ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری کشته و مجروح در انفجار بمب مقابل مسجد جامع هرات

همزمان با برگزاری کنفرانس «روند کابل»، در اثر انفجار بمب در هرات عده‌ای از اشخاصی که می‌خواستند برای اقامه نماز به مسجد جامع هرات بروند کشته و زخمی شدند.

در اثر انفجار یک بمب مقابل مسجد جامع هرات دست‌کم ۷ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند. ظاهراً این بمب در یک سه‌چرخه جاسازی شده بود.

انفجار بمب مقابل مسجد جامع هرات

به گزارش خبرگزاری رویترز تحقیقات مأموران امنیتی نشان می‌دهد که بمب در یک سه‌چرخه جاسازی شده بود. مسجد جامع هرات در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و از آثار معماری اسلامی در افغانستان به شمار می‌آید.

عبدل احد ولی‌زاده، سخنگوی پلیس هرات گفته است که در این انفجار ۷ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شده‌اند. این اشخاص قصد داشتند برای اقامه نماز جماعت به مسجد جامع هرات بروند.

هرات در نزدیکی مرز با ایران قرار دارد و یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی افغانستان است.

انفجار بمب مقابل مسجد جامع هرات

چهارشنبه هفته گذشته در کابل، پایتخت افغانستان در اثر انفجار یک تانکر فاضلاب در محله دیپلمات‌ها ۱۵۰ نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.

جمعه هفته گذشته عده‌ای از اهالی کابل در اعتراض به نبود امنیت در افغانستان تظاهرات کردند. پلیس به روی تظاهرکنندگان آتش گشود و عده‌‌ای کشته و مجروح شدند. سپس، شنبه ۳ ژوئن در مراسم تشییع یکی از کشته‌شدگان نیز بمبی منفجر شد و عده‌ای را به کشتن داد و عده‌ای را هم مجروح کرد.

صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان و رهبر حزب جمعیت اسلامی، روز گذشته، دوشنبه ۵ ژوئن از استعفای چندین نفر از مسئولان امنیتی کشور خبر داده و گفته بود: «حملات غیر انسانی تروریستی چهارشنبه گذشته آشکارا نشان داد که ما با سازمان‌های امنیتی در کشور خود مسئله داریم. مسئولان آن‌ها باید تغییر کنند تا مردم به این نیروها اعتماد کنند.»

سه‌‌‌شنبه ۶ ژوئن نمایندگان ۲۵ کشور جهان در کابل گرد آمدند تا در کنفرانس صلح این کشور شرکت کنند. اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در سخنانی که در افتتاحیه کنفرانس صلح ایراد کرد، با انتقاد از جامعه جهانی گفت این آخرین فرصتی است که طالبان برای دستیابی به صلح باید از آن استفاده کنند.

هنوز مسئولیت انفجار هرات را هیچ گروهی به عهده نگرفته است. طالبان اعلام کرده بود که در انفجار کابل نقشی نداشته.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پور بهمن جازویه رامهرمزی

    وزیر کم و بیش گرامی شما با سازمانهای امنیتی چالش ندارید با مغزهای پوسیده و خرافه پرستی و تحجر خودتان مشکل دارید روزی می رسد که آتش زیر خاکستر فرخنده فروزان شود و چراغ راه ایرانیان و افغانیان ( آریانا ) گردد