ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش اعتراض‌ صدها کارگر بازنشسته شرکت خصوصی‌سازی‌شده نیشکر هفت‌تپه

کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه اسفند ۱۳۹۴ بازنشسته شدند، اما هنوز مطالبات بازنشستگی به آنها پرداخت نشده. گروهی دیگر نیز در یک سال گذشته اساساً سنوات بازنشستگی دریافت نکرده‌اند.

کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی تجمع کردند. گروه‌های دیگری از کارگران بازنشسته نیز به معترضان افزوده شده‌اند و دامنه‌های اعتراض‌ها گسترش یافته.

تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بیش از ۳۵۰ کارگر بازنشسته مجتمع کشت‌و‌صنعت نیشکر هفت‌تپه شنبه، ۱۳ خرداد مقابل این مجتمع گرد آمدند و خواستار پرداخت معوقات مزدی خود شدند. این اعتراض‌ها از چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و اکنون با پیوستن گروه‌های دیگری از کارگران بازنشسته به جمع اولیه معترضان، گسترش یافته است.

کارخانه نیشکر هفت‌تپه نخستین کارخانه تولید قند و شکر ایران است و در استان خوزستان قرار دارد. واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی و غیربومی در اواخر سال ۱۳۹۴، علاوه بر کارگران آن، نمایندگان و شهروندان استان خوزستان را نگران کرده بود و به اعتراض آنها علیه تصمیم دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران انجامید.

فاضل شرفی، نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز سال گذشته گفته بود که واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی غیربومی با تنها ۱۰ درصد قیمت واقعی صورت گرفته است.

کارگران بازنشسته نیز در تجمع‌های اعتراضی خود بنری در دست دارند و در آن علی اشرف عبدالله‌پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی کل ایران را چنین خطاب قرار داده‌اند: «ریاست محترم خصوصی‌سازی کشور، ما بازنشستگان شرکت نیشکر هفت‌تپه خواهان دریافت مطالبات خود هستیم.»

به گزارش ایلنا، کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه در تجمع امروز گفته‌اند که اسفند ۱۳۹۴ بازنشسته شده‌اند، اما هنوز مطالبات بازنشستگی خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

گروهی دیگر نیز می‌گویند که در یک سال گذشته سنوات بازنشستگی آنها پرداخت نشده‌است. به علاوه، حق بهره‌برداری و پاداش سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ این کارگران نیز تا کنون پرداخت نشده است.

پیش از این نیز کارگران شاغل در این مجتمع کشت‌و‌صنعت، چندین بار سال گذشته در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان تجمع کرده‌بودند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.