ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعرض مدیر یک مؤسسه توانبخشی به کودکان مبتلا به اوتیسم

در پی تعرضات مدیر یک مؤسسه توانبخشی به کودکان متبلا به اوتیسم در استان خراسان رضوی پرونده‌ای کیفری تشکیل شده است.

در پی تعرضات مدیر یک مؤسسه توانبخشی به کودکان متبلا به اوتیسم در استان خراسان رضوی پرونده‌ای کیفری تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، قاضی محمد بخشی محبی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی خبر داد به علت تعرض مدیر یک مؤسسه توانبخشی به کودکان اوتیست، تعدادی از خانواده‌های این کودکان از عدم نظارت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی شکایت کردند.

به گفته محبی در پی این اعتراض، جلسه‌ای با حضور معاونان بهزیستی استان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از خانواده‌های کودکان اوتیست و همچنین شاهدان کودک آزاری، در معاونت اجتماعی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شد. در این جلسه پرونده کیفری تشکیل و به بازپرسی فرستاده شد.

بر اساس ماده چهار قانون حمایت از کودکان و نوجوانان هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌ گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان ممنوع است و فرد مرتکب به این اعمال به سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و یا تا ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

بر پایه آمارهای رسمی روزانه ۴۰ مورد کودک‌آزاری به مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در سرتاسر ایران گزارش می‌شود. شماری از این کودک‌آزاری‌ها به مرگ کودکان می‌انجامد.

در اسفندماه سال گذشته نیز مربی یک مهدکودک در تهران استخوان ترقوه یک کودک سه ساله را شکسته بود.

کودک‌آزاری در خانه، مراکز درمانی و آموزشی صورت می‌گیرد. به گفته حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، بیش از ۹۸ درصد کودک آزاری‌ها جسمی هستند و کمتر از دو درصد از کودک‌آزاری‌ها تعرض جنسی است.

با این حال کودک آزاری تنها به موارد جسمی یا جنسی محدود نمی‌شود. کودک‌آزاری روانی، بی‌توجهی به بهداشت،‌ سلامت، آموزش یا غفلت از کودکان امری عادی و طبیعی قلمداد شده و به‌عنوان کودک‌آزاری گزارش نمی‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    ایران و ایرانی در تعرض هستند، امیدوارم که ملت خفته ایران، از خواب بیدار شوند

  • ممل فشفشه

    مرقوم فرموده اید : " خانواده‌های کودکان اوتیسم " کودکان اوتیست درست است. یا معادل فارسی "درخودمانده" شاید مفید باشد ولی اوتیسم خود اختلال است نه فرد امیدوارم خوب توضیح داده باشم. --- زمانه: سپاس از شما اصلاح شد.