ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و زخمی در حمله ناموفق داعش به شهر شرقاط

داعش به شرقاط، شهری سنی‌نشین در جنوب موصل حمله کرد اما موفق نبود. این شهر تا سال گذشته در دست داعش بود. سقوط آن راه را برای عملیات موصل هموار کرد.

داعش به شرقاط، شهری سنی‌نشین در جنوب موصل حمله کرد. این شهر تا سال گذشته در دست داعش بود. سقوط آن راه را برای عملیات موصل هموار کرد. گروه دولت اسلامی در این عملیات موفقیتی به دست نیاورد، اما دست‌کم ۳۸ تن در این حمله کشته شدند.

نبرد شدید علیه داعش در غرب موصل ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اعضای مسلح گروه داعش شنبه، ۱۰ ژوئن به شهر شرقاط در استان صلاح‌الدین حمله کردند. نیروهای عراقی توانستند حمله داعش را دفع کنند، اما دست‌کم ۳۸ غیرنظامی و سرباز عراقی در این حمله کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

بنابر این گزارش، نیمی از قربانیان این حمله غیرنظامی بوده‌اند و نیم دیگر را سربازان عراقی و جنگجویان قبیله‌ای تشکیل می‌دادند.

۲۴ عضو مسلح داعش نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

شرقاط شهری سنی‌نشین در جنوب موصل است و اهمیتی استراتژیک دارد. داعش تا سال گذشته کنترل این شهر را در اختیار داشت، اما نیروهای عراقی و جنگجویان قبیله‌ای سنی‌مذهب متحد با آنها با پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده توانستند آن را بازپس بگیرند.

سقوط شرقاط راه را برای آغاز عملیات بازپس‌گیری موصل هموار کرد.

داعش اکنون در موصل، مهم‌ترین پایگاه این گروه در عراق به محاصره درآمده. هشت‌ماه از زمان آغاز نبرد موصل می‌گذرد و نیروهای عراقی توانسته‌اند اکثر مناطق این شهر، به جز قسمتی کوچک در غرب آن را از داعش بازپس بگیرند.

ارتش عراق شنبه، ۲۷ مه در بیانیه‌ای آغاز آخرین مرحله پیش‌بینی‌شده عملیات بازپس‌گیری موصل را رسماً اعلام کرد. پیش از آن نیروهای عراقی با فروریختن اعلامیه‌ای بر سر ساکنان این ناحیه از آنها خواسته بودند تا هر چه سریعتر از مهلکه بگریزند.

در ماه اکتبر ۲۰۱۶ نیروهای ارتش عراق و هم‌پیمانانش حملات خود برای تصرف کامل موصل را آغاز کردند و موفق شدند تا کنترل بخش شرقی شهر را در روز ۲۴ ژانویه در دست بگیرند. در پایان ماه فوریه حمله برای فتح بخش غربی شهر آغاز شد و همچنان در جریان است.

داعش هنوز باریکه‌ای را در شهر قدیمی موصل، در کرانه غربی رود دجله در اختیار دارد. این منطقه به لحاظ جمعیتی پرتراکم است.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده‌بود که با کشیده‌شدن نبرد به قلب شهر قدیم موصل، احتمال آوارگی ۲۰۰ هزار غیرنظامی دیگر وجود دارد. از آغاز حمله موصل تا کنون یک سوم جمعیت آن پیش از جنگ، یعنی حدود ۷۰۰ هزار تن از آن گریخته اند.

داعش در عراق علاوه بر شهر قدیم موصل، هنوز کنترل شهرهایی را در جنوب و غرب این شهر و نیز مناطقی را همجوار با مرز سوریه در اختیار دارد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.