ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه: انتقام می‌گیریم؛ روحانی: به همکاری بین‌المللی نیاز داریم

سپاه پاسداران خاطرنشان کرده که انتقام حملات تروریستی به تهران را می‌گیرد. رئیس جمهوری اسلامی بر ضرورت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با تروریسم تآکید کرده.

سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای حملات چهارشنبه ۱۷ خرداد گروه دولت اسلامی (داعش)  به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی را به آمریکا و «یکی از دول مرتجع منطقه» نسبت داده و اطمینان داده که «انتقام» می‌گیرد. در همان حال حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که برای مبارزه با تروریسم  همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ضرورت دارد.

چند نفر از نیروهای ویژه سپاه پاسداران در حاشیه حملات روز چهارشنبه به مجلس و آرامگاه خمینی

سپاه پاسداران این اطلاعیه را ساعاتی پس از پایان یافتن دو حمله همزمان به مجلس و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی منتشر کرده و در آن ضمن تشریح ماجرا گفته است که مهاجمان یک پاسدار محافظ درب مجلس، «مردم در انتظار ملاقات با نمایندگان» و یک کفشدار مقبره خمینی را به رگبار بستند.

با این‌که گزارش‌های منتشرشده حاکی از انفجار انتحاری یک یا دو نفر از مهاجمان بودند اما سپاه پاسداران کشته شدن همه مهاجمان را نتیجه مقابله نیروهای سپاه و پلیس با آن‌ها دانسته است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود گفته است که سپاه «این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است، بسیار معنادار و برعهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آن‌ها در این اقدام سبوعانه می‌داند.»

سپاه پاسداران در ادامه این اطلاعیه خاطرنشان کرده که «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی گذارد.»

اشاره سپاه پاسداران به سفر دونالد ترامپ در تاریخ ۲۰ مه / ۳۰ اردیبهشت به عربستان سعودی است که در آن ضمن بستن قراردادهای تسلیحاتی و تجاری چندصد میلیارد دلاری بین دو کشور، بارها علیه ایران حمله لفظی شد و این کشور بی‌ثبات‌کننده منطقه و حامی تروریسم خوانده شد.

سردار محمدحسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس حملات تروریستی در تهران را به سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی ربط داده است.

این مقام اطلاعاتی هم گفته است:

«سپاه پاسداران ثابت کرده که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و هرچند امروز با کمک برادران نیروی انتظامی توانست تروریست‌ها را به هلاکت برساند اما هم از آنها و هم از دستور دهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت.»

تهران و ریاض در سال‌های اخیر یکدیگر را به حمایت از تروریسم و دخالت در کشورهای خاورمیانه متهم می‌کنند. ردپای هر دو دولت در منطقه‌ جنگ‌زده خاورمیانه، یمن، سوریه و عراق دیده می‌شود.

 بیانیه متفاوت روحانی

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی در تهران را به بحران‌های خاورمیانه ربط داده است. روحانی در این بیانیه نوشته که «بدخواهان ایران اسلامی» از یکپارچگی نیروهای امنیتی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران را نمی‌توانند تحمل کنند و به همین دلیل عده‌ای را برای حمله به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی اجیر کرده بودند.

روحانی اما برخلاف سپاه پاسداران بر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه مؤثر با تروریسم تأکید می‌کند:

«پیام ایران، مثل همیشه این است که تروریسم یک مشکل همگانی است و اتحاد برای مبارزه با افراط، خشونت و تروریسم با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مهمترین نیاز جامعه امروز جهانی است.»

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور دو گروه به ‌شکل همزمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه  ۱۷ خرداد به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی حمله کردند. حمله‌کنندگان به مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی دو نفر بودند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم در درگیری با مأموران کشته شدند. مهاجمان به ساختمان مجلس چهار نفر بودند که پس از واکنش مأموران، یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با مأموران کشته شدند.
وزارت کشور شمار کشته‌شدگان هر دو حمله را ۱۲ نفر و مجروحان را ۴۲ نفر اعلام کرد.
گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    ابوبکر البغدادی می‌رود، ابوعزرائیل می‌آید! هر روز صدها نفر از اهالی موصل از فرصت عقب‌نشینی داعشی‌ها استفاده کرده و شهر را ترک می‌کنند. برای اهالی سنی موصل، ماندن در شهر «آزاد»شده همان اندازه خطرناک است که زندگی در سایه حکومت اسلامی ابوبکر البغدادی ناخوشایند بود. داستان‌هایی که از خشونت شبه‌نظامیان حشد الشعبی، نیرویی که توسط سپاه قدس و قاسم سلیمانی به وجود آمده و فرماندهی می‌شود، تفاوت آنچنانی با داستان‌هایی که در گذشته، و در بدو اشغال موصل توسط داعش، شنیده می‌شد ندارد. آتش زدن یک جوان سنی توسط ابوعزرائیل، یکی از مخوف‌ترین جنایتکاران حشدالشعبی که به قساوت شهرت دارد، توسط خود آنها در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. زمانی که داعش در سوریه یک خلبان اردنی را در قفسی محبوس و به آتش کشید، دنیا تکان خورد. ابوعزرائیل اما تا کنون ده‌ها نفر را به اتهام حمایت از حکومت اسلامی به آتش کشیده است. ولی ابوعزرائیل تنها شبه‌نظامی شیعه نیست که مرتکب جنایات جنگی شده است. ام هنادی، زن ۳۹ ساله‌ای که گردانی ۷۰ نفره از شبه‌نظامیان حشدالشعبی را در حومه موصل فرماندهی می‌کند با افتخار در مقابل دوربین‌های تلویزیون می‌گوید: «داعشی ها را پس از دستگیری در دیگ می‌جوشانم». خبری که بسیاری از رسانه‌های تهران با آب و تاب منتشر کردند، گویی اقدام ضدانسانی و وحشتناک جوشاندن سر یک داعشی در دیگ، از جمله افتخاراتی است که باید در تاریخ ثبت شود!

