ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت پرونده فساد مالی شهرداری تهران به مجلس

با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ایران، پرونده فساد مالی شهرداری تهران بار دیگر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که مجلس همچنان مصصم به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران است.

محمدباقر قالیباف هم باید با شهرداری تهران خداحافظی کند و هم منتظر رسیدگی به تخلفات شهرداری بماند.

با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ایران، پرونده فساد مالی شهرداری تهران بار دیگر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که در تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تلاش کرد با افشای برخی اسناد حسن روحانی و اسحاق جهانگیری را به فساد مالی مطرح کند، حال نه تنها شانسی برای باقی ماندن در مقام شهردار تهران را ندارد، بلکه ممکن است که جزئیات بیشتری از فساد مالی او و نزدیکانش علنی شود.

علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۰ خرداد به خبرگزاری خانه ملت گفت که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران «به دلیل مسائل انتخاباتی» به تصویب نرسید.

مجلس شورای اسلامی ایران پیش از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران و مناطق آزاد رای منفی داد.

رحیمی گفت که با وجود رد این طرح، شائبه‌هایی که پیش از این در باره شهرداری تهران وجود داشت برطرف نشده و تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ضروری است.

این نماینده مجلس ابهام در باره «املاک نجومی، واگذاری پروژه‌ها و هزینه‌های هوشمندسازی شهر و ترافیک» را از موارد مطرح شده در تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برشمرد و گفت که در صورتی که شورای شهر وظیفه نظارتی خود را انجام ندهد، نمایندگان مجلس مصمم به تحقیق و تفحص از شهرداری هستند.

پرونده فساد مالی شهرداری تهران از یک سال قبل به محل چالش حامیان دولت حسن روحانی و محمدباقر قالیباف تبدیل شده است.

رحمت‌الله حافظی عضو پیشین شورای شهر تهران یک سال قبل فهرست املاک واگذار شده از سوی شهردار تهران به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر و نزدیکان این افراد را عمومی کرد. این افشاگری به بازداشت یاشار سلطانی و توقف فعالیت سایت معماری نیوز انجامید.

مقام‌های قضائی ایران تخلف مالی در شهرداری تهران را تائید کرده‌اند. به گفته محمد‌مهدی منتظری در جریان رسیدگی به این پرونده ۳۰ مدیر و کارمند شهرداری تهران در رابطه با پرونده واگذاری املاک به دستگاه قضائی احضار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مجموعه گزارش‌های زمانه در باره فساد مالی شهرداری تهران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دلسرد

    به نظر من قالیباف را باید در سمت شهردار نگه دارند و پاسخگوی رفتار خود باشد. الان برداشتن او خدمت بزرگی به این شخص فاسد و ..است