ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی کند ارتش عراق در موصل با وجود درگیری‌های سنگین

صدای رگبار مسلسل و انفجار خمپاره پیوسته به گوش می‌رسد. ۱۰۰ هزار غیر نظامی در کانون حملات قرار گرفته‌اند. داعش به سختی مقاومت می‌کند.

سحرگاه امروز ارتش عراق اعلام کرد که حمله به بخش قدیمی موصل را آغاز کرده است. در بخش قدیمی موصل ۱۰۰ هزار غیر نظامی زندگی می‌کنند. حملات ارتش عراق برای آزاد کردن تنها بخش باقی‌مانده از موصل با شدت ادامه دارد، اما به کندی پیش می‌رود.

واحدهای زرهی ارتش عراق در عملیات نینوا

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که از شامگاه گذشته جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع داعش در بخش قدیمی موصل را بمباران کردند.

ارتش عراق هم صبح یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای آغاز عملیات موصل برای بازپس‌گیری بخش قدیمی این شهر را رسماً اعلام کرد.

در همین گزارش به نقل از نیروهای ارتش عراق که در این عملیات شرکت دارند آمده است که داعش به سختی مقاومت می‌کند. صدای رگبار مسلسل و صدای انفجار خمپاره‌‌ها پیوسته به گوش می‌رسد، ستون‌های غلیظ دود از بخش قدیمی موصل به هوا بلند شده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داده که تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند با حملات انتحاری و با انفجار خوروهای بمب‌گذاری شده مانع از پیشروی ارتش عراق بشوند.

ژنرال عبدالقانی الاسدی، یکی از فرماندهان ارتش عراق که در این عملیات شرکت دارد به خبرگزاری فرانسه گفته است که عملیات به کندی پیش می‌رود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در عراق دو روز پیش اعلام کرده بود که گروه دولت اسلامی (داعش) بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان موصل را به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته است. آن‌ها به برق، به غذا و به سوخت دسترسی ندارند. از خانواده‌ها از یکسو به عنوان سپر انسانی سوءاستفاده می‌شود و از سوی دیگر در معرض انتقامجویی قرار دارند. سازمان ملل هشدار داده که سرنوشت آن‌ها سرنوشت جامعه مدنی عراق را هم رقم می‌زند.

عملیات آزادسازی موصل ۱۷ اکتبر با پشتیبانی جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا آغاز شد.

در ماه مه تخمین زده می‌شد که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بخش قدیمی موصل زندگی می‌کنند. اما این آمار تصحیح شد و به ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

موصل بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشت. یک سوم جمعیت شمال عراق در این شهر زندگی می‌کردند. اما بخش عمده‌ای از ساکنان این شهر باستانی بعد از اعلام خلافت داعش، از این شهر گریختند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.