ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: سپاه و نیروی قدس خط قرمز نظام است

با حملات داعش در تهران، موج تازه‌ای از آمریکاستیزی و دشمنی با عربستان سعوی در ایران پدید آمده. رئیس مجلس شورای اسلامی از آمریکا به عنوان «داعش بین‌المللی» نام برد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع کشته‌شدگان حوادث تروریستی تهران، در سخنانی با اشاره به تحریم‌هایی که سنای آمریکا برای برنامه موشکی ایران در نظر گرفته اعلام کرد سپاه و نیروی قدس خط قرمز نظام است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هنگام سخنرانی در «تالار آینه»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح جمعه ۱۹ خرداد در «تالار آفتاب» مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع کشته‌شدگان حمله داعش در تهران از ایالات متحده آمریکا به عنوان «داعش بین‌المللی» نام برد:

«در زمانی که ملت ایران با حوادث تروریستی روبرو بودند، سنای آمریکا با کمال بی‌شرمی قانون [تحریم برنامه موشکی ایران] را به تصویب رساند. سنای آمریکا از کمترین عاطفه هم برخوردار نیست. این اقدام نشان می‌دهد با دو داعش روبرو هستیم، یکی داعش منطقه و دیگری داعش بین‌المللی. امروز آمریکا در کنار داعش منطقه قرار گرفته که نشان می‌دهد داعش بین‌المللی، آمریکاست.»

چند ساعت بعد از حملات داعش در تهران، سنای آمریکا با ۹۷ رأی موافق و تنها دو رأی مخالف تحریم‌های تازه‌ای در زمینه برنامه موشکی ایران، صدور اسلحه و حمایت از گروه‌های مسلح در خاورمیانه را بررسی کرد. اگر این لایحه به تصویب برسد، اشخاص و شرکت‌هایی که با برنامه موشکی ایران همکاری می‌کنند تحریم خواهند شد. محدودیت‌هایی هم برای سپاه پاساران در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در فراز دیگری از سخنانش گفت:

«مصوبه اخیر سنا گستاخی را از حد بیرون کرد و قدرت موشکی ایران، سپاه پاسداران و نیروی قدس را تحت تحریم قرار داد. سپاه یک نیروی مردمی برای انقلاب است و نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ماست و آن‌ها پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خواهند داد.»

باشگاه خبرنگاران جوان شامگاه گذشته گزارش داده بود که فرمانده ستاد مشترک کل نیروهای مسلح ایران وعده «بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات قرن در منطقه خاورمیانه علیه تروریست‌های داعش» را داده است. اما چند ساعت بعد یک «مقام آگاه» در ستاد مشترک نیروهای مسلح اظهارات منسوب به سردار محمد حسین باقری را تکذیب کرد.

سپاه پاسداران که حفاظت از مجلس شورای اسلامی را به عهده دارد، بلافاصله بعد از حمله چهارشنبه ۱۷ خرداد گروه دولت اسلامی (داعش) به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که انتقام حملات در تهران را خواهد گرفت. سردار پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی همین سخنان را تکرار کرده و گفت بود که سپاه از مسببان و عاملان حمله داعش در تهران انتقام می‌گیرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم در پیامی که درباره حملات تروریستی تهران منتشر کرده، گفته است که نتیجه حملات داعش در تهران «افزایش نفرت از آمریکا و عوامل آن در منطقه همچون سعودی» است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانش در مراسم تشییع کشته‌شدگان حوادث تروریستی تهران به قرارداد تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد:

«آمریکا دموکراسی را با پول معاوضه کرده و کارشان به چپاول اموال کشورها کشیده. یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد می‌گیرند و با این کار مدعی شدند ایران را منزوی کردیم.»

