ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حداد عادل: رئیسی حکم قتل صادر نکرده، اگر هم کرده باشد باید ممنون بود

حداد عادل از حسن روحانی انتقاد کرده که چرا در حالی که جمهوری اسلامی «الگو» است، او در مناظرات به کشتار مخالفان در طول عمر نظام اشاره کرده است.

غلامعلی حداد عادل، از مقامات پرسابقه که در انتخابات پیشین مجلس شکست خورد و نتوانست صندلی ثابت خود را حفظ کند، موضوع نقش ابراهیم رئیسی، کاندیدای ناکام اصول‌گرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را در کشتار تابستان ۶۷ پیش کشیده و به شدت به حسن روحانی تاخته که چرا در مناظرات انتخاباتی به مسئله کشتارها اشاره کرده است.

حداد عادل: «ما با حکومت دینی بهترین شکل دمکراسی را به دنیا عرضه کردیم.»
حداد عادل: «ما با حکومت دینی بهترین شکل دمکراسی را به دنیا عرضه کردیم.»

حداد عادل، در مراسم افطاری "جامعه اسلامی مهندسین"، از تشکل‌های باسابقه اصول‌گرایان، سخنرانی کرده و در آن به بررسی انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

آنچنان که خبرگزاری "ایلنا" گزارش کرده است، حداد عادل نخست به ستایش نظام پرداخته و گفته است:

«ما با حکومت دینی بهترین شکل دمکراسی را به دنیا عرضه کردیم. به نظرم مسئله‌ای که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از آن هراس دارند، الگو شدن جمهوری اسلامی ایران است.»

او در ادامه به حسن روحانی حمله ور شده است که چرا در حالی که جمهوری اسلامی الگو است، او در مناظرات به کشتار مخالفان در طول عمر نظام اشاره کرده است:

«اگر فردا در جامعه جهانی به ما بگویند ۳۸ سال قاتل بودید و حکم قتل صادر کردید و رییس‌جمهورتان این را بیان کرده که آدمهایی بودند در  نظام شما که کارش دادن حکم اعدام بوده چه باید بگوییم؟»

حداد عادل در این سخنان به طور مشخص به موضوع مطرح بودن نقش ابراهیم رئیسی در هیئت مرگ، هیئت تصمیم‌‌گیرنده در کشتار بزرگ زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ اشاره کرده و گفته است:

«آیا این سخن خردمندانه‌ای بود که بگویند مردم به کسی که ۳۸ سال حکم قتل و زندان امضا کرده رای نمی‌دهند؛ یعنی اینطور باید رقیب خود را از میدان به در کرد؟ اتفاقا آقای رییسی در  همه عمر قضایی  خود یک حکم قتل هم صادر نکرده است.»

غلامعلی حداد عادل اما بلافاصله افزوده است که اگر رئیسی حکم قتل هم صادر کرده باشد، باید مردم سپاسگزار او باشند:

«بر فرض اینکه کسی قاضی بود حکم قتل  چه کسی را صادر کرد؟ مگر غیر این است که شما در زیر پوست مردم قصه منافقین را مطرح کردید. آیا نباید ملت از همه کسانی که شر اینها را از سر مردم  کم کردند ممنون باشند؟»

بیشتر بخوانید، درباره ابراهیم رئیسی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • seigneur

