ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۱ نماینده مجلس خواهان لغو سند ۲۰۳۰ در دولت شدند

۱۵۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار اعلام رسمی لغو شدن سند ۲۰۳۰ یونسکو شدند.

۱۵۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی خواستار اعلام رسمی لغو شدن سند ۲۰۳۰ یونسکو شدند.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس ایران سه‌شنبه ۲۳ خرداد ضمن اعلام این خبر گفت نمایندگان امضاکننده نامه گفته‌اند که سند ۲۰۳۰ یونسکو به دلیل عدم تصویب در مجلس، اعتبار ندارد.

در این نامه همچنین گفته شده که این سند بر اساس نظر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، استقلال فرهنگی جمهوری اسلامی را نقض می‌کند و دولت باید ملغی شدن آن را به‌شکل رسمی اعلام کند.

در سند ۲۰۳۰ یونسکو از مسائلی مانند ایجاد امکانات آموزشی برابر برای همه کودکان و جوانان و به‌ویژه رفع تبعیض جنسیتی سخن رفته و ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل موظف شده‌اند برای شهروندانشان فارغ از جنسیت و قومیت و سن و سال آن‌ها امکانات برابر تحصیلی با کیفیت بالا فراهم کنند.

در شهریور ۱۳۹۵ بر اساس مصوبه هیأت وزیران «کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰» برای به اجرا درآمدن سند یونسکو تشکیل شد. این مصوبه اما بعد از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتقاد از سند، متوقف شد.

به‌تازگی نیز احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، در نماز جمعه مشهد گفت سند ۲۰۳۰ یونسکو با اصول و ارزش‌های دینی منافات دارد و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به تصویب آن در دولت است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شبان

    بیش از این انتظاری نباید داشت. حکومتی که به دست آخوند آنهم از نوع خامنه ای و دوتا یزدی و علم الهدی و مانند اینها افتاد جز این نمیشود. این سند در شهریور سال 95 به اطلاع خامنه ای رسید. اینکه تازه وی سر و صدا و جار و جنجال راه انداخته ربطی به خود سند ندارد ، برای مخالفت با دولت روحانی است در جنگ قدرت. برای خامنه ای و دارو دسته اش حقوق و منافع ملی و کشور مهم نیست، حتا اسلام هم مهم نیست. حفظ حکومت و قدرت و ثروت اوجب واجبات است. بنا براین سر هر موضوع با هرکس ممکن است موافق باشد یا مخالف، مخالفت یا موافقتش هم بستگی به این دارد که چه اثری در موقعیت او داشته باشد یا در جنگ قدرت ، طرف در کدام سو باشد. رهبر مسلمین جهان و نماینده امام زمان و برگزیده خدا است دیگر ! در این حکومت ضابطه ملی و مردمی یا حتا اسلامی مطرح نیست. مصلحت نظام که همان خامنه ای باشد مهم است. مقامات در هر کجا و هر موقعیتی باشند شخصیتی ندارند، نگاه ها به سوی خامنه ای است تا زمانی که قدرت و ثروت در دست اوست. همه چیز بستگی به نظر و هوس وی دارد. تا کنون بحث این سند نبود ، همینکه او با آن مخالفت کرد عده ای در مجلس چنین نامه ای نوشتند ! خودشان هم نوشتند چون سید علی چنین گفت این سند باید کنار گذاشته شود ! حتا اگر بسود مردم باشد ! مهم نظر کس (یا ناکسی) است که قدرت و ثروت در دست او متمرکز است !