قرارداد تسلیحاتی یاد شده در سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی به امضا رسید. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که بخش عمده‌ای از این قرارداد در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    سپاه پاسداران بهره‌ های مشخصی را از این حادثه‌ می‌برد. به سپاه پاسداران در دوران انتخابات لطمات جدی وارد آمد، ترمیم این لطمه تقریبا ناممکن به نظر می‌رسید، اما این اتفاق می‌تواند امکان یک تبلیغات مؤثر را فراهم آورد. بعد از دیدار ترامپ از عربستان و تشکیل محور ضد حکومت ایران و همچنین قطع روابط کشورهای عمده عرب با قطر که از متحدان حکومت ایران در منطقه به حساب می‌ آمد و مصوبه سنای امریکا در تصویب تحریم های جدید ، حکومت ایران نیازمند این بود تا بتواند در مواجهه با این مشکل خود را در زمره‌ کشورهای عمده‌ قربانی تروریسم !! معرفی کند که این تا حدودی بابی را در این مهم گشود. بیم تاثیرگذاری روحانی بر نظرات و تصمیمات خامنه‌ ای شاید بزرگترین کابوس سپاه پاسداران محسوب شود. اتفاق روز چهارشنبه را شاید بتوان چنین توصیف نمود: آب پاکی بر روی هر گونه موضع نرمش حداقلی خامنه‌ ای، این همان خواست و سیاست مطلوب سپاه پاسداران بوده است. سپاه پاسداران به دلایل مختلف از ایجاد یک فضای امنیتی در داخل کشور در شرایط کنونی سود خواهد برد. اول شروع پروژه‌ تحت فشار قرار دادن دولت و دوم، تدارک زمینه‌های لازم برای تعیین جایگزین رهبری . حسن روحانی،در حاشیه مراسم خاکسپاری قربانیان حملات تروریستی تهران، این حملات را به شرکت مردم در انتخابات اخیر ایران مربوط دانست. او گفت:در منطقه خاورمیانه چه حامیان تروریسم و چه آن‌هایی که تروریست هستند دموکراسی را «طاغوت» می‌دانند و با آن مخالفند «چون دموکراسی اساس فکری تروریست‌ها را از بین می‌برد و نشان می‌دهد خشونت راه حل نیست

  • فرهاد - فریاد

    وقایع اخیر نشان میدهد که جمهوری اسلامی در حال رد و بدل کردن آخرین پیامهاست . سرگیجه ی خامنه ای سکوت روحانی و اعلام رئیس مجلس که سپاه و نیروی خط قرمز جمهوری اسلامی است و بحران همه جانبه ی جمهوری اسلامی همه حاکی استاز بن بست مذاکرات پشت پرده با امریکاست . مرگ ناگهانی رفسنجانی و خلاء او و خط مذاکرات پشت پرده اش و همچنین تحلیلهایش سایه ی سنگینی بر جمهوری اسلامی انداخته و بدترین روابط داخلی را برای جمهوری اسلامی رقم زده است از صحبتهای لاریجانی کاملا مشخص است که بن بست مذاکرات پشت پرده با امریکا ناشی از درخواست امریکا برای انحلال سپاه پاسداران و نیروهای متجاوز قدس بوده است . شرایط حال حاضر یک جو سنگین امنیتی و سپس پاره شدن سلسله های امنیتی حکومت ایران با توجه به فساد گسترده ی حاکمیت شاهد خواهیم بود عمر جمهوری اسلامی با عدم توافق با امریکا بسیار کوتاه شده و نفع عربستان را با خود خواهد داشت . خامنه ای کاملا مشخص است که دارای تحلیل درستی از شرایط و وظائفش نیست و بشکل دیوانه ها و مجانین تصمیمات عکس العملی از خود نشان میدهد و باز نشان میدهد که او دهن بین بوده و فساد دربانیانش او را بالا پائین می کشند . خداحافظ جمهوری اسلامی .

  • شروع دوباره

    خوب دیگه معلوم شد که حملات تروریستی تهران از کجا آب میخورد کار خود جمهوری‌اسلامی است. میخواستند خودشون را در دنیا مظلوم نشان دهند و آمریکا سپاه را تحریم نکنه. دست به کشتن مردم زدند. ۱۷ نفر کشته، ۵۲ نفر زخمی، و هزاران نفر را افسرده و غمگین کرده که سپاه‌جونشون تحریم نشوند. دم آمریکا گرم که گول بازی‌های این حکومت را نمیخورد. پایان حکومت نزدیک است.