    پاسخ قبلی بر چرایی این معمای نظام ولایی، با وجود عجیب بودنش بسیار جذاب است. چرا که عملکرد جنون آور نظام ولایی و عجیب و غریب بودنش اقتضایش پاسخ های عجیب هم می کند! اما ما اگر مقایسه ای کنیم میان این نظام ولایی با استبدادهای منطقه از جمله نظام آل سعود، شایذ به درک بهرتی برسیم از این موجود عحیب الخلقه! ما می دانیم که اقدامات نظام آل سعود کاملا در جهت منافع اسرائیل و غرب و آمریکا است و بر ضد مردم منطقه از جمله خود مردم عربستان. آلو سعود تاکنون صدها میلیارد دلار سلاح خریده و منابع بزرگی از مسلمین مستقیم و غیرمستقیم بر باد داده است و عامل تربیت تروریسم وهابی-سلفی است و والد فکری عقیدتی گروه های تروریستی مثل القاعده و داعش است. ماشبهش را هم نظام ولایی ایران انجام می دهد. در واقع این دو نظام دو قطب اهریمنی تروریسم اسلام گرا و عامل نابودی منابع انسانی و عقب ماندگی و مادی جهان اسلام هستند. شاید با قیاس دو نظام بشود این هیلای بنیادگرای اسلامی درک کرد. این دونظام اهریمین اسلام گرا در واقع همیدگر هم افزایی می کنند! شاید حقیقت تلخ این تراژدی و مصائب متصاعد نظام ولایی همان هویتش است. هویت و ادامه وجود ننگین پر جنایت هر دو نظام سعودی با توجه بنیادهیا دیکتاتوری اش در دشمن تراشی و بحران سازی است. این سران نظام و امثالهم اساسا خود ناتوان از بازتعری هویت می بینند. عادت به خوی استبدادی مانع می شود که جرات بازاندیشی ماهیت نظام خود بکنند و خود و جهان از شر عقاید مخربشان نجات بدهند! حداد عادل هم یکی از همین جرثومه اهریمنی است که قادر نیست در دوران پیری و جمود فرسوده ذهنی اش خودش بازسازی و بازتعریف هویتی کند و بالکه از همان قدرت و نفوذش در حال تولید بچه هیولاهای جدیدی است که ما شاهدش در محافل و رسانه های جناح موسوم به ر است یا همان اصول گرا هستیم. بچه هیولاهایی که برای خوش رقصی و اثبات ددمنشی و خون خواری شان از پیش کسوت ها سبقت می گیرند تا ضمن برخوداری از رانت و ارتزاق از فساد سیستمی نظام، جای پایشان را محکم کنند!

  • seigneur

    در جواب پاسخ این که ستیزجویی پرخسارت نظام چرا؟ امثال من نوعی ادم معمولی - که صرفا از روی ماطالب منتشر شد- اطلاعات در دست دارد، جواب های گاه عجیبی دیگران میدهند، مثلا می گویند این نظام گماشته اجانی و حتی خود غرب است و هدفش نابودی ایران و انجام وظیفه لولوخورخوره است تا بازار رقابت تسلیحاتی گرم نگه دارد و در کل می گویند این نظام دست پخت شرکت های تسلیحاتی و کارتل های دیگر چون نفت و گاز است! جواب فوق احتمالا بر اساس مقایسه هزینه-فایده و مشاهده عملکرد است. چون در عمل این نظام دارد به زیان اسلام و تشیع کار می کند، نقش لولو را دارد ایفا می کند. عملا توجیه میلتاریسم اسرائیل و کمک آمریکا بدان کشور است! یعنی درست بر عکس شعارها و اهداف اعلام شده نظام ولایی ایران، عملکردشان در تضعیف توده مسلمان و تشیع است و تقویت غیرمسلمانان، این نظام بهانه رقابت تسلیحاتی و هدررفت منابع مسلمین است! عملکرد مداخله جویی اش در کشورهای منطقه علاوه بر اینکه هیچ کمکی به عدالت یا دمکراسی نکرده باعث شعله ور شدن جنگ نیابتی و ویرانی کشورهای مسلمان منطقه شده است و حل مسئله فلسطین را مشکل تر کرده است! فرضیه گماشتگی اجانب بسیاری باورمند کرده است بدان! البته باز احتمال می دهند عوامل نفوذی و حتی برخی سران این نظام ولایی نفوذی دشمنان ایران و اسلام بوده اند که این نظام را به سمت این این کارهای احمقانه ضد ملی و ضد اسلامی سوق می دهند!

