ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فقط یک سوم کودکان کار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند»

دستگاه‌های مرتبط با هم هماهنگ نیستند و به همین جهت آمار دقیقی هم از تعداد کودکان کار و کودکان خیابانی در دست نیست. در سال گذشته فقط ۲۰۰ نفر از کودکان کار به مراکز بهزیستی معرفی شدند.

رئیس گروه آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ایران اعلام کرده که فقط یک سوم کودکان کار و کودکان خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. دستگاه‌های مرتبط با هم هماهنگ نیستند و به همین جهت آمار دقیقی هم از تعداد کودکان کار و کودکان خیابانی در دست نیست.

کودکان کار و کودکان خیابانی (عکس: آرشیو)

به تازگی اما محمدرضا سراوانی، مدیر‌کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، از افتتاح دو مرکز درمان کودکان معتاد زیر ۱۸ سال در زاهدان خبر داده است.

دو سال پیش قرار بود با راه‌اندازی «بانک اطلاعات جامع کودکان» آمار دقیقی از تعداد کودکان خیابانی و کودکان کار در ایران تهیه شود. اما این پروژه هنوز سرانجام نرسیده است.

فرانک ایمانی، رییس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ایران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است:

متأسفانه به دلیل عدم وجود همکاری بین سازمان‌های مرتبط در حال حاضر تنها یک سوم کودکان کار تحت نظر سازمان بهزیستی قرار دارند. در طول سال کودکان کار به سازمان‌های خود بنیاد ( NGOها) و همچنین دیگر مراکز تحت نظر بهزیستی مراجعه می‌کنند و  به صورت مقطعی و چرخشی آموزش‌هایی می‌بینند. آمارهای مراجعه به این مراکز نشان می‌دهد که در سال گذشته در مجموع ۲۶۰۰ کودک کار به مراکز ما مراجعه کرده‌اند.»

سازمان بهزیستی کودکان کار و کودکان خیابانی را از خیابان‌ها جمع‌آوری نمی‌‌کند. تنها کودکانی که در معرض خطر باشند، به عنوان «فرزندان بهزیستی» پذیرفته می‌شوند. سایر کودکان شب‌ها محلی را برای استراحت در خیابان‌ها پیدا می‌کنند و امیدوارند که آن محل قدری امن باشد.

به گفته رییس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ایران در سال گذشته تنها ۲۰۰ نفر از کودکان کار و کودکان خیابانی به عنوان فرزندان بهزیستی به مراکز بهزیستی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان

    نیمه شبها این بچه ها سر پهارراهها گدایی میکنند ، حتا در زمستانها . پول و سرمایه این بچه ها میرود برای پاسداری از حرم حکومت بعثی سوریه و حکومت غزه و جنوب لبنان و حرم سازی و گنبد و گلدسته و ضریح طلایی ساختن در کربلا و نجف و سامرا و جاهای دیگر و مسجد سازی در کشورهای دیگر و هزینه های نجومی نهادهای آخوندی و ... و هزینه دشمن تراشی و هوسهای خامنه ای .