ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش ترزا می برای تغییر قوانین حقوق بشری در پوشش مبارزه با تروریسم

در پی حملات تروریستی به منچستر و لندن و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر، نخست‌وزیر بریتانیا در کارزار انتخابات پارلمانی از محدود کردن قوانین حقوق بشری برای مقابله با تروریسم دفاع کرد.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که در مبارزه با تروریسم در این کشور آماده است تا قوانین حقوق بشری را محدود کند.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در کارزار انتخابات پارلمانی

نخست‌وزیر بریتانیا در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود پیش از انتخابات پارلمانی این کشور در روز پنج‌شنبه ۸ ژوئن / ۱۸ خرداد، گفت مقامات بریتانیایی باید آماده باشند تا در برابر تهدیدات بتوانند شدیدتر برخورد کنند. از جمله اگر مقامات امنیتی مدارک کافی درباره یک تهدید داشته باشند اما این مدارک برای پیگرد قانونی کافی نباشد، می‌توانند آزادی رفت و آمد افراد مشکوک را محدود کنند.

ترزا می در میان تشویق طرفدارانش گفت: «اگر قوانین حقوق بشری ما مانع از آن شوند، تا جایی که می‌توانیم این قوانین را تغییر می‌دهیم.»

نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا همچنین به روزنامه «سان» گفته است که بازداشت مظنونان تروریست برای بازجویی از آن‌ها را از ۱۴ روز کنونی به ۲۸ روز تمدید خواهد کرد.

ترزا می پس از حملات تروریستی شنبه به مرکز لندن که سومین حمله بزرگ تروریستی یک سال اخیر در بریتانیا بود، تحت فشار است. او پیش از آن‌که نخست‌وزیر بریتانیا شود وزیر کشور بود و به همین دلیل به‌عنوان مسئول کاهش ۲۰ هزار شغل در اداره پلیس شناخته می‌شود.

بر اساس نظرسنجی‌ها برتری ترزا می بر جرمی کوربین از حزب کارگر در حال کاهش است. او می‌خواست از انتخابات زودهنگام به‌منظور تحکیم قدرت خود و در نتیجه به‌دست آوردن موقعیت قوی‌تر در مذاکرات آینده برکسیت با اتحادیه اروپا استفاده کند.

طی حملات شنبه ‌شب ۳ ژوئن / ۱۳ خرداد در مرکز لندن هفت ‌نفر کشته و نزدیک به ۵۰ نفر مجروح شدند که جان ۲۱ نفر از آن‌ها در خطر است. در این حملات، سه مهاجم با یک ون به درون عابران پیاده روی پل معروف لاندن بریج راندند و پس از زیرگرفتن عده‌ای به بارو مارکت، محله‌ای در نزدیکی لاندن بریج رفتند و با قمه به مردم حاضر هجوم بردند. شاهدان از ورود مهاجمان مسلح به قمه و چاقو به داخل رستوران‌ سخن می‌گفتند. پلیس کمی پس از حمله شنبه شب، عاملان آن را از پای در آورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.