  • seigneur

    عومال اقتدارگرا و سرکوبگر نظام ولایی هیچ ابایی ندارند که اقدام قاچاق انسان یا کالا و طلا و یا مواد مخدر کنند یا تررو و یا ادم ربایی و یا راه اندازی روسپی خانه! اما هر جنایت و فسادی بکنند از یک چیز نمی گذرند و آن غرب ستیزی به طور کل و به طور اخص آمریکاستیزی و اسرائیل ستیزی! بارها در این ستیزجویی عجیب این نظام بحث شده است. دلایل متعدد آورده اند که هیچ توجیه عقلایی و حتی اخلاقی ندارد و کاملا بر ضد منافع ملی ایرانیان است سیاست خارجی ستیزجویانه این نظام. چرا؟!

  • seigneur

    لازم به ذکر است که حجم ارزی که در دوره جنگ ۸ ساله کرده نظام ولایی احتمالا ۵۰ میلیارد دلار بوده است. اما در دوره ۶ ساله اخیر گفته شده ۲۰۰ میلیارد دلار خرج کرده است که متوسط هر دولار ۲ هزار تومان بگیریم معادل ۴ سال یارانه نقدی، خرج ماجراجویی اهداف سیاسی-ایدئولوژیک نظام شده است! گفته شده که خود نظام ولایی از محرکان جنگ ۸ ساله بوده و در واقع وقوع انقلاب و تحریکات ضد صدامی نظام خمینی و در واقع در تمام بحران های خسارت زا در این ۳۸ ساله نظام مقصر اصلی است. در مجموع خسارت نظام ولایی برای ملت ایران حدود فقط برای سه بحران جنگ ۸ ساله، هسته ای، جنگ نیابتی معادل ۱۷۰۰ میلیارد دلار است! یعنی سهم هر ایرانی ۲۱ هزار دلار به نرخ دلار امروز ۳۷۵۰ تومانی می شود ۷۸,۷۵۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر! اگر این انقلاب و این نظام اتفاق نمی افتاد چنین خسارت عظیمی متوجه ملت ایران نمی شد.

  • seigneur

    این آمار و راقام من با مطالعه منابع مختلف استخراج کردم: حدود 1000 میلیارد دلار خسارت جنگ 8 ساله + معادل 100 میلیارد دلار هزینه مستقیم جنگ (بارها اعلام شده در این دوره نیمی از درآمد ارزی و ریالی دولت خرج جنگ شده است/کل درآمد 103 میلیارد دلار بوده) حدود 500 میلیارد دلار خسارت ماجراجویی اتمی. درآمدهای نفتی: 103 میلیارد دلار دوره جنگ 8 ساله 123 میلیارد دلار دوران رفسنجانی 206 میلیارد دلار دوران خاتمی 631 میلیارد دلار درآمد نفتی دوره احمدی نژادیسم 203 میلیارد دلار دوره حسن روحانی تا پایان سال 1395 (مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی 340 میلیارد دلار) نکته: دوره حسن روحانی از لحاظ تبدیل دلار به ریال، بالاترین ارزش ریالی داشته است. در دوره احمدی نژاد متوسط قیمت دلار هزار تومان و در دروه روحانی 3 هزار تومان بوده است. با این وجود تنها 15% درامد صرف عمرانی شده و سالانه 33 هزار میلیارد ریال هم خرج یارانه (132 هزار میلیارد ریال ) و مابقی خرج جاری و خرج های متفرقه و نامعلوم شده است! به احتمال زیاد یک سوم درامد ارزی ایران توسط حاکمیت خرج ماجراجویی اش در منطقه مانند سوریه و عراق ... شده است یعنی معادل 200 میلیارد دلار!! /// درامد سرانه ایران به ازای هر نفر حدود 20 هزار دلار است، ولی اکثریت جامعه (70%) با درآمد سرانه کمتر از سه هزار دلار هستند و احتمالا 40% جمعیت کمتر از هزار دلار تقریبا روزی 3 دلار!!! 105 به طور کامل در فقر مطلق و بدون درآمد هستند و تحت هیچ سیستم پوششی نیستند اینان درامدشان گذرا یا با قرض یا صدقه و اعانه یا خلاف و یا خودفروشی میباشد متاسفانه.

