ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واگذاری دو پست کلیدی سینمای ایران به مدیران دوران احمدی‌نژاد

دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد یکی از سیاه‌ترین دوره‌های سینمای ایران بود. اکنون مسئولان سینمایی دولت روحانی کسانی را بازگردانده‌اند که در این دوران سیاه نقش داشتند.

دو مدیر سینمایی دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به وزارت ارشاد اسلامی بازگشتند. معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از جمله پست‌های کلیدی است که به یکی از آن‌ها سپرده شد.

ابراهیم داروغه‌زاده (راست) و محمود اربابی دو تن از مسئولان سینمایی دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که به وزارت ارشاد بازگشتند.

به‌گزارش سایت «بازتاب»، محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، تغییرات در بدنه مدیریتی این سازمان را آغاز کرد و در این راستا از جمله برخی از مدیران جدید در پست‌های مهم از بین مدیران اصلی سینمایی دولت احمدی‌نژاد و مدیران دهه ۱۳۶۰ منصوب شدند.

بنا به این گزارش، ابراهیم داروغه‌زاده، مدیر مؤسسه رسانه‌های تصویری در دولت محمود احمدی‌نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی دولت حسن روحانی شد. معاونت نظارت و ارزشیابی عملاً مسئول صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌های سینمایی است و دومین پست کلیدی سینمایی دولت به‌شمار می‌رود.

همچنین محمود اربابی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاون سینمایی در دولت احمدی نژاد، معاون توسعه فن‌آوری و مطالعات سینمایی دولت روحانی شد. این در حالی است که در دوران حضور اربابی در مجموعه سینمایی دولت احمدی‌نژاد، شمار قابل توجهی از فیلم‌های سینمایی توقیف شدند.

دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد یکی از سیاه‌ترین دوره‌های سینمای ایران به‌شمار می‌رود که در آن افزون بر توقیف فیلم‌ها، هم نهادهای صنفی سینماگران مورد هجوم قرار گرفتند و هم پروانه ساخت فیلم‌ها به دشواری صادر می‌شد.

در دوران احمدی‌نژاد نهادهای صنفی سینماگران، از جمله «خانه سینما» نیز مورد هجوم قرار گرفتند. عکس تجمع سینماگران در برابر دفتر «خانه سینما» در آن زمان را نشان می‌دهد.

در تغییرات جدید مسئولان سینمایی کشور همچنین مهدی یزدانی از مدیران دهه ۶۰ سینما به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری منصوب شد. او در سال‌های اخیر در صنایع نخ و واردات و صادرات مشغول به کار بود. وظیفه مؤسسه رسانه‌های تصویری ساماندهی و مدیریت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی و سرویس‌های ویدئویی است.

حسن خجسته، از مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز که خواهرش همسر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است به هیأت امنای مدرسه ملی سینما افزوده شد.

این تغییرات در حالی در سازمان سینمایی کشور رخ می‌دهد که زمان چندانی از عمر دولت یازدهم باقی نمانده و به‌نظر می‌رسد مدیران کنونی وزارت ارشاد اسلامی بر ادامه فعالیت‌شان در این وزارتخانه امیدوار هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بروجردی

    سلام. دوران احمدی نژاد سیاه بود یا دوران حجج اسلام. راستی چرا هرچه دلرید میکوبید برعکس جواب میده؟! همچنان بکوبید عزیزان مردم میفهمند در این مملکت کی به کیه...

  • faryad

    روحانی عقب نشینی کرد؛ سند ۲۰۳۰ لغو شد! در مقدمه سند ۲۰۳۰ یونسکو نکاتی مطرح شده که با ایدئولوژی نظام سیاسی حاکم بر ایران که تبعیض بر اساس مذهب و همچنین جنسیت از ارکان آن است، تقابل دارد. در مقدمه سند چنین می‌خوانیم: «ما بار دیگر بر اهمیت بیانیۀ جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین المللی مربوط به حقوق بشر و حقوق بین الملل تأکید می‌کنیم. ما در راستای منشور سازمان ملل متحد، بر مسئولیت‌های همۀ کشورها در ترویج، حفظ و احترام به حقوق بشر و آزاد یهای بنیادین برای همه، به دور از هر گونه تبعیض از لحاظ نژاد، رنگ، جنسیت، مذهب، دیدگاه سیاسی یا غیره، خاستگاه ملّی یا اجتماعی، مالکیت، تولد، معلولیت و یا هر وضعیت دیگری تأکید می کنیم.» «به رسمیت شناختن تساوی جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران، در تحقّق همۀ اهداف اصلی و فرعی این دستور کار نقش مؤثری دارد. بهره وری بهینه از توانمندی‌های انسانی و تحقّق توسعۀ پایدار، در شرایطی که نیمی از جامعۀ بشری از فرصتها و حقوقی که در چارچوب حقوق بشر به آنان تعلق می‌گیرد، محروم باشند، ممکن نخواهد بود. دسترسی زنان و دختران به آموزش کیفی، منابع اقتصادی و مشارکت اجتماعی و فرصت‌ها باید با مردان و پسران برابر باشد؛ ضمن اینکه برای اشتغال، رهبری و تصمیم‌گیری در همۀ سطوح نیز با مردان و پسران از فرصت‌های یکسانی بهره‌مند شوند. ما برای از بین بردن شکاف جنسیتی و تقویت حمایت‌های سازمانی برای تحقّق تساوی جنسیتی و توانمندسازی زنان در سطوح جهانی، منطقه‌ای و ملّی تلاش خواهیم کرد. همۀ اشکال تبعیض و خشونت علیه زنان و دختران، در سایۀ مشارکت و همکاری مردان و پسران ریشه‌کن خواهد شد. در اجرای دستورکار حاضر، یکپارچه‌سازی نظام‌مند یک دیدگاه مبتنی بر تساوی جنسیتی اهمیت بسزایی دارد.» با نظر به این بندها و هدف‌های مطرح در سند ۲۰۳۰ علت مخالفت خامنه‌ای با آن روشن می‌شود: مشکل بر سر حقوق بشر و رفع تبعیض است.