ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده روحانی برای اشتغال جوانان و زنان در مدیریت کشور

روحانی وعده به کارگیری جوانان و زنان در دولت را تکرار کرد: تصمیم دولت بر این است که در بخش مشاورت‌ها، دستیاری‌ها و ‏در وزارتخانه‌های مختلف از نسل جوان استفاده کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، بار دیگر وعده داد که زمینه حضور زنان و جوانان را در دولت دوازدهم فراهم سازد.

حسن روحانی: تصمیم دولت بر این است که در بخش «مشاورت‌ها، دستیاری‌ها و ‏در وزارتخانه‌های مختلف» از نسل جوان استفاده کند

روحانی شامگاه یکشنبه ۲۱ خرداد در دیدار با جمعی از ‏جوانان و دانشجویان گفت با توجه به این‌که «همه مسئولان امروز کشور دهه‌های پایانی زندگی‌شان را می‌گذرانند»، «دولت باید فضا و زمینه لازم را برای حضور نسل جوان مهیا کند.‏»

به‌گفته رئیس جمهوری ایران، تصمیم دولت بر این است که در بخش «مشاورت‌ها، دستیاری‌ها و ‏در وزارتخانه‌های مختلف» از نسل جوان استفاده کند و در دولت تصویب شده است که «دو هزار نفر ‏از جوانان نخبه در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف» جذب شوند.‏

او همچنین بر برنامه‌ریزی دولت برای بهره‌گیری از توان «زنان فرهیخته جامعه» خبر داد.

حسن روحانی در نخستین نشست خبری‌اش پس از پیروزی در انتخابات گفته بود که «وزرای کابینه‌ دولت دوازدهم جوان‌تر خواهند بود». او در دولت یازدهم نیز بارها وعده استفاده از جوانان و زنان را تکرار کرده و در آن دولت نیز مجوز اشتغال دو هزار مشاور جوان صادر شده بود اما عملاً چنین وعده‌ای در سطوح بالای مدیریتی انجام نشد. روحانی در طول مبارزات انتخاباتی‌ اخیرش نیز این وعده‌ها را چندین بار تکرار کرد.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری نیز حدود دو هفته پیش از احتمال معرفی دو، سه وزیر زن در کابینه دولت دوازدهم خبر داده بود.

حسن روحانی در دیدار با جوانان تأکید کرد که «تفکر آموزشی ‏گذشته، تفکر بر مبنای صنعت گذشته، تفکر بر مبنای سیاست‌ها و اندیشه‌های گذشته نمی‌تواند در دنیای رقابتی ‏امروز ما را در منطقه و جهان پیشتاز قرار دهد.» و از این رو باید افکار نسل جوان را پذیرفت و به رسمیت شناخت و «بر مبنای تفکر نسل جوان، آینده کشور را طراحی و برنامه‌ریزی کرد».‏

او گفت: «طبق ‏آن‌چه وعده داده بودم، خودم و یارانم تمام تلاش و کوشش خود را خواهیم کرد تا به این وعده عمل کنیم.‏»

در دولت یازدهم معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست؛ الهام امین‌زاده، معاون حقوقی و سپس دستیار رئیس جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی؛ زهرا احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری و همچنین سه فرماندار زن حضور داشتند اما هیچ وزیر زنی در این دولت منصوب نشد. باید دید که در دولت دوازدهم این وعده‌ها تا چه میزانی پیش خواهد رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اکثریت

    اکثریت ملت ایران در زیر خط فقر هستند. حسن روحانی یک بار هم شده بیاید ثروت ملی مردم به خودش بدهد. این ذخایر ارزی و پول نفت به مردم برگزداند.