ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۰ درصد ساکنان چابهار از آب آشامیدنی محروم‌اند

منطقه آزاد چابهار دو نیمه دارد، یکی نیمه تبلیغاتی دولت و دیگری روستاهای فاقد آب و امکانات. ۷۹ درصد جمعیت این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی است.

بیش از دو سوم جمعیت چابهار در استان سیستان و بلوچستان فاقد آب آشامیدنی است.

توزیع آب با تانکر در روستاهای بلوچستان. عکس- آرشیو

ایوب درویشی سرپرست فرمانداری چابهار سه‌شنبه  ۱۶ خرداد گفت که ۴۰۰ روستای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی است.

به گفته او آب آشامیدنی ساکنان این روستاها به وسیله تانکر و به صورت سهمیه‌ای تامین می‌شود.

درویشی سهمیه آب روزانه هر یک از ساکنان این روستاها را ۱۵ لیتر آب اعلام کرد که با تانکرهای سیار در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

او گفت که از ۲۸۳ هزار نفر جمعیت شهرستان چابهار ۷۹ درصد فاقد شبکه آبرسانی هستند.

به گفته فرماندار چابهار تنها ۲۱ درصد جمعیت روستایی چابهار از شبکه آب سالم و بهداشتی برخوردارند.

این مقام مسئول همچنین از تامین آب آشامیدنی ۱۲۰ هزار نفر جمعیت شهری چابهار به صورت جیره‌بندی خبر داد و افزود: چابهار از محروم‌ترین شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است.

شهرستان چابهار یکی از هفت منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ایران به شمار می‌آید که دولت برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به دنبال توسعه زیرساخت‌های آن است.

پیش از این نیز نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از دولت بخاطر عدم اختصاص بودجه کافی برای تامین آب آشامیدنی در این استان انتقاد کرده بودند.

بر پایه گزارش شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  ۶۲ درصد روستاهای این استان از شبکه آبرسانی محرومند و ۹۸۱ روستا نیز تحت پوشش آبرسانی با تانکرهای سیار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان پیشتر گفته بود که سه هزار و ۸۸۰ روستا از مجموع ۶ هزار و ۵۵۳ روستای این استان فاقد شبکه آبرسانی‌اند.

سیستان و بلوچستان  طی سال‌های گذشته بیش از دیگر مناطق ایران با بحران خشکسالی و کمبود منابع آبی روبرو شده است.

دولت حسن روحانی چهار سال قبل وعده کرد که با اختصاص ۲.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی بحران بی آبی این مناطق را حل کند اما این اعتبار در بسته سیاست‌های موسوم به خروج از رکود به عنوان تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار گرفت.

طی روزهای گذشته و با افزایش دما در سیستان و بلوچستان، نمایندگان و شخصیت‌های مذهبی خواستار توجه بیشتر دولت به این منطقه شده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه ایران، سیستان و بلوچستان به لحاظ شاخص‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی یکی از محروم‌ترین استان‌های ایران به شمار می‌آید.

در همین زمینه: اهالی سیستان و بلوچستان از گرمای بی‌سابقه به ستوه آمده‌اند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.