ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز صدور میوه و غذا از سه بندر ایران به قطر تا ۷ روز آینده

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از آمادگی ایران برای صدور محصولات غذایی، میوه و تره‌بار به قطر خبر داد. با مقامات قطر مذاکراتی انجام شده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از آمادگی ایران برای صدور محصولات غذایی، میوه و تره‌بار به قطر خبر داد. مذاکراتی با مقامات قطری درباره صدور این کالاها انجام شده و انتظار می‌رود که از هفته آینده صدور این اقلام به قطر آغاز شود.

هجوم شهروندان به فروشگاه‌های مواد غذایی در دوحه (عکس: خبرگزاری فرانسه)

رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاوری به خبرگزاری‌های داخلی گفته است:

« مذاکراتی در حال انجام است و تا هفته آینده تکلیف صادرات به قطر مشخص خواهد شد که آنها چه‌مقدار درخواست محصولات غذایی و میوه و تره‌بار دارند تا تأمین کنیم البته این ظرفیت وجود دارد که در صورت درخواست قطر، صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به این کشور از هفته آینده آغاز شود.»

تنها راه ارتباط زمینی با قطر از طریق عربستان سعودی‌ست که اکنون به دلیل بحران دیپلماتیک بین عربستان و بحرین مسدود شده است. قطر هر سال مواد غذایی به ارزش چهار الی پنج میلیارد دلار از کشورهای عربستان و مصر و امارات وارد می‌کرد. ایران امیداور است که در پرتو بحران دیپلماتیک قطر با عربستان سعودی و متحدانش و انزوای بین‌المللی روزافزون این کشور بتواند به این بازار دسترسی پیدا کند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفته است:

« در شرایط کنونی روزانه ۴۰ تا ۵۰ کانتینر میوه و تره‌بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه امارات صادر می‌شود. با این توانمندی و اعمال تغییرات می‌توانیم حجم وسیعی از مواد غذایی و پروتئینی و شیلات را به قطر صادر کنیم.»

شرکت کشتیرانی والفجر یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ حمل مواد غذایی به قطر را به عهده گرفته است.

صبح دوشنبه ۵ ژوئن ابتدا عربستان سعودی و سپس بحرین اعلام کردند برای حفاظت از منافع ملی، مبارزه با افراطی‌گری، و دخالت قطر در مسائل داخلی کشورشان با این کشور رابطه سیاسی‌شان را قطع می‌کنند. ساعتی بعد امارات متحده عربی و مصر هم روابط سیاسی خود با قطر را قطع کردند. راه‌های زمینی و حریم هوایی این کشورها بر روی قطر مسدود شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.