ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسماعیل عبدی همچنان از اوین به بیمارستان اعزام نمی‌شود

معلم مدارس اسلامشهر اعتصاب غذا کرده. سه بیانیه‌ در حمایت از او منتشر شده. در یکی از این بیانیه‌ها از رئیس جمهوری اسلامی خواسته شده کاری برای معلمان زندانی انجام دهد.

با وجود وخامت حال اسماعیل عبدی به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا، مسئولان زندان اوین همچنان مانع از انتقال این معلم زندانی به مراکز درمانی می‌شوند.

اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اعتصاب غذا

پیش از این جعفر عظیم‌زاده، فعال حقوق کارگران به زمانه گفته بود که مسئولان زندان قصد داشته‌اند عبدی را با دستبند و لباس زندان به بیمارستان منتقل کنند اما اما او نپذیرفته است: اسماعیل عبدی، معلم زندانی حاضر نشد با دستبند به بیمارستان برود

با توجه به وضعیت وخیم اسماعیل عبدی، در روزهای گذشته نهادها و سازمان‌های مختلفی خواستار رسیدگی به وضعیت این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران شده‌اند.

بر اساس گزارش فعالان کارگری در طول ۲۴ ساعت گذشته هم سه بیانیه دیگر در حمایت از او منتشر شده است. در یکی از این بیانیه‌ها، شورای کانون‌های صنفی معلمان حسن روحانی را برای ایجاد تغییر در وضعیت اسماعیل عبدی خطاب قرار داده است.

این بیانیه با شعاری خواندن سخنان دولتمردان، شرایط اسماعیل عبدی را ناقض تمام وعده های مطرح شده از سوی روحانی دانسته است:

«سخنان شما [روحانی] درباره حمایت از تشکل‌های صنفی در روزهای و هفته‌های جاری و وعده‌هایتان در تامین امنیت عمومی و رعایت حقوق شهروندی، بیشترین سهم را در کسب آرا برای جنابعالی داشت اما وضعیت بغرنج اسماعیل عبدی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران نمونه کاملی از شعاری بودن سخنان دولتمردان و نقض تمام ادعاهای مطرح شده از سوی جناب عالی است.»

اسماعیل عبدی از دهم اردیبهشت ماه ۹۶ و در حالی که نزدیک به دو سال از محکومیت شش ساله خود را می گذراند دست به اعتصاب غذا زده و جان خود را به خطر جدی انداخته است تا به گفته شورای کانون های صنفی معلمان، «در قماری عاشقانه، لزوم حاکمیت عملی حقوق شهروندی و پایبندی به قانون اساسی را با بذل جان خود به مسئولان یادآوری کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است حکمی ناعادلانه بر اسماعیل عبدی تحمیل شده؛ در حالی که این فعال صنفی و دیگر هم صنفانش در تشکلی قانونی و مطابق قانون اساسی برای اصلاح ساختار آموزشی کشور و پیگیری مطالبات به حق بیش از یک میلیون معلم و نزدیک به ۱۳ میلیون دانش آموز تلاش می کرده اند.

  • بخشی از بیانیه شورای کانون های صنفی معلمان در حمایت از اسماعیل عبدی، معلم زندانی:

- جای بسی تاسف است که بالاترین مقام اجرایی کشور که یکی از افتخارات دولت چهارساله خود را تدوین منشور حقوق شهروندی می داند، از این نکته بدیهی غافل است که در وضعیت کنونی اسماعیل عبدی، علاوه بر نقض صریح اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی و مواد ۴۳، ۴۴، ۴۵، ۴۶ و به خصوص ماده ۵۹ و ۶۱ مندرج در کتابچه منشور حقوق شهروندی، نقض مقاوله نامه های بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ( ICCPR ) و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) که مورد پذیرش مقامات جمهوری اسلامی ایران است نیز صورت گرفته است.

- جای تاسف است که تا امروز بالاترین مقام اجرایی کشور کوچکترین موضع گیری مشخصی نسبت به این نقض آشکار حقوق شهروندی و اعتراض های مکرر تشکل های صنفی معلمان در این زمینه نداشته است.

