ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای عالی امنیت ملی: عاملان حمله در تهران ایرانی بودند

مقامات ایرانی عربستان سعودی را متهم کرده بودند که در حملات داعش در تهران دست داشته. یک مقام امنیتی ملیت مهاجمان تهران را اعلام کرد. هویت آن‌ها هنوز پوشیده مانده.

رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که عاملان حمله چهارشنبه ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی ایرانی بوده‌اند.

یکی از مهاجمان به مجلس شورای اسلامی که اکنون معلوم شده ایرانی بوده است

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای جمهوری اسلامی درباره هویت و ملیت عوامل حادثه تروریستی تهران گفته است:

«این افراد کسانی هستند که از برخی مناطق ایران به داعشی‌ها پیوسته‌اند. در آن مناطقی که داعشی‌ها اعلام خلافت کرده بودند، با آنها همکاری می‌کردند اما با توجه به ضربات اخیر به پیکر داعش موضوع خلافت را خاتمه یافته دیدند.»

ویدیویی که گروه دولت اسلامی (داعش) از حمله به مجلس شورای اسلامی منتشر کرده، به بحث‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دامن زده بود. مهاجمان در این ویدیو به زبان عربی سخن می‌گویند، اما معلوم است که این زبان را آموخته‌اند.

رضا سیف‌اللهی اعلام نکرده است که مهاجمان به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی به کدام منطقه ایران تعلق داشتند.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور دو گروه به ‌شکل همزمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه  ۱۷ خرداد به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی حمله کردند. حمله‌کنندگان به مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی دو نفر بودند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم در درگیری با مأموران کشته شدند. مهاجمان به ساختمان مجلس چهار نفر بودند که پس از واکنش مأموران، یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با مأموران کشته شدند.

وزارت کشور شمار کشته‌شدگان هر دو حمله را ۱۲ نفر و مجروحان را ۴۲ نفر اعلام کرد.

رضا سیف‌اللهی همچنین گفت وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی در ایران تاکنون ۵۸ عملیات تروریستی را پیش از آنکه اجرا شوند خنثی کرده‌اند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، گفته بود که نیروهای این وزارتخانه «در سال ۹۵ با ضربه به ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و در میان اماکن پرجمعیت را داشتند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با انهدام حدود ۴۵ تیم تروریستی، امان از تروریست‌ها بریدند و اجازه کوچک‌ترین اقدام ضد امنیتی را به آنان ندادند و امکان عمل را از آنان سلب کردند».

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی  در گفت‌وگو با شبکه دو خبر گفت هدف اصلی داعش این است که امنیت ایران مخدوش شود. او از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

در فروردین سال جاری برای نخستین بار گروه دولت اسلامی (داعش) ویدیویی به زبان فارسی با عنوان «بلاد فارس، از دیروز تا امروز» منتشر کرده بود. در این ویدیو داعش ایران را تهدید کرده بود.

در فروردین سال جاری برای نخستین بار گروه دولت اسلامی (داعش) ویدیویی به زبان فارسی با عنوان «بلاد فارس، از دیروز تا امروز» منتشر کرده بود. در این ویدیو داعش ایران را تهدید کرده بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با گروهی از دانشجویان حملات تروریستی چهارشنبه ۱۷ خرداد گروه دولت اسلامی (داعش) به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی را با «ترقه‌بازی» مقایسه کرد. سپاه پاسداران و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی  با انتشار بیانیه‌‌های جداگانه‌ای تلویحاً عربستان سعودی را متهم کردند که در حملات تهران دست داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.