  • داوود

    برای حداد ظالم متاسفم

  • مرتضی الف

    براستی اقای حداد اگر مقامات جهانی از ما سئوال کنند ده سال پیش رئیس جمهور وقت ( محمود احمدی نژاد) در تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی در مناظره با رقیب خود گفت (خطاب به اقای کروبی ): مگر شما نبودید که به عربستان سلاح بردید تا انجا عملیاتی انجام دهید: آنوقت ما چه داریم به انها بگویم. چطور آنوقت یادتان نبود بپرسید یا اینکه یادتان بود نگفتید چون طرف یار غار بود.

  • میر ز ا رضا

    ‌برای حداد قاتل هر گونه قتلی که توسط خودی صورت گرفته باشد ممنونیت به همرا دارد و از برای غیرخودی ممنوعیت (از زنده ماندن) !!! و اصلأ بیخیال از روز جزا و جوابدهی از برای اینگونه ممنون ممنون گفتنها و نون از ممه خوردنها!!!

  • farid

    سی و ۸سال یک اقلیت٬ بزور چماق وسو استفاده از احساسات مذهبی وبا شعار(مرگ بر....)حکومت میکند و با سو مدیریت ، کشور را درگیرگروگانگیری و جنگ و بحران اتمی و صدور حکومت ولایت به منطقه کرده و باعث خروج یا بباد دادن میلیاردها دلار سرمایه ملی و کشته شدن یا خروج دهها هزار نیروی انسانی جوان و متخصص ازکشور شده است. باتش در منطقه باعث رقابت صادر گننده های نفت و فروش ارزان ان برای خرید میلیاردها اسلحه از ۵ + ۱شدند. در حالیکه طی این مدت کشورهای عربی خلیج فارس صاحب صدها میلیارد دلار ذخیره شده اند و کشورهایی مثل ترکیه و هند و مالزی و اندونزی و.....به پیشرفت ادامه میدهند! خبر ـبه گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه، طبق اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا بزرگترین صادر کننده نفت جهان، یعنی عربستان سعودی، تا ماه مارس ۲۰۱۶ به میزان ۱۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه آمریکا را نزد خود داشته است. واشنگتن بیش از چهار دهه رقم بدهی های آمریکا نزد عربستان سعودی را مخفی نگه داشته بود.! خبر - ایگور سچین، مدیر روس نفت، می گوید اوپک مرده است!

  • کیومرثی

    سالها قبل شاعری درباره ایشان چنین سروده بود که و چه درست هم: از این گاوریشان گرفته مرا دل چه ضحاک ظالم چه حداد عادل! گاوریش به معنی نادان است...

  • عادل حداد ؟!

    با وجودی اکثر مردم و کارشناسان مستقل معتقدند انتخابات شوی تکراری و رنج آور نظام است، اما گویا نظام به طرز عجیبی از حرفهای تکراری و شاید اعمال سادیسمی لذت میبرد. رقابت بین جناح سوپاپ (تدراکچیان اعتدالی و اصلاحاتچی) و جناح چماق (اصو گرایان و بقیه اراذل جانی نظام) خیلی تابلو است که بالاخره رقابتی بر سر منابع کمیاب قدرت ( و به تبعش ثروت و جاه ومنزلت) وجود دارد. بخشی از مناصب قدرت از سوی رهبری انتصاب میش ود وبخشی هم زا سوی منصوبان. می ماند مناصب انتخابی که بین رفقا وشرکا عوامل نظام نوعی بخت ازمایی با بازی با رای مردم است. در کمال تردستی و موذیانه شاعارها و عده های ممکن در محدود اختیارت رئیس جمهور از جمله یارانه و فقرزدایی (توزیع سهام ثروت ملی) و مبارزه با فساد حکومتیان را به رئیسی وانهادند و بقیه به ر وحانی! چرا که از اول معلوم بود رئیسی رای بیار نیست و اگر این دوقطبی نبود نه رئیسی این قدر رای هم می آورد و نه حسن روحاین. یک جوری نظام بازی رای مهندسی کرد. نه حسن روحانی و نه رئیسی هیچ کدام کاندیدای مطلوب مردم نبودند و هر دو نظام به مردم تحمیل کرد. اگر در همین سایت زمانه به تاریخ نزدیک قبل انتخابات مراجعه کنید می بیند گفته شد که دو قطبی و تک کاندیداتوری از دو جناح نظام اجبارا مردمب ه روحانی رای می دهند. با این وجود 28% شرکت نکردند و عملا هسن روحاین رای 40$ مردم دارد و رئیسی 20% این حقیقت است بر خلاف بی ارزش نشان دادن رای قشر خاکستری ها و تحریمی ها، آنهایی که شرکت نمی کنند هم مهم هستند. اما برخلاف شعارهای امید امید گفتن جناح سوپاپ (در مقابل جناح چماق) بیش از پیش نا امیدی بر جامعه مستولی شده است چون باز هم رهبری دارد بر خلاف مطالبات و منافع ملی ایرانیان حرف می زند و عمل می کند!

  • همنشین بهار

    آقای سیدابراهیم رییس السادات(رئیسی) [و مریدانش]، این مسأله را عنوان کرده‌اند که «هیچ سند و حکمی از امام یا یکی از مقامات قضایی مبنی براینکه ایشان حکم قضایی صادر می‌نمود ارائه نداده اند چون وجود ندارد….آقای رئیسی به عنوان معاون دادستان تهران صرفاً یکی از اعضای کمیته تهیه و بررسی اسناد و مدارک بود و هیچگاه در جایگاه حاکم شرع قرار نگرفت و هیچ حکم قضایی صادر نکرد…» ... در اسیرکشی سال ۶۷، زمینه‌سازان آن بیداد گران و تمام کسانیکه به جنایت رضا دادند و سکوت کردند، همه مسؤول‌ و شریک جرم هستند. کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته. همه قاتل‌اند حتی اگر ظاهراً دست‌شان به خون آلوده نشده باشد! … اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُّ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا، گوش و چشم و دل و احساس همه مسؤول‌اند. مسؤولیت تنها مخصوص صادرکننده ظالم آن حکم مهیب نیست. در جمعی که نظر او را پیش می‌بردند هر فردی مسؤول است. به قول ژان پل سارتر هر کس با انتخابی که می‌کند – چون دوست دارد که همه مردم از او پیروی کنند و چنان کنند – با هر انتخابش، برای همه بشریت گویی قانونی کلی وضع می‌کند و از اینجاست که مسؤولیت هر فرد انسانی در زندگی اجتماعیش به اندازه مسؤولیت به عهده گرفتن سرنوشت همه انسان‌ها سنگین است. … پایه‌گذاران ظلم، قاتلان، زمینه‌سازان «أَسرجَت و َاَلجمـَتْ وَتـَهَیَأت …» همه در برابر ستمدیدگان صف کشیده‌اند و هیچکس نمی‌تواند خود را تبرئه کند. در به دارکشیدن زندانیان کرج در سال ۶۷، رئیسی بهمراه دادستان(امیر نادری‌فر) و مسؤول اطلاعات کرج(فاتح)، زمینه‌چینی بسیار کرد. توجیه او و مریدانش آب در هاون کوبیدن و خشت بر دریا زدن است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خشونت و بی‌رحمی بر علیه آزادیخواهان در درجه نخست به استبداد زیر پرده دین برمی‌گردد. روی معلول ایستادن و علت مبنایی آن را از قلم انداختن، سیاستی است که مرتجعین سال‌ها دنبال می‌کنند تا اسیرکُشی سال ۶۷ را توجیه کنند. بزرگترین ظلم بر علیه حقوق بشر، پوشاندن و یا فروکاستن جنایات صورت گرفته، به سطح «واکنشهای تند» و یا «مقابله به مثل» است.

  • پیام

    حداد جاهل شر شما رو چه کسی باید از سر مردم کم کند؟