماه رمضان، شب‌ها معمولاً محله «الکراده» در بغداد پر آمد و شد است. خانواده‌ها بعد از افطار به این محله می‌آیند و رستوران‌‌ها و کافه‌های «الکراده» پر از مشتری هستند.

چند ساعت بعد یک خودرو بمب‌گذاری‌شده که روی پل «شهدا»، یکی از پل‌های اصلی بغداد پارک شده بود منفجر شد. پلیس اعلام کرد که ۱۱ نفر در این انفجار کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. هدف این حمله غیرنظامیان بودند.

مسئولیت حمله دوم را تاکنون گروهی برعهده نگرفته است اما به‌نظر می‌رسد این انفجار نیر کار داعش باشد.

در ماه‌های گذشته داعش چندین بار به بغداد حمله کرده است. این گروه تروریستی مسئول خونبارترین حملات در سال‌های اخیر بوده است. در یک حمله انتحاری داعش در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ که در همین منطقه «الکراده» بغداد رخ داد، بیش از ۳۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. این حمله نیز علیه شیعیان بود.

تصاویر و فیلم‌های نمایش در آمده در شبکه العربیه ساختمان‌های آتش گرفته، صندلی‌های خُردشده رستوران و خیابان پوشیده از آوار را نشان می‌داد.

برت مک‌گورک، فرستاده ویژه آمریکا برای هماهنگی بین‌المللی ائتلاف ضد داعش حمله به منطقه «الکراده» بغداد را محکوم کرد و بر روی صفحه توئیتر خود نوشت: «تروریست‌های داعش امشب به کودکان و خانواده‌‌ها حمله کردند، کسانی که در یک بستنی‌فروشی سرگرم بودند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.