ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت هکتار از جنگل‌های پارک ملی دز سوخت

آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های پارک ملی دز، واقع در شمال استان خوزستان که منشاء انسانی داشت هفت هکتار از این جنگل‌ها را سوزاند و به دام‌های روستاییان نیز آسیب رساند.

آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های پارک ملی دز، واقع در شمال استان خوزستان که منشاء انسانی داشت هفت هکتار از این جنگل‌ها را سوزاند و به دام‌های روستاییان نیز آسیب رساند.

هر سال ۱۵ تا ۱۶ هزار هکتار از منابع طبیعی ایران دچار آتش‌سوزی می‌شوند که ۲۵ تا ۳۰ درصد آن مربوط به جنگل‌ها است ـ عکس از ارشیو

رضا قپانچی‌پور، رئیس اداره پارک ملی دز روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد اعلام کرد که این آتش‌سوزی‌ها در روزهای پنج‌شنبه ۱۱ و شنبه ۱۳ خرداد رخ داد.

ابتدا آتش‌سوزی حاشیه روستای عایش از توابع بخش سه شهرستان دزفول به علت وزش باد شدید موجب سرایت به روستا و بروز خساراتی به دام‌های اهلی موجود در روستا شد. مأموران این آتش‌سوزی را مهار کردند اما به علت نبود راه دسترسی جهت انتقال ادوات اطفای حریق به جنگل‌های حاشیه رودخانه تلاش برای خاموش کردن آتش در جنگل ۱۲ ساعت به‌طول انجامید.

بدین ترتیب خسارت‌هایی به پوشش گیاهی و حیات وحش پارک ملی دز خوزستان وارد شد.

رضا قپانچی‌پور گفته است که دلیل آتش‌سوزی‌های پیش آمده احتمالاً سرایت آتش از سوزاندن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی بوده است.

در روزهای اخیر در آتش‌سوزی‌های متعدد، بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های شوش  و ۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی و طرح مرکبات سه روستا در کهگیلویه سوختند.

احمد مطیعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ۶ خردادماه جاری گفته بود که در پنج سال اخیر ۹۰ هزار هکتار از منابع طبیعی کشور سوخته که از این میان ۲۰ هزار هکتار در مرتع و جنگل بوده است.

هر سال ۱۵ تا ۱۶ هزار هکتار از منابع طبیعی ایران دچار آتش‌سوزی می‌شوند که ۲۵ تا ۳۰ درصد آن مربوط به جنگل‌ها است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.