ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: مجلس به سپاه گفته بود حمله داعش جدی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس انتقاد درباره کوتاهی مجلس در مورد امنیت این نهاد را نادرست خواند. او «آستانه حساسیت» ارگان‌های مسئول نسبت به وضعیت منطقه و امنیت را پایین دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کوتاهی قوه مقننه در مورد امنیت مجلس را رد کرد و گفت ریاست مجلس در نامه‌ای رسمی به سپاه پاسداران نسبت به حمله داعش هشدار داده بود.

علاءالدین بروجردی از مجموعه سیاست‌گذاری‌ها و ساختار جدیدی که برای بالا بردن سطح امنیت در دست طراحی و اجراست خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدن بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حفاظت از مجلس را از رده‌های اصلی حفاظتی در کشور خواند و مسئولیت آن را برعهده سپاه پاسداران دانست.

او انتقاد درباره کوتاهی مجلس در این زمینه را نادرست خواند و گفت: «در مورد احتمال حمله داعش به‌طور ویژه در چند ماه گذشته نامه رسمی به سپاه پاسداران از جانب حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی نوشته شده بود.»

بروجردی افزود: «دو ماه قبل از جانب حوزه ریاست تأکید شد که این احتمال جدی است و باید جدی گرفته شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.»

حملات همزمان به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی صبح چهارشنبه  ۱۷ خرداد توسط دو گروه مسلح انجام شد و ۱۷ نفر از محافظان و کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲  نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین دیوارکشی و نصب نرده‌های غیرقابل عبور در اطراف ساختمان مجلس را از جمله اقدامات دیگری عنوان کرد که به‌دستور ریاست مجلس به‌منظور ایمن‌سازی صورت گرفت.

طرح دیوارکشی در اسفندماه سال ۱۳۹۳ با کشیدن تدریجی دیوار فلزی آبی رنگ در مقابل نرده‌های آهنی اطراف مجلس آغاز شد اما آن زمان توضیحی رسمی‌ از سوی مجلس و مسئولان درباره این ‌ساخت‌وساز داده نشد و حتی برخی از نمایندگان به آن اعتراض کرده‌ و خواستار برچیده شدن آن شده بودند.

علاءالدین بروجردی با اشاره به وضعیت منطقه «آستانه حساسیت» متناسب با این وضعیت در ارگان‌های مسئول را پایین توصیف کرد و گفت این حساسیت باید بالا رود.

او در این زمینه از مجموعه سیاست‌گذاری‌ها و ساختار جدیدی که در دست طراحی و اجرا است خبر داد.

بروجردی همچنین از جلسه چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی در مورد حملات تروریستی تهران حرف زد و گفت این جلسه با حضور مسئولان سپاه پاسداران، حراست مجلس و وزارت اطلاعات برگزار شد.

به‌گفته او جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه خواهد داشت و گزارش تکمیلی در مورد حملات تروریستی تهران در آینده ارائه خواهد شد.

حملات تروریستی به تهران در حالی صورت گرفت که مقامات جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بارها «برقراری امنیت در کشور» را یکی از دستاوردهای مهم خود عنوان کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.