ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: مردم در انتخابات مطالبات خود را با صدای بلند گفتند

روحانی در مراسم افطار با گروهی از پزشکان طی سخنانی که به‌طور تلویحی می‌تواند پاسخی به سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی تلقی شود گفت مردم در انتخابات اخیر مطالبات سیاسی و اجتماعی خود را بیان کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مراسم افطار با گروهی از پزشکان طی سخنانی که به‌طور تلویحی می‌تواند پاسخی به سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی تلقی شود گفت مردم در انتخابات اخیر مطالبات سیاسی و اجتماعی خود را بیان کردند.

حسن روحانی: گویا ما خیلی از اسلام فاصله گرفته‌ایم

روحانی در این مراسم که چهارشنبه شب ۲۴ خرداد برگزار شد به‌نقل از علی، امام نخست شیعیان گفت «مبنای ولایت و حکومت نظر و انتخاب مردم» است.

او گفت امام نخست شیعیان گفته که اگر مردم هر فردی را به عنوان ولی و رهبر برگزینند «من هم از آن اطاعت می‌کنم».

روحانی افزود انتخابات در جمهوری اسلامی پیروی از غرب نیست و در اسلام شیعه نیز رأی و خواست مردم مبنای حکومت است و «گویا ما خیلی از اسلام فاصله گرفته‌ایم».

او همچنین به طرح مطالبات مردم در دوران انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت در کمتر کشوری مردم «حرف خود را در دوران انتخابات با صدای بلند می‌زنند».

او طرح «مهم‌ترین مسائل سیاسی و خواسته‌های مردم در بزرگترین اجتماعات» در دوران انتخابات را ویژه ایران دانست و آن را جزء «افتخارات جمهوری اسلامی» خواند.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه ۲۲ خرداد در حضور مقامات حکومتی، از جمله حسن روحانی گفته بود این که مردم در انتخابات به خواست‌ها و دیدگاه‌های خاصی رأی دادند درست نیست و «مردم فقط افراد را انتخاب کردند».

او با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در انتخابات به اعتبار جمهوری اسلامی در آن شرکت کردند تأکید کرد که این تقسیم‌کردن‌ها و دوقطبی‌کردن‌ها درست نیست و شبیه رفتار نخستین رئیس جمهوری ایران، ابوالحسن بنی‌صدر است.

ابوالحسن بنی‌صدر در خرداد ۱۳۶۰، توسط مجلس از مقام خویش عزل شد.

علی خامنه‌ای همچنین خواهان «فاصله‌گذاری واضح» با دشمن شده و گفته بود اگر این فاصله با دشمن حفظ نشود همچون سال ۸۸ به «وحدت» لطمه خواهد خورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.