ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش کشته و ده‌ها زخمی در حملات «تروریستی» لندن

مهاجمان با یک خودروی ون سفید عابران را روی پل معروف لاندن‌بریج حوالی ۱۰ و نیم شنبه‌شب زیر گرفتند و سپس در بارو مارکت در همان نزدیکی، با قمه به مردم هجوم بردند.

سه مهاجم با یک ون به درون عابران پیاده در مرکز لندن راندند و پس از زیرگرفتن عده‌ای با چاقو به مردم حمله کردند. ده‌ها تن بر اثر این حملات کشته و زخمی شدند. پلیس لندن حملات را «تروریستی» خواند.

پلیس بر فراز یکی از مظنونان به حمله که جلیقه انفجاری تقلبی بسته است - عکس: AFP

پلیس لندن ابتدا شنبه‌شب، سوم ژوئن برای رسیدگی به سه حادثه در لاندن بریج، بارو مارکت و واکسال به حالت آماده‌باش درآمد. در ادامه مشخص شد که مهاجمان با یک خودروی ون سفید عابران را روی پل معروف لاندن بریج حوالی ۱۰ و نیم شنبه شب زیر گرفتند و سپس به بارو مارکت، محله‌ای در نزدیکی لاندن بریج رفتند و با قمه به مردم حاضر هجوم بردند. شاهدان از ورود مهاجمان مسلح به قمه و چاقو به داخل رستوران‌ سخن می‌گفتند.

پلیس لندن حادثه رخ‌داده در لاندن بریج و بارو ماركت را «تروریستی» دانست اما حادثه سوم در واکسال به این حمله بی‌ارتباط بود. بر اثر این حملات شش‌تن کشته و دست‌کم ۳۰ تن مجروح شدند. سه مهاجم مرد نیز بر اثر تیراندازی پلیس کشته شدند. آنها جلیقه‌های انفجاری تقلبی به خود بسته بودند.

حملات لندن در آستانه انتخابات هشتم ژوئن در این کشور رخ می‌دهد؛ کمتر از دو هفته پس از یک بمب‌گذاری انتحاری در کنسرت آریانا گرانده، خواننده پاپ در شهر منچستر که جان ۲۲ تن را گرفت.

این حملات همچنین شباهت زیادی به حمله ماه مارس در پل وست‌مینستر، نزدیک به لاندن بریج و در غرب آن دارد که طی آن یک مهاجم با خودرو به درون مردم راند، از آن پیاده شد و با چاقو به یک پلیس در حیاط پارلمان حمله کرد و نهایتاً پنج‌تن را به قتل رساند.

پلیس هنوز لاندن بریج را بسته نگاه داشته و مأموران مسلح به گشت‌زنی در آن مشغولند. ۳۰ مجروح این حملات به سه بیمارستان بزرگ لندن برده شده‌اند و این بیمارستان‌ها برای حفظ امنیت بیماران و کارکنان خود به شکل موقت در وضعیت ایزوله قرار گرفتند.

مهاجمان به خیابان‌هایی پر از رستوران، کافه و میخانه در مرکز لندن و نزدیکی پارلمان بریتانیا حمله کردند که شنبه‌شب‌ها محل تفریح و خوشگذرانی شهروندان لندنی است. صادق خان، شهردار لندن این حملات را «حمله‌ای بزدلانه به لندنی‌ها و بازدیدکنندگان بی‌گناه از لندن که از شنبه‌شب‌شان لذت می‌بردند» توصیف کرد.

پلیس بسیاری از مردم حاضر در منطقه حمله را در حالی به محلی امن منتقل می‌کرد که از آنان خواسته بود تا دست‌هایشان را بالای سرشان نگه دارند. هراس از جلیقه انتحاری و مخفی‌شدن مهاجمان در میان افراد عادی دلیل این کار بود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گروه «دولت اسلامی» (داعش) که پیش از این حمله، مسئولیت دیگر حملات در بریتانیا را بر عهده گرفته بود، درست صبح دیروز، شنبه و پیش از رخ‌دادن حمله شبانه در لندن یک فراخوان در کانال‌های تلگرامی‌اش ارسال کرد و از حامیانش خواست تا در ماه رمضان با کامیون، چاقو، قمه و تفنگ در کشورهای غربی (به گفته این گروه علیه «صلیبیون») دست به حمله بزنند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله شب گذشته در لندن را برعهده نگرفته است.

دیگر کشورهای غربی حمایت و همدردی خود را با بریتانیا ابراز کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در توئیتر نوشت که آمریکا از هیچ کمکی به بریتانیا دریغ نخواهد کرد و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در توئیت دیگری به اعلام حمایت و همدردی با بریتانیا پرداخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پور بهمن جازویه رامهرمزی

    این اعمال به قول روزنامه های انگلیسی آزادیخواهانه تا آنجا ادامه می یابد که همه اروپائیان به غلط کردن و شکر خوری افتاده از روزه خواری شراب خواری بی حجابی رقص و ... دست برداشته همانند ایرانیان ساعتشان را 1400 و خورده ای عقب کشیده به وقت شبه جزیره عربستان تنظیم کنند و به حکومت عدل اسلامی تن در دهند آن روز نه تنها دیر نیست که مدت هاست آغاز شده است.