ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: داعش ده‌ها غیرنظامی را به‌هنگام فرار از موصل کشته است

به‌گفته سازمان ملل متحد افراد گروه «دولت اسلامی» (داعش) دست‌کم ۱۶۳ نفر از مردم غیرنظامی بخش پرجمعیت و قدیمی شهر موصل را به‌هنگام فرار کشته‌اند.

به‌گفته سازمان ملل متحد افراد گروه «دولت اسلامی» (داعش) دست‌کم ۱۶۳ نفر از مردم غیرنظامی بخش پرجمعیت و قدیمی شهر موصل را به‌هنگام فرار کشته‌اند.

از زمان آغاز حمله عراق به موصل در اکتبر گذشته برای بازپس‌گیری این شهر، ۷۵۰ هزار نفر از این شهر گریخته‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه سه‌شنبه ۶ ژوئن / ۱۶ خرداد در ژنو ضمن اعلام این خبر گفت که جنازه این افراد متشکل از کودکان، زنان و مردان در خیابان‌های منطقه غرب موصل پیدا شده است.

زید رعد الحسین تأکید کرد که شمار کشته‌شدگان می‌تواند از این همین بیشتر باشد زیرا بسیاری از مردم این منطقه ناپدید شده‌اند.

به‌گفته کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل «قساوت تروریست‌ها حد و مرزی نمی‌شناسد».

بنا به آمار سازمان ملل همچنان صدها هزار نفر غیرنظامی در شهر موصل به‌سر می‌برند. به‌گفته ناظران داعش در نبرد با نیروهای دولتی عراق از مردم غیرنظامی همچنان به‌عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کند.

داعش شهر موصل را در سال ۲۰۱۴ بدون هیچ مقاومتی از سوی ارتش عراق تصرف کرد. از زمان آغاز حمله عراق به موصل در اکتبر گذشته برای بازپس‌گیری این شهر، ۷۵۰ هزار نفر از این شهر گریخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    ابوبکر البغدادی می‌رود، ابوعزرائیل می‌آید! هر روز صدها نفر از اهالی موصل از فرصت عقب‌نشینی داعشی‌ها استفاده کرده و شهر را ترک می‌کنند. برای اهالی سنی موصل، ماندن در شهر «آزاد»شده همان اندازه خطرناک است که زندگی در سایه حکومت اسلامی ابوبکر البغدادی ناخوشایند بود. داستان‌هایی که از خشونت شبه‌نظامیان حشد الشعبی، نیرویی که توسط سپاه قدس و قاسم سلیمانی به وجود آمده و فرماندهی می‌شود، تفاوت آنچنانی با داستان‌هایی که در گذشته، و در بدو اشغال موصل توسط داعش، شنیده می‌شد ندارد. آتش زدن یک جوان سنی توسط ابوعزرائیل، یکی از مخوف‌ترین جنایتکاران حشدالشعبی که به قساوت شهرت دارد، توسط خود آنها در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. زمانی که داعش در سوریه یک خلبان اردنی را در قفسی محبوس و به آتش کشید، دنیا تکان خورد. ابوعزرائیل اما تا کنون ده‌ها نفر را به اتهام حمایت از حکومت اسلامی به آتش کشیده است. ولی ابوعزرائیل تنها شبه‌نظامی شیعه نیست که مرتکب جنایات جنگی شده است. ام هنادی، زن ۳۹ ساله‌ای که گردانی ۷۰ نفره از شبه‌نظامیان حشدالشعبی را در حومه موصل فرماندهی می‌کند با افتخار در مقابل دوربین‌های تلویزیون می‌گوید: «داعشی ها را پس از دستگیری در دیگ می‌جوشانم». خبری که بسیاری از رسانه‌های تهران با آب و تاب منتشر کردند، گویی اقدام ضدانسانی و وحشتناک جوشاندن سر یک داعشی در دیگ، از جمله افتخاراتی است که باید در تاریخ ثبت شود.!