ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: حوادث کارگری در یک هفته ۱۱ قربانی بر جای گذاشت

از جمله دلایل عمده وقوع حوادث کارگری بی توجهی یا کم توجهی به ایمنی محیط های کار عنوان می شود.

در طول یک هفته گذشته حوادث حین کار ۱۱ قربانی گرفت. تعدادی کشته و تعدادی زخمی.

کار کردن در ارتفاع بدون کلاه ایمنی و لباس مناسب

از جمله دلایل عمده وقوع این حوادث بی توجهی یا کم توجهی به ایمنی محیط های کار عنوان شده است.

در یک نمونه از این حوادث یک کارگر ۲۵ ساله افغانستانی به دنبال سقوط در چاهی به عمق ۳۰ متر، جان خود را از دست داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و  خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره این حادثه گفته است این حادثه ساعت صبح امروز به نیروهای سازمان آتش نشانی اطلاع داده شده است و نیروهای دو ایستگاه سازمان آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده اند.

این حادثه به دنبال حفر یک چاه در حیاط یک ساختمان دو طبقه رخ داده است: «در داخل حیاط خانه چاهی به عمق ۳۰ متر حفر شده بود و کارگری که قصد حضور در چاه را داشت در همان دهانه چاه از طناب جدا شده و به پایین سقوط کرده بود. پس از خارج کردن این کارگر از چاه و تحویل او به عوامل اورژانس مشخص شد که این کارگر اهل کشور افغانستان، جوانی ۲۵ ساله بوده که جان خود را از دست داده است.»

در موردی دیگر چهار کارگر در مشهد در درون دستگاه خمیر کاغذ افتادند و جان خود را از دست دادند. این فراد به بیمارستان منتقل شدند اما در اثر شدت جراحات جان باختند. علت این حادثه در دست بررسی است و قرار است به زودی اعلام شود.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش کرده است که یک کارگر ۶۰ ساله بجستانی، زیر سنگینی لودر جان خود را از دست داده است.

این کارگر که به تازگی بازنشسته شده بوده، حین کار در کارخانه گچ شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی و هنگام انتقال سنگ های گچ به داخل سنگ شکن ناگهان با لودر از ارتفاع سه متری به پایین سقوط کرده است. گفته شده علت این حادثه هم از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

در یک مورد دیگر راننده جوان یک دستگاه لودر در حال کار در معادن سنگ شهرستان محلات بر اثر سقوط و قرار گرفتن زیر لاستیک وسیله نقلیه جان باخته است: «در تحقیقات اولیه‌ای که از سوی ماموران نیروی انتظامی انجام شد، شاهدان اعلام کردند جوانی ۲۶ ساله در حال کار با یک دستگاه لودر بوده که از روی لودر به پایین پرتاب ‌شده و زیر لاستیک آن رفته که به علت جراحت ناشی از این سانحه جان خود را از دست داده است.»

جان باختن یک کارگر معدن زیر یک سنگ بزرگ مورد دیگری از حوادث گزارش شده کارگری است. این حادثه در منطقه خطیرکوه از توابع سوادکوه اتفاق افتاده و سقوط سنگ بر روی یک کارگر ۲۰ ساله، باعث مرگ او شده است.

به گفته‌ حاضران در صحنه این جوان از کارگران معدن شن و ماسه بوده که به دنبال این حادثه در دم جان باخته است.

در همدان اما سقوط یک کارگر از داربست باعث مصدومیت او شد.

او که از ارتفاع داربست سقوط کرده به وسیله عوامل امداد و نجات به بیمارستان منتقل شده است. گفته می شود این کارگر در حال کار در پروژه ساخت پل ریل قطار همدان مقابل کارخانه شیشه بوده است که ناگهان در اثر ریزش داربست‌های نصب شده، سقوط می‌کند.

دو کارگر هم در تبریز از روی بالابر پایین افتاده اند.

مسئول روابط عمومی اورژانس استان آذربایجان شرقی درباره این خبر گفته است این دو کارگر ۵۴ ساله و ۵۸ ساله بوده اند و  در پی سقوط از بالابر در یک ساختمان نیمه کاره در تبریز دچارمصدومیت شده اند.

موارد متعددی از حوادث کارگری هم هستند که گزارش نمی شوند و بازتابی در رسانه ها نمی یابند. با وجود این همچنان موضوع ایمنی هنگام کار در محیط های کارگری و صنعتی با بی توجهی رو به رو می شود.

در مقابل، «شعار اول ایمنی، بعد کار » به شعار «اول توکل، بعد کار» تغییر می یابد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.