ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستاد نیروهای مسلح عملیات بزرگ قرن علیه داعش را تکذیب کرد

سپاه پاسداران وعده داده بود که از گروه دولت اسلامی به خاطر حملاتش در تهران انتقام سختی می‌گیرد. اظهارات فرمانده نیروهای مسلح درباره بزرگ‌ترین عملیات قرن اما تکذیب شد.

«یک مقام آگاه» در ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز عملیات بزرگ قرن علیه گروه دولت اسلامی (داعش) را تکذیب کرده است.

سردار محمد حسین باقری، فرمانده ستاد مشترک کل نیروهای مسلح ایران

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده بود که فرمانده ستاد مشترک کل نیروهای مسلح ایران وعده «بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات قرن در منطقه خاورمیانه علیه تروریست‌های داعش» را داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش یاد شده می‌نویسد سردار محمد حسین باقری در دانشگاه علوم انتظامی در سخنانی گفته: «در حال حاضر ٧٣ فروند بمب‌افكن فانتوم و ۴۵ فروند سوخوی ۴۰۰ آماده دستور مقامات نظامی برای آغاز بزرگ‌ترين عمليات هوايی جهان در طی ٣٠ سال گذشته هستند.»

او در ادامه این سخنان گفته است: «تعرض دشمن با پاسخ قاطع در نقاطی که ما تعیین می‌کنیم مواجهه خواهد شد.»

به زودی ستاد کل نیروهای مسلح اظهارات منسوب به فرمانده ستاد مشترک کل نیروهای مسلح را تکذیب کرد. باشگاه خبرنگاران جوان نیز این گزارش را حذف کرده است.

وعده‌های مکرر سپاه برای انتقامجویی

سپاه پاسداران که حفاظت از مجلس شورای اسلامی را به عهده دارد، بلافاصله بعد از حمله چهارشنبه ۱۷ خرداد گروه دولت اسلامی (داعش) به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که انتقام حملات در تهران را خواهد گرفت. سردار محمد حسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه هم وعده انتقام‌گیری داده بود.

سردار پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی همین سخنان را تکرار کرده بود:

«عمل‌های ما نهیب و ویرانگر است. از مسببان و عاملان انتقام خواهیم گرفت و این موضوع را اثبات خواهیم کرد. ما فوق‌العاه قدرتمند هستیم، دستمان کاملاً باز است و گزینه‌هایمان بسیار متنوع است و اگر خیلی از اعمال را انجام نمی‌دهیم به دلیل رعایت یک سلسله ملاحظات است.»

در حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی ۱۷ نفر کشته و ۵۲ نفر هم مجروح شدند. رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است که عاملان حمله ایرانی بوده‌اند. در همان حال حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در دو بیانیه جداگانه تلویحاً عربستان سعودی را مسئول حملات در تهران قلمداد کردند.سردار پاسدار حسین سلامی هم در گفت‌وگو با شبکه خبر گفته است:

« سعودی‌ها پیش‌تر گفته بودند باید ناامنی‌ها را به درون ایران بکشانیم و این سخنان نشان می‌دهد که عربستان محل نقشه‌کشی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است هرچند رؤیاهایشان هرگز تعبیر نخواهد شد.»

ویدیوی داعش قبل از آغاز حمله در تهران

وزارت اطلاعات روز گذشته اعلام کرد تیم عملیاتی گروه «دولت اسلامی» (داعش)  ۵ نفر از «عناصر تروریست سابقه‌دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری» بودند که پس از جذب به داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروه در موصل و رقه مشارکت داشتند.

در این میان گروه دولت اسلامی (داعش) ویدیوی تازه‌ای منتشر کرده است. عاملان حمله در تهران این ویدیو را پیش از آغاز حملاتشان به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی ضبط کرده‌اند: سه مرد نقابدار و دو مرد که به دوربین پشت کرده‌اند یکی از نقابداران دعایی می‌خواند به زبان عربی و سپس به زبان کردی مردم را به جهاد دعوت می‌کند.

نقابدار می‌گوید:

«خونشان را بریزید همان‌طور که آنها خون مسلمانان را در همه کشورها می‌ریزند. آنها را می‌بینید که فتنه‌شان به موصل و سوریه و یمن و لیبی رسیده و همه جا در برابر اهل اسلام ایستاده‌اند. به طور قطع و یقین دستشان در دست یهودیان در خاورمیانه است. آل سعود باید بدانند که بعد از ایران نوبت آنهاست.»

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که بعد از حمله در تهران در جمع گروهی از دانشجویان – افسران جنگ نرم – ایراد کرد گفته بود که اگر ایران در عراق و سوریه مداخله نمی‌کرد، اکنون با ترورهای بیشتری مواجه بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.