ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترزا می دولت تازه تشکیل می‌دهد

ملکه الیزابت بعد از انتخابات پارلمانی بریتانیا از نخست‌وزیر این کشور خواست، مذاکراتی برای تشکیل یک دولت ائتلافی انحام دهد. «برگسیت» در دستور کار دولت جدید خواهد بود.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا بعد از دیدار و گفت‌وگو با ملکه الیزابت اعلام کرد که ملکه الیزابت از او خواسته است دولت تازه‌ای تشکیل دهد. نخست‌وزیر بریتانیا تأکید کرد که به خواست مردم عمل می‌کند و بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

ترزا می مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا در لندن: تشکیل یک دولت ائتلافی و خروج از اتحادیه اروپا

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد با همکاری حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی دولت تازه‌اش را تشکیل دهد. حزب دموکراتیک ایرلند شمالی در انتخابات زودهنگام پارلمان بریتانیا، ۱۰ کرسی را به دست آورده است. پیش از این هم حزب محافظه‌کار بریتانیا با حزب دموکراتیک ایرلند شمالی همکاری تنگاتنگی داشته است.

ظاهراً نخست‌وزیر بریتانیا زمینه‌های مذاکره با حزب دموکراتیک ایرلند شمالی را فراهم آورده است. او مقابل دفتر نخست‌وزیری در لندن گفت: «فکر می‌کنم در همین آخرین هفته با هم تماس بگیریم. هنوز زود است که درباره اینکه چه برنامه‌ای داریم صحبت کنیم.»

علاوه بر این ترزا می تأکید کرد که مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را هم به سرانجام می‌رساند: «ما به اتفاق وعده برگسیت را تحقق می‌دهیم.»

مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت هم یکی دیگر از چالش‌های پیش روی نخست وزیر بریتانیا و دولت تازه‌اش است. ترزا می وعده داد که بودجه و امکانات کافی را برای پلیس و مأموران امنیتی فراهم کند.

باخت ترزا می در یک قمار سیاسی

پنجشنبه ۸ ژوئن، بریتانیایی‌ها برای انتخاب ۶۵۰ نماینده پارلمان این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند. نتیجه شمارش آرا در ۶۴۹ حوزه انتخابیه نشان می‌دهد که حزب محافظه کار با از دست دادن ۱۲ کرسی، تاکنون ۳۱۸ کرسی کسب کرده و حزب کارگر با به دست آوردن ۲۹ کرسی، تعداد کرسی‌های خود را به۲۶۱ کرسی افزایش داده است.

حزب ملی‌گرای اسکاتلند با از دست دادن ۲۱ کرسی به ۳۵ کرسی دست یافته و حزب لیبرال دموکرات با کسب ۴ کرسی، ۱۲ کرسی به دست آورده است.

حزب اتحادگرای ایرلند شمالی نیز با کسب ۲ کرسی بیشتر، توانسته ۱۰ کرسی را کسب کند و سایر احزاب نیز ۲ کرسی از دست داده و در مجموع ۱۳ کرسی به دست آورده‌اند.

در بریتانیا، هر حزبی که بیشترین کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورد، دولت تشکیل می‌دهد، و رهبر حزب پیروز هم به مدت پنج سال نخست وزیر خواهد بود.

هنگامی که در آوریل سال جاری، ترزا می‌ خبر از برگزاری انتخابات زودهنگام داد، تصور می‌شد که حزب محافظه‌کار با فاصله از حزب کارگر پیشی بگیرد و اکثریتی قاطع را در پارلمان تشکیل دهد. اما نتیجه انتخابات نشان داد که ترزا می‌ بازنده این قمار سیاسی بوده است.

لیبرال دموکرات‌ها و همچنین جرمی کوربین، از پیش احتمال هرگونه توافق و ائتلافی را با رقبا منتفی دانسته‌اند. لیبرال دموکرات‌ها خاطره خوشی از ائتلاف با دیوید کامرون پس از انتخابات ٢٠١۵ ندارند. کوربین نیز تشکیل کابینه ائتلافی با حزب ملی اسکاتلند یا لیبرال دموکرات را رد کرده است.

واکنش نامناسب به خروح آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس، طفره رفتن از مناظره رودرو با رهبران احزاب کارگر، و البته حمایت غیرمنتظره جوانان از کوربین و سیاست‌های چپگرایانه او در روزهای آخر از مهم‌ترین دلایل شکست نخست‌وزیر بریتانیاست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    خودکشی سیاسی ترزا می نشان داد که او سیاستمداری کوته بین و کوته نظر بوده و قادر به نه تنها بریتانیا که حزب خودش هم نیست حتی اتخاذ اتحاد با حزب ایرلندی با ۱۰ کرسی هم نشان میدهد که ترزا می بینش سیاسی درستی ندارد و کشتی انگلستان را غرق خواهد کرد ترزا می سرنوشت دولتش را به ۱۰ نماینده ای می سپارد که در هر موضعی او را مجبور به باج دهی خواهد کرد حتی در برخی اختلافها ممکن است دو یا سه نماینده ی حزب متحدش سبب شود که کل حزب محافظه کار امتیازهایش را برای رضایت این دو سه نماینده هم هزینه کند دولت ترزا می بشدت ضعیف بوده و در تصمیمات مهم انگلستان را دچار مخاطرات بی شماری خواهد نمود با توجه باینکه حزب کارگر فعلا هیچ تمایلی برای تشکیل دولت نشان نداده و بعنوان یک حزب اپوزسیون عمل خواهد کرد .