  • هژار

    مسئولین امنیتی و نظامی باید به دادگاه کشیده شده و محاکمه شوند تا مشخص شود که آیا اهمال و کم کاری شده یا مشکل جای دیگری است! چهل سال از عمر این نظام می گذرد، تمام امکانات و پول مملکت به پای این نظامیان ریخته شده، حداقل انتظار می رفت که مجلس رو حفظ کنند! چهار نفر آدم بی سروپا با سلاح جنگی تا لوزالمعده نظام در روز روشن نفوذ کرده اند! زورشون به امثال نرگس محمدی طرفدار حقوق بشر می رسه این بی لیاقتها.

  • faryad

    اینا همش سناریوها و نقشه های خوده رژیمه اخیرا که تجمعات اعتراضی در ایران رو به گسترشه و مخصوصن در تهران جلوی مجلس و نهادهای مهم روزانه شاهد تجمعات اعتراضی هستیم که روز بروز هم در حال گسترشه رژیم عمدا با این کاراش میخواد مردمو بترسونه و مردم رو از جلو مجلس و نهادهای مهم متفرق کنه و رژیم با این ترسوندنایه ناشیانه و کودکانه میخواد اینچنین وانمود کنه که داعش بیخ گوشتونه و از اینهمه تجمعات و تظاهراتها دست بردارید و الا داعش میاد همتونو سر میبره و همه جا قدم به قدم بمب اینا میترکونه اما مردم ایران دست این رژیمو سالهاس که دیگه خوندن!

  • Nader

    این سناریوی از پیش طراحی شده، نمایش مسخره تروریستی امروز تهران از سوی خود رژیم انجام گرفته زیرا حکومت از فرط انجام اعمال جنایات گسترده چه در داخل کشور و در سوریه، یمن ودر دیگر نقاط جهان همچنین این عملیات بی ارتباط با جریان قطر هم نمیتواند باشد چرا که این سکانس نمایش کثیف قادر است با تحت الشعاع قرار دادن اخبار قطر افکار عمومی جهان را به سمت و سوی بهارستان و گور خمینی در تهران متمایز نماید! بنابرین حکومت غیر قانونی ولایت وقیح وقت آن را خواهد داشت که با تمام قوا به تبلیغات و سوءاستفاده از این داستان دروغین بهدف انحراف اذهان عمومی جهان بپردازد!

  • فرهاد - فریاد

    سپاه پاسداران قبل از ارائه ی تحلیل باید پاسخگو باشد که چگونه این افراد از مرز کدام سردار تا تهران عبور کرده اند و همچنین سپاه باید پاسخ گوید هم قبر خمینی و هم مجلس تحت مسئولیت سپاه بوده است از این دو گیت مرز کدام سرداران شکمباره ی بی خاصیت و بی کفایت گذشته اند مردم ایران بیش از شش سالاست با تحمیل سپاه پاسداران و فرمانده ی کل قوای بی کفایتش هزینه ی سوریه و جنگهای خاورمینه ای را می پردازد فرمانده کل قوا و همچنین سرداران گروهبان گارسیایش باید پاسخ دهند که عمق استراتژیک فقط یک حرف پوچ و توخالی بوده است . سپاه اول باید یک گزارش کامل از بی کفایتی اش بدهد سپس مردم تصمیم می گیرند که آیا نیاز به انتقام از سپاه است یا از دیگران . چند فرمانده ی بیسواد و بی کفایت نمی توانند مردم را وادار به خواستهای حقیرشان کنند . ما به شما اجازه نمی دهیم که باز هم به ماجراجوئی های منطقه ای ادامه دهید . سپاه پاسداران باید منحل شود و ارتش حفاظت از مرزها را باید بعهده بگیرد و فرماندهان سپاه باید برای ۴۰ سال خیانت به کشور محاکمه شوند .