ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: یک تروریست زن زنده دستگیر شد

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید یک نفر از کسانی که در حملات روز چهارشنبه به مقبره آیت‌الله خمینی دست داشت و زن است در اختیار نیروهای اطلاعاتی قرار دارد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید یک نفر از کسانی که در حملات روز چهارشنبه به مقبره آیت‌الله خمینی دست داشت و زن است در اختیار نیروهای اطلاعاتی قرار دارد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به حملات روز چهارشنبه ۱۷ خرداد به ساختمان مجلس و آرامگاه خمینی گفت مهاجمان قصد داشتند با توجه به حضور جمعیت در مقبره خمینی دست به عملیات بزنند اما نیروهای امنیتی به آن‌ها مشکوک شده و ایست می‌دهند.

او افزود مهاجمان شروع به تیراندازی می‌کنند که در نهایت هر دو مهاجم کشته می‌شوند و یک زن زنده دستگیر می‌شود و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است.

بروجردی گفت این زن تحت بازجویی است تا از این طریق عوامل و اطلاعات کافی نسبت به ماهیت مهاجمان به دست آید.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور ایران دو گروه به ‌شکل همزمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه  ۱۷ خرداد به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی حمله کردند. حمله‌کنندگان به مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی دو نفر بودند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم در درگیری با مأموران کشته شدند. مهاجمان به ساختمان مجلس چهار نفر بودند که پس از واکنش مأموران، یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با مأموران کشته شدند.

وزارت کشور شمار کشته‌شدگان هر دو حمله را ۱۲ نفر و مجروحان را ۴۲ نفر اعلام کرد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    اخبار حوادث روز گذشته در قبر خمینی و مجلس آنچنان متناقض است که کسانی که این اخبار را پی گیری می کنند بدون شک دچار شبهه می نماید . بین ۵ تا ۷ نفر در نوسان است گاهی گفته میشود یک زن در مجلس گاهی در سر قبر خمینی گاهی گفته میشود ۴ نفر در مجلس بودن دو نفر در سر قبر خمینی گاهی سه نفر در سر قبر سه نفر در مجلس و یا دو نفر در سر قبر و سه نفر در مجلس . این خبر زن هم دست بدست میشود گاهی در مجلس و گاهی در سر قبر خمینی . بیمار زخمی حادثه ی دیروز طی ملاقاتی که وزیر بهداشت از آنان داشت بدرستی می گفت من حتی نتوانستم خودکارم را بعلت تیز بودن با خودم همانجائی ببرم که تروریستها با خودشان کلاشینکف قنداق دار برده بودند یعنی ۱.۵ متر کلاشینکف چگونه عبور کرده که خودکار ۲۰ سانتی نمی توانسته عبور کند آنهم در چند لایه ی حفاظتی ؟ اگر صحبتهای عربی با لهجه فارسی و عربی غلط را نیز بدان بیفزائیم قطعا به همان جائی خواهیم رسید که اولین بار لاجوردی ملعون میدان توپخانه را برای مترو بمب گذاری کرد یا در زندان اوین و ... بمب گذاری کرده اند و یا اگر افشای فروش اطلاعات توسط نیروهای امنیتی به قطر را هم اضافه کنیم و ..... درخواهیم یافت که خامنه ای دنبال کودتای نظامی برای در اختیار گرفتن اوضاع است . و حمله داعش هم افسانه ای بیش نبوده است

  • آرمان

    پلیس و دستگاهای اطلاعاتی کجا هستند که بروجردی خبر میدهد ؟ ایشان در این باره چکاره است که بجای پلیس خبررسانی میکند ؟ باز یک بی نوای دیگر را نکشانند جلوی دوربین که اعتراف کند . خدا شر اینها را از سر این مردم بردارد. این چهل سال اگر معاویه و شمر بر ما حکومت میکردند این اندازه بدبختی نداشتیم. اکنون باید فکر کنیم که آنها هر اندازه بد بوده باشند این اندازه هم که آخوندها می گفتند بد نبودند.