ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دلیل بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب: انتشار اخبار غیرقابل انتشار

پورمحمدی درباره بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب گفت «اتهام این است که اخباری منتشر کردند که نباید منتشر می‌کردند» . تاکنون ۵۰ هزار کانال تلگرامی در ایران مسدود شده‌اند.

وزیر دادگستری ایران اتهام مدیران تلگرامی بازداشت‌شده را «انتشار اخباری که نباید منتشر می‌کردند» دانست.

پورمحمدی وعده رسیدگی سریع به پرونده مدیران تلگرامی بازداشت‌شده را داد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی پورمحمدی شنبه، ۲۰ خرداد وعده رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده مدیران تلگرامی بازداشت‌شده را داد و گفت که «بازپرس پرونده با جدیت پیگیر موضوع است.»

او درباره دلیل بازداشت آنها چنین توضیح داد: «اتهام آنها این است که اخباری منتشر کردند که نباید منتشر می‌کردند» و گفت که «به طور کلی پیگیر حل این مسئله هستیم».

اواخر سال گذشته بازداشت فعالان فضای مجازی خبرساز شد. روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۹۵، مأمورانی که ابتدا از آن‌ها به عنوان وابستگان یک نهاد اطلاعاتی و نظامی نام برده شد و بعد مشخص شد که مأموران اطلاعات سپاه بوده‌اند، ۱۲ ادمین‌ چند کانال خبری اصلاح‌طلب را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. گفته شد که ادمین‌های کانال‌های «اصلاح‌طلبان نیوز»، «اصلاحات نیوز»، «مجمع اصلاح‌طلبان» و «حامیان دولت» در میان بازداشت شدگان هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ادعا کرده بود که این کانال‌ها مطالب «ضدامنیتی، مستهجن و خلاف عفت عمومی» منتشر می‌کنند و با «سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان» در ارتباط بودند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات در کنار حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اما خواهان آزادی آنها شده  و بازداشت آنها را بی‌دلیل دانسته بود.

توقف فعالیت بیش از ۵۰ هزار کانال تلگرامی

اما روند احضار و بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی ادامه یافت و حتی به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری حسن روحانی کشید.

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌و‌گو با وب‌سایت خبری نمانیوز از قول وزارت اطلاعات خبر از توقف فعالیت بیش از ۵۰ هزار کانال تلگرامی داده است. او دلیل بستن این کانال‌ها را «ضدارزشی و ضداخلاقی‌بودن آنها» دانسته. به گفته نقوی برخی از این کانال‌ها «سیاسی» نیز بوده‌اند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • روح اله

      حالا مثلا چه خبر محرمانه ای که به نفع مردم و به ضرر نظام باشه منتشر کردن؟؟؟؟ تا اونجایی که ما می بینیم اصلاح طلبان(مافیای خانواده رفسنجانی) برای حفظ نظام بیشتر از اصول گراها تلاش می کنند. خارج از کشور هم اینطور که ما می بینیم، خانواده هایشان تپل سهم شان را از انقلاب برداشته اند و مشغول بیزینس می باشند.