اسماعیل عبدی سی و دومین روز اعتصاب غذای خود را در شرایطی بحرانی و خطرناک می گذراند و  بر اساس اخبار و گزارش های موجود، بروز هر گونه اتفاقی برای او دور از ذهن نیست.در همان حال بنا بر تصریح شورای کانون‌های صنفی معلمان، تنها خواسته این معلم زندانی کنار گذاشته شدن نگاه و برخورد امنیتی با فعالیت‌های صنفی است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور و معلمان ایران گفته است با چشمانی باز پیگیر وضعیت اسماعیل عبدی خواهد بود:

«فرهنگیان کشور این نگرانی را درقالب‌های مختلف، اعم از درخواست آزادی با امضای نزدیک به ۲۰ هزار نفر، رایزنی با مقامات قوای سه گانه، صدور بیانه‌های حمایتی از طرف تشکل‌های صنفی و... به گوش مسئولان رسانده‌اند. بدون تردید اگر در اسرع وقت به وضعیت اسماعیل عبدی رسیدگی نشود شاهد فاجعه‌ای انسانی خواهیم بود.»

این شورا از حسن روحانی خواسته است به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور برای یک بار هم که شده به موضوع معلمان زندانی ورود کند و با برداشتن نگاه امنیتی از فعالیت های صنفی، نامش را در تاریخ فعالیت های صنفی به نیکی ثبت کند.

اما کانون صنفی معلمان تهران هم در بیانیه شماره چهار خود درباره سلامت و حیات اسماعیل عبدی هشدار داده و گفته است جان این معلم فداکار در خطر است.

در بیانیه شماره چهار کانون صنفی معلمان تهران درباره اعتصاب غذای اسماعیل عبدی آمده است که او تا کنون از خوردن نزدیک به ۱۰۰ وعده غذایی و صدها میان وعده امتناع کرده است و روزها، ساعت‌ها و لحظه‌های سخت و دردناکی را می‌گذراند:

«به گفته پزشکان زندان اوین و نمایندگان پزشکی قانونی که با او ملاقات داشته‌اند، طی روزهای اخیر وضعیت جسمی این معلم فرهیخته به شدت بحرانی شده و نگرانی‌ها از احتمال بروز خسارت‌های جدی جسمی به او باعث گردیده که تاکنون چندین بار دستور اعزام ایشان به مراکز درمانی خارج از زندان از سوی پزشکان مذکور صادر شود اما هر بار با بی توجهی و سهل انگاری و شاید سنگ اندازی این مهم به تاخیر افتاده است.»

در این بیانیه پرسیده شده است که اسماعیل عبدی کیست، جرمش چیست و چرا اعتصاب غذا کرده است:

«اسماعیل عبدی، دبیر موفق درس ریاضی مدارس اسلامشهر با ۲۱سال سابقه و همچنین استاد شطرنج و دارای مدرک بین المللی ۱۹۱۴ فدراسیون جهانی شطرنج است. او همچنین عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان و یک دوره هم دبیر کل این تشکل بوده است. عبدی تا کنون دو بار در زندان دست به اعتصاب غذا زده است که بار اول پس از ۱۶ روز به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد اما در ۱۹ آبان ۹۵ و پس از قطعی شدن حکم بدوی شش سال حبس تعزیری دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و از آن تاریخ تاکنون در این زندان به سر می برد.»

کانون صنفی معلمان تهران ضمن مشروع و قانونی دانستن خواسته های عضو ارشد هیات مدیره خود بار دیگر از مسئولان خواسته است با تعجیل در اعزام اسماعیل عبدی به مراکز درمانی خارج از زندان و آزاد کردن قطعی او تا اعاده دادرسی در دادگاهی عادی و عادلانه، «به دغدغه های جامعه معلمان و همچنین نگرانی وجدان های بیدار پاسخ مثبت دهند.»

این کانون صنفی همچنین درباره وضعیت وخیم جسمانی اسماعیل عبدی و احتمال آسیب رسیدن به سلامتی او در صورت عدم رسیدگی پزشکی هشدار داده و گفته است عواقب این بی توجهی‌ها می‌تواند خسارت هایی پیش بینی نشده باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.