ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد وزارتخانه‌ها در دولت دوازدهم افزایش می‌یابد

چنانچه مجلس شورای اسلامی با لوایح «تفکیک وزارتخانه‌ها» موافقت کند، سه وزیر و یک معاونت دیگر به هئیت وزیران دولت دوازدهم افزوده خواهد شد.

در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی، هئیت وزیران دولت بعدی حسن روحانی با ۲۰ وزیر تشکیل خواهد شد. هئیت دولت لوایح «تفکیک وزارت‌خانه‌ها» را به مجلس شورای اسلامی می‌فرستد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران شنبه ۱۴ خرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا – گفت که دولت لایحه‌ تفکیک سه وزارتخانه را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.

بر اساس این لایحه قرار است که وزارت‌خانه «راه و شهرسازی» به دو وزارتخانه «مسکن و شهرسازی» و « راه و ترابری» تقسیم شود. همچنین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز به وزارتخانه «بازرگانی» و «صنعت و معدن» تبدیل خواهد شد.

آنگونه که امیری گفته است، در این لایحه  وزارت «ورزش و جوانان» هم از یکدیگر تفکیک و وزارت «ورزش» و «سازمان ملی جوانان» به صورت جداگانه تشکیل خواهد شد.

به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهوری لوایح تفکیک این سه وزارتخانه در هفته جاری به مجلس ارائه خواهد شد.

او اظهارامیدواری کرده است که این لوایح با «فوریت» در مجلس بررسی و دولت بعدی با ساختار جدید تشکیل شود.

دولت روحانی در حالی به دنبال تفکیک دوباره وزارتخانه‌ها است که ادغام  این وزارتخانه فروردین ۱۳۹۰ در دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و بر اساس برنامه پنجم توسعه صورت گرفت.

دولت وقت هدف از این اقدام را کوچک‌سازی ساختار دولت عنوان کرد. اما کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس این ادغام وزارتخانه‌ها را شتاب‌زده و غیرکارشناسی خوانده‌اند.

دولت حسن روحانی پیش از این نیز «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» را که در دوره احمدی‌نژاد منحل شده بود، احیاء و به دو «سازمان برنامه و بودجه» و «سازمان امور استخدامی» تفکیک کرد.

چنانچه مجلس شورای اسلامی با لوایح «تفکیک وزارتخانه‌ها» موافقت کند، سه وزیر و یک معاونت دیگر به هئیت وزیران دولت دوازدهم افزوده خواهد شد.

در همین زمینه: فصل پوست‌اندازی «روحانی»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.