ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در تدارک یک عملیات بزرگ برای تصرف درعا

پیش از آنکه مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در درعا به سرانجام برسد، اسد و متحدانش در صدد تصرف این منطقه مهم در پنج کیلومتری مرز اردن‌اند.

پیش از آنکه مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در درعا به سرانجام برسد، ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران حملاتی را به این شهر استراتژیک آغاز کرده‌اند. احتمال می‌رود که این حملات مقدمه‌ای باشد برای عملیاتی بزرگ‌تر برای تصرف کامل درعا که در صد کیلومتری دمشق و در پنج کیلومتری مرز سوریه با اردن واقع شده است.

بمباران مواضع شورشیان مسلح در درعا، ۴ ژوئن

به گزارش خبرگزاری رویترز حملات ارتش سوریه و متحدانش بر محلات جنوبی درعا متمرکز است. در این شهر مرزی که در نزدیکی اردن قرار دارد، شش سال پیش، برای نخستین بار اعتراضات به بشار اسد آغاز شد.

از چند روز پیش از آغاز این حملات، ارتش سوریه با بمب‌های بشکه‌ای و موشک‌هایی که به آن‌ها «فیل» نام داده‌اند، مواضع شورشیان را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که واحدهایی از ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران از دمشق به سوی درعا رهسپار شده‌اند.

این واحدها از طریق بزرگراه دمشق – درعا خود را می‌توانند به این شهر مرزی برسانند.

یکی از سخنگویان ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری رویترز گفته است ستون‌های نظامی نیپ چهار زرهی ارتش سوریه و واحدهایی از حزب‌الله لبنان به درعا اعزام شده‌اند. این واحدها از کارآزموده‌ترین واحدهای ارتش سوریه اند.

شورشیان مسلح مخالف بشار اسد احتمال داده‌اند که این تحرکات نظامی همراه با بمباران گسترده‌تر مواضع شورشیان در درعا، نشانه‌ای‌‌ست از اینکه احتمالاً به زودی ارتش سوریه عملیات بزرگی را برای تصرف این شهر استراتژیک آغاز می‌کند.

ادهم الکراد، یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری رویترز گفته است نیروهای ارتش سوریه با جنگ‌افزارهای سنگین به درعا اعزام شده‌اند. او احتمال داده که ارتش سوریه موفق شده قوایش را تجدید کند.

چنانچه ارتش سوریه و متحدانش موفق شوند درعا را  تصرف کنند، ارتباط شورشیان مسلح در شرق و غرب استان درعا قطع می‌شود. مهم‌ترین هدف ارتش سوریه این است که ارتباط بین دمشق و مرز اردن را مجدداً برقرار کند.

هفته گذشته مایکل رتنی و الکساندر لاورنتیف، فرستادگان آمریکا و روسیه در امور سوریه در امان، پایتخت اردن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. موضوع این مذاکرات ایجاد مناطق کاهش تنش در استان درعا، بدون مشارکت ایران بود. این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده اما در آینده ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ولا د میر خامنه ایف

    آمریکا هم خر می خواهد و هم خرما! یعنی می خواهد سوریه و کردستان بزرگ طرفش باشد ولی هزینه ندهد! اگر امریکا واقعا می خواهد دست و پای ررژیم داشیعی ایران و داعشی کپی-پیست نظام ولایی از منطقه جمع کند، بایست با استفاده از نیروهای کرد و ارتش آزاد تمام مرز بگیرد. تنها راه این است غرب از نیروهای میانه رو سکولار کرد و عرب سنی حمایت همه جانبه کند. تجزیه سوریه قطعی است. بیخودی به رزیم دیکتاتور و مزدور روسی اسد اهمیت ندهد. اسد انتخابش کرده و میخواهد مزدور داشیعه ایران و روسها باشد. کردستان سوریه و عراق مهمترین نیروی سکولار طرفدار غرب است. بهترنی وقتش هست فدراسیون کردستان تشکیل شود. با پا درمیانی اجازه بورز اختلاف میان کردها و همیچن میان کردها با اعراب سنی ندهد. به اردوغان ترکیه هم پوزبند بزند تا کارشکنی نکند.

  • اکثریت

    به خاطر حکومت دیکتاتوری خاندان اسدف کار سوریه تمام شده است. تمام این زور زدن برای تصاحب تکه منفعت است. اشتباه غرب این ود که سمقیم وارد نشد و اجازه داد توروریستهای اسلام گرا و رژیمهای مرتجع اسلامی جولان بدهند و روسیه هم فرصت پیدا کرد بخشی مستعمره کند. اکنون تا دیر نشده بایست نیورهیا دموکراتیک و ارتش آزاد حمایت کامل کند تا مرز سویه با عراق در اختیار سنی ها قرار گیرد. ناتو بایست به سرعت در تمام مرز سوریه با عراق مستقر شود. این چه روزیست گفتم.