ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی ده‌ها هکتار از جنگل‌های شوش و مزارع کهگیلویه

در روزهای اخیر در آتش‌سوزی‌های متعدد، بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های شوش و ۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی و طرح مرکبات سه روستا در کهگیلویه سوختند.

در روزهای اخیر در آتش‌سوزی‌های متعدد، بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های شوش  و ۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی و طرح مرکبات سه روستا در کهگیلویه سوختند.

عکس از آرشیو

رضا نجاتی، فرماندار شوش در این‌باره به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: «طی چند روز اخیر در ۱۰ فقره آتش‌سوزی بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل‌ها و بیشه‌زارهای این شهرستان از بین رفت.»

به‌گفته فرماندار شوش، مراتع و بیشه‌زارهای این شهرستان مسافتی بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر را شامل می‌شود و امکانات اداره محیط زیست، از جمله بالگرد، خودروی آتش‌نشان و سایر تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها، جوابگوی حفاظت و نگهداری از این حجم بالا نیست.

رضا نجاتی گفت با توجه به شروع فصل گرما و برداشت محصول گندم تعدادی از کشاورزان همچنان اقدام به آتش زدن بقایای مزارع گندم می‌کنند و این امر با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش بادهای گرم موجب آتش‌سوزی در جنگل‌ها و بیشه‌زارها شده است.

نجاتی همچنین از شناسایی و معرفی بیش از ۱۳۰ نفر به دستگاه قضایی در این رابطه خبر داد.

از سوی دیگر هدایت‌الله آویزش، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از آتش‌سوزی ۲۰ هکتار از زمین‌های گندم این شهرستان خبر داد.

این آتش‌سوزی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۱ خرداد آغاز و در ساعت ۲۰ خاموش شد.

در این آتش‌سوزی سه طرح مرکبات در روستاهای کوشک، ضرغام آباد و سرگچ نیز طعمه حریق شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه خسارت به کشاورزان این منطقه را جبران‌ناپذیر خواند.

روز پنج‌شنبه همچنین در منطقه بگان شهر قصرقند واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان ۱۱۲ نخل خرما، درخت زیتون، انبه و بیش از دو هکتار از اراضی کشاورزی شامل یونجه و شبدربرسیم بر اثر گرمای هوا در آتش سوختند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.