ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلاهبرداری هفت میلیارد تومانی از زائران ایرانی کربلا و نجف

یک گروه ۴۰۰ نفره از زائران ایرانی به دلیل کلاهبرداری یک شرکت غیرمجاز سفر زیارتی در مشهد، یک هفته در شهرهای کربلا و نجف سرگردان مانده بودند.

یک شرکت سفر زیارتی به عراق صدها زائر ایرانی را در این کشور سرگردان رها کرده‌است.

بازگشت زائران سرگردان به مشهد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شنبه، ۱۳ خرداد از بازگشت بیش از ۲۰۰ زائر سرگردان ایرانی از عراق در دو روز گذشته به مشهد، پایتخت استان خراسان رضوی خبر داد.

این ۲۰۰ تن متعلق به یک گروه ۴۰۰ نفره از زائران ایرانی در عراق هستند که به دلیل کلاهبرداری یک شرکت غیرمجاز سفر زیارتی در مشهد یک هفته در شهرهای کربلا و نجف سرگردان مانده بودند.

یک شرکت مسافرتی در مشهد که پیش از این نیز به دلیل غیرمجازبودن پلمپ شده بود، این ۴۰۰ زائر را بیش از یک هفته پیش در دو گروه ۲۰۰ نفره به عراق اعزام کرد. اما به دلیل نپرداختن هزینه هتل از سوی شرکت مجری سفر، گذرنامه بخشی از این زائران از سوی هتل‌های محل سکونت‌شان در کربلا به گروگان گرفته شد و هتل‌های شهر نجف نیز به زائران اعزام‌شده به آنجا گفتند که در صورت عدم تصفیه بدهی، آب و برق اتاق آنها قطع خواهد شد. گرما در نجف به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم بازگشت زائران اعزام‌شده به کربلا، ۱۷۰ زائر ایرانی در نجف هتل‌هایشان را از دست داده اند و هنوز سرگردان هستند.

جواد شاد، مدیر سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی گفته است که هر یک از این زائران هزینه‌ای بین یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان پرداخته‌اند و شرکت غیرمجاز یادشده هفت میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری کرده است.

محمد بخشی محبی، معاون دادستان مشهد نیز گفته که علیه صاحب این شرکت اعلام جرم شده است. او ادعا کرده که این شرکت پیش از این با تبلیغ در سطح شهر و فضای مجازی زائران مشتاق سفر به عراق را با وعده قسط‌بندی هزینه‌ها جذب کرده‌است و سازمان حج و زیارت نیز به این شرکت چندبار اخطار داده است.

پیش از این نیز چندین بار اخبار نمونه‌های دیگری از سرگردانی زائران ایرانی در عراق بر اثر کلاهبرداری شرکت‌های سفر زیارتی منتشر شده بود. عراق تنها از سفر زائران ایرانی برای اربعین به این کشور ۳۰۰ میلیاردتومان درآمد کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • Farhad

      400*2000,000= 800.000.000 هفتصد ، هشتصد میلیون تومان یا هفت میلیاردریال

    • علی

      بزرگی می گفت: اگر دیدی جماعتی حتی یک سنگ را بزرگ و گرامی می دارند، باید به اعتقادشان احترام گذاشت. که این کلامی معقول و سنجیده است. اما این جماعت بدلیل کلاهبرداری سرگردان نشده اند. مردم ما در کل، سالهاست که دچار سرگردانی ذهنی هستند. در تمام دنیا مردم برای سفرهای زیارتی اقدام می کنند، و کاروانهائی راهی می شوند که مدیران آن کاروانها را از میان خودشان انتخاب می کنند. در ایران اگر فرضن بزرگترین جنایتکار قرن، مدیر یک شرکت مسافرتی باشد، و با نصف قیمت زائران را به سفر حج ببرد، مردم برای ثبت نام در آن شرکت دست و پا خواهند شکست!!!! بدون توجه به سابقه مدیر شرکت، و فقط قیمت پائینتر ملاک انتخاب خواهد بود!! به یاد بیاورید توزیع سبد یارانه ای کالا را !!!! تمامی بدبختی های ما از مدیران و سیاستمداران نیست. بالاخره این افراد در این جامعه بزرگ شده، رشد کرده، و آموزش دیده اند. وقتی در جامعه ای عنوان کربلائی و حاجی برای شخص جایگاه اجتماعی می آورد، آیا چنین مردمی باید انتظاری بیش از این داشته باشند!!!

    • مریم

      باید روشن شود در این میان چقدر به سازمان حج و زیارت رسیده که مجوز سفر را صادر کرده با دانستن این که این شرکت قبلا هم مجوزش باطل شده بود.