ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای آمریکا را به بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرد

سیاست خارجی دولت روحانی همچنان یکی از مهم‌ترین چالش‌هاست. توصیه خامنه‌ای به دولت روحانی برای مدیریت صحیح ایران: دوری از آمریکا و تقویت اقتدار نظامی سپاه پاسداران.

سران قوا و جمعی از مدیران ارشد دولتی بعد از افطار به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفته بودند که او آن‌ها را درباره مدیریت صحیح کشور نصیحت کند. سیاست خارجی دولت روحانی همچنان یکی از مهم‌ترین چالش‌هاست. توصیه خامنه‌ای به دولت روحانی برای مدیریت صحیح ایران: دوری از آمریکا و تقویت اقتدار نظامی سپاه پاسداران. خامنه‌ای آمریکا را یک بار دیگر به بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرد.

دیدار خامنه‌ای با سران قوا، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه ۲۲ خرداد در دیدار با سران قوا، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی و جمعی از مدیران کشور، در سخنانی ایالات متحده آمریکا را به بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرد و گفت تشکیل ائتلاف علیه گروه دولت اسلامی (داعش) یک دروغ است.

 «اخیراً امریکایی‌ها در سخنان خود درباره ایران، تحت عنوان هنجارهای بین‌المللی موضوع "بی‌ثبات‌سازی منطقه" را مطرح می‌کنند که در پاسخ آنها باید گفت اولاً این منطقه چه ارتباطی به شما دارد و ثانیاً عامل بی‌ثباتی منطقه، شما و عمالتان هستید. ادعای تشکیل ائتلاف بر ضد داعش یک دروغ است، البته امریکایی‌ها با "داعشِ کنترل‌نشده" مخالف‌اند اما اگر کسی بخواهد واقعاً داعش را نابود کند، با او مقابله می‌کند.»

در سال ۲۰۱۴ عده‌ای از کشورهای جهان از جمله عربستان سعودی، بحرین و قطر به رهبری آمریکا ائتلاف ضد داعش را برای مقابله با ترور در سوریه و عراق بنیان گذاشتند. از همان آغاز رهبر جمهوری نیروهای ائتلاف را به همدستی پنهان با تروریست‌های داعش متهم کرده است. بعد از سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی و قرارداد تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار لحن رهبر جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا تندتر شده است:

«اینکه امریکایی‌ها، در کنار حکام قرون وسطایی و قبیله‌ای سعودی، از حقوق بشر سخن می‌گویند و در جایی که بویی از دموکراسی نبرده، به جمهوری اسلامی که مظهر مردم‌سالاری است، تهمت می‌زنند واقعاً مضحک است.»

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که بعد از افطار در جمع سران قوا و مدیران جمهوری اسلامی ایراد کرد، یک بار دیگر بر ضرورت «تقویت اقتدار نظامی و امنیتی» تأکید کرد:

«بدیهی‌ست که آمریکا برای حذف عناصر اقتدار ایران از سپاه و نیروی قدس بدش بیاید و شرط و شروط بگذارد که مثلاً سپاه نباشد، بسیج دخالت نکند، در مسائل منطقه‌ای اینطور رفتار کنید و امثال این حرف‌ها، اما همه مسئولان باید بر عکس دشمن، عناصر اقتدار و عزت ایران یعنی نیروهای مسلح، سپاه، بسیج و همه عناصر مؤمن و انقلابی را تقویت کنند.»

چند ساعت بعد از حملات ۱۷ خرداد داعش در تهران، سنای آمریکا با ۹۷ رأی موافق و تنها دو رأی مخالف تحریم‌های تازه‌ای در زمینه برنامه موشکی ایران، صدور اسلحه و حمایت از گروه‌های مسلح در خاورمیانه را بررسی کرد. اگر این لایحه به تصویب برسد، اشخاص و شرکت‌هایی که با برنامه موشکی ایران همکاری می‌کنند تحریم خواهند شد. محدودیت‌هایی هم برای سپاه پاسداران در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اکثریت

    استبداد یک بیماری روانی خطرناک بدتر از سادیسم است.

  • میر ز ا رضا

    «اینکه امریکایی‌ها، در کنار حکام قرون وسطایی و قبیله‌ای سعودی، از حقوق بشر سخن می‌گویند و در جایی که بویی از دموکراسی نبرده، به جمهوری اسلامی که مظهر مردم‌سالاری است، تهمت می‌زنند واقعاً مضحک است.» و انگاری که حکام ولایتی منجمله شخص خامنه ای هم عصر و هم نوع حکام سعودی و متعلق به قرون وسطایی نبوده و در قرونی دیگر به سر میبرند و تافته ای جدا بافته اند؟!؟ و مُضحکتر آنکه حکومت آخوندی (ولایی) چون شترمرغی دو عنوان مسخره و فریبنده جمهوری اسلامی و مردم سالاری را با خود حمل میکند از برای شیره مال کشی بر فرق سر خلایق!!! که در حقیقت نه مردم در آن سالار و یا سوارند و نه از اسلام و مسلمانی درش خبریست و نه از جمهوری!!! هر چه که هست و نیست ولایت آخوند بیسواد و بی لیاقتی است که چون آفتاب پرست هر لحظه و در هر مکان به رنگ و به شکل و شمایلی جدید ظاهر میشود!!! ایول

  • شبان

    خامنه ای چنانکه تا کنون نشان داد خواهان بی ثباتی و بحران سازی و دشمن تراشی است تا هم عقب ماندگی ها و بحرانهای داخلی را توجیه کند ، هم ذهن ها را سرگرم جای دیگری کند و هم با سؤاستفاده از وضع بحرانی و تهدید خارجی مردم را سرکوب کند. وجود حکومت او و سپاه پاسدارانش به همین بحرانها سازی و دشمن تراشی بستگی دارد.