ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارزار انجمن جهانی قلم در حمایت از نویسندگان تبعیدی

انجمن جهانی قلم (پن اینترنشنال) با راه‌اندازی کارزاری از نویسندگانی که از کشورهای خود آواره شده‌اند پشتیبانی کرد تا بتواند آثار آن‌ها را معرفی کند..

انجمن جهانی قلم (پن اینترنشنال) با راه‌اندازی کارزاری از نویسندگانی که از کشورهای خود آواره شده‌اند پشتیبانی کرد.

انجمن جهانی قلم قصد دارد با این کارزار که «ایجاد فضا» نام دارد به صدای این نویسندگان اعتبار بیشتری بخشد.

همچنین هدف دیگر این کارزار درک و تفاهم فرهنگ‌ها عنوان شده است.

پروژه «ایجاد فضا» این امکان را فراهم می‌سازد تا نویسندگانی که کشورهای خود را ترک کرده‌اند بتوانند آثار خود را معرفی کنند.

بدین منظور ۱۵۰ مرکز انجمن جهانی قلم در سراسر جهان در سال‌های آینده با جشنواره‌های ادبی، انتشاراتی‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، مراکز فرهنگی، پارلمان‌ها، مدارس و دیگر شبکه‌های ارتباطی در کشورهای مختلف همکاری خواهند کرد.

از جمله نویسندگانی که از این کارزار حمایت کرده‌اند می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد: الفریده یلینک، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فمینیست اتریشی، برنده نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۴، سلمان رشدی، نویسنده هندی‌تبار بریتانیایی، کسی که آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران فتوای قتل او را به‌دلیل نوشتن کتاب «آیات شیطانی» صادر کرد، مارگارت اتوود، نویسنده، شاعر، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست سرشناس کانادایی و برنده جایزه بوکر سال ۲۰۰۰، کریستف هاین، نویسنده و مترجم آلمانی، نجم والی، نویسنده عراقی ساکن آلمان و عادل کرشولی، نویسنده و شاعر کرد سوری.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.