ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری مسلحانه وزارت اطلاعات ایران با یک «گروه تروریستی» در چابهار

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد در درگیری با یک «گروه تروریستی» دو تن از اعضای این گروه و یک نفر از ماموران امنیتی کشته شدند. برخی منابع «انصار الفرقان» را عامل این درگیری خواندند.

درگیری نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی با یک گروه مسلح در چابهار به کشته شدن سه نفر انجامید. یکی از کشته شدگان از ماموران امنیتی ایران است.

منابع خبری ایران شامگاه چهارشنبه ۲۴ خرداد از درگیری مسلحانه میان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و یک گروه مسلح در چابهار خبر دادند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران چند ساعت پس از انتشار این خبر با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد که در جریان این درگیری ۲ تن از اعضای «یک گروه تروریستی» کشته و ۵ نفر نیز بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات ایران هدف این گروه را «انجام اقداماتی علیه امنیت مردم در ایام شب‌های قدر» دانست و از کشته و زخمی شدن دو تن از اعضای نیروهای امنیتی در جریان این درگیری خبر داده است.

در حالیکه در این اطلاعیه نام هیچ گروهی ذکر نشده است، باشگاه خبرنگاران جوان انصار الفرقان را مسئول این درگیری مسلحانه معرفی و گزارش کرد که در در جریان این درگیری چند ساعته سه تن از اعضای «تیم تروریستی» کشته شدند.

خبرگزاری «رکنا» هم به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشد، خبر داد که اعضای این «تیم تروریستی» قبل از انفجار جلیقه‌های انتحاری دستگیر و یا کشته شدند.

این خبرگزاری نیز تعداد کشته شدگان را سه نفر گزارش کرد.

ابراهیم درویشی سرپرست فرمانداری چابهار هم در پیوند با همین موضوع به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی – ایرنا- گفت که این درگیری در عصر روز چهارشنبه به وجود آمده و نیروهای امنیتی پس از درگیری چند ساعته موفق به متلاشی کردن این گروهک شدند.

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران نیز در مراسم افطار با جمعی خبرنگاران این خبر را تائید کرد و گفت که یکی از ماموران وزارت اطلاعات در این درگیری کشته شده است.

به گفته علوی در جریان این درگیری هفت نفر از اعضای این گروه «تروریستی» بازداشت شدند.

او جزئیات بیشتری در باره هویت اعضای این گروه ارائه نکرد اما گفت که در میان دستگیر شدگان دو تبعه خارجی از کشور همسایه وجود دارند.

وزیر اطلاعات ایران به رویه سایر مقامات رسمی جمهوری اسلامی طی چند روز گذشته، عربستان را «حامی مالی تروریست»ها خواند.

او بدون ذکر جزئیات گفت که یک تیم تروریستی در کردستان هم زیر ضربه نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

وزیر اطلاعات ایران همچنین برای نخستین بار اعلام کرد که یک تبعه تونس یک سال قبل به اتهام عملیات تروریستی در روز قدس بازداشت شده و در زندان است.

طی روزهای گذشته پس از درگیری مسلحانه در ساختمان مجلس شورای اسلامی و اقدام برای انفجار در آرامگاه خمینی، وزارت اطلاعات ایران از شناسایی ۱۰۰ «تیم تروریستی» در ایران خبر داده است.

فعالان حقوق اقلیت‌ها و برخی از نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران نگرانی خود را بابت افزایش فشار بر اقلیت‌های مذهبی و ملی و اعدام زندانیان اهل سنت پس از این دو واقعه اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزاد

    دوست عزیز آقای مسلم سیروانی ما خارجه نشینان نیز به مردم و امنیت کشورمان اهمیت میدهیم و در ضمن انتقاد به بعضی سیاستهای دولت و یا نیروهای امنیتی سپاه یا وزارت اطلاعات به تلاش آنها در حفظ امنیت جامعه احترام میگذاریم و حمایت. اما این حمایت یک چک سفید نیست که بعد از پیروزی روحانی و حمایت بعضی از برادران سنی مذهب بنام مبارزه با تروریسم تمامی دگر اندیشان را همچون دهه ۶۰ قلع و قمع کرد.

  • مسلم سیروانی

    نمی دانم چه دین و مسلکی دارید یا ندارید ولی اقدامات امنیتی برای تامین جان ما که در داخل کشور زندگی می کنیم حیاتی است اگرچه شما در خارج کشور در امنیت هستید و از سوی عوامل عربستان تهدید نمی شوید و به همین خاطر نفستان از جای گرم بلند می شود. من در بین مردم داخل کشور هستم و می بینم که مردم برای امنیت کشور حاضرند هر کاری بکنند.