ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله بزرگ برای بازپس‌گیری رقه آغاز شد

«نیروهای دموکراتیک سوریه»، متشکل از کردها و عرب‌ها با کمک ائتلاف جهانی حمله بزرگ خود به رقه، مقر اصلی داعش در سوریه را آغاز کردند. این نبردها ادامه دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که سپیده‌‌دم روز سه‌شنبه ۶ ژوئن / ۱۶ خرداد واحدهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمله بزرگ خود به شهر رقه، مقر اصلی داعش در شمال سوریه را آغاز کردند. ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا در این حمله از آن‌ها پشتیبانی هوایی می‌کند. نیروهای ویژه ارتش آمریکا نیز در این عملیات نقش دارند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال رقه ـ عکس از آرشیو

از آغاز عملیات آزادسازی رقه توسط «نیروهای دموکراتیک سوریه»، متشکل از کردها و عرب‌ها به‌رهبری «یگان‌های مدافع خلق» در ماه نوامبر سال گذشته نیروهای این گروه به سوی رقه پیش‌روی کرده‌اند.

آمریکا با تجهیز نظامی و آموزش این نیروها هر چه بیشتر از آن‌ها حمایت کرده‌اند.

در کنار بصره در عراق که تقریباً به‌دست نیروهای عراقی افتاده است، رقه در سوریه مهم‌ترین شهری است که در دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) قرار دارد.

داعش رقه را در تابستان سال ۲۰۱۳ تصرف کرد. در ژانویه ۲۰۱۴ دیگر شورشیان سوریه موفق شدند به‌مدت کوتاهی تقریباً کل رقه را از دست داعش خارج کنند اما بعد داعش این شهر و بخش‌هایی از شرق سوریه را به تصرف خود در آورد.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، «نیروهای دموکراتیک سوریه» در ساعات نخست روز سه‌شنبه ابتدا به یک منطقه در شرق رقه حمله کردند. همچنین یک پایگاه نظامی در شمال رقه نیز مورد حمله قرار گرفت.

طلال سیلو، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» می‌گوید «نبردها در رقه شدید است زیرا جنگجویان داعش تا پای مرگ از این به اصطلاح پایتخت خود دفاع می‌کنند.»

در ماه مه سال جاری، نیروهای داعش به تاکتیک‌های ویژه‌ای متوسل شدند و قسمت‌های دور‌تر غرب رقه و مناطقی از حومه شهر را با آب رودخانه فرات با عمق یک متر و نیم پوشاندند. این اقدام پیش‌روی نیروهای به سوی رقه را با دشواری روبه